Align T-rex 450 serie

Hallo iedereen!

Vandaag hoorde ik dat je bij de 450 serie heel erg vaak speling moet herstellen en dat de swash zo af en toe ook vervangen moet worden.:(

Daarentegen heb je daar bij een Mini Titan geen last van en heb je (mits geen crash) geen spelingsproblemen:).

MT is dus, continu vliegen en T-rex 450 heel vaak sleutelen.

Is dit allemaal waar?????????

Graag jullie reacte hier op.

Bedankt!!!

Ik heb nu bijna 40 accu ladingen met een Align Trex 450 gevlogen en 1 kleine crash meegemaakt (mijn eigen fout) en het is ...vliegen,laden,vliegen, laden enz. Ik heb de heli vele malen na het vliegen nagelopen en geen speling gevonden die onrustbarend is. Het is gewoon een genot met met deze kleine dondersteen rond te vliegen, en ik heb hem zelfs tweedehands aangeschaft! En tja er slijten heus wel onderdelen maar dat is bij elke heli.

Ik heb geen ervaring met een Titan maar "vaak speling bij een 450 Align".....niet bij mij!

Aan dat sleutelen zul je toch wel moeten geloven op den duur. In het begin is het wenselijk om zo veel mogelijk met een afgestelde heli te kunnen oefenen, maar later zul je toch wel eens een onderdeel gaan vervangen of upgraden. Door te leren "sleutelen" leer je ook veel van de basis principes van een heli die, tenminste vind ik, heel interesant zijn. Een soort bonusje bij de hobby zeg maar.

Vaak speling?
Ik vermoed dat jouw bron op een zandvlakte vliegt zonder schoon te maken achteraf en zonder olie te gebruiken...

Die van mij is nu iets meer dan een jaar oud en altijd regelmatig gevlogen (zeg ong. 300 a 400 acculadingen)
De keren dat ik heb moeten sleutelen waren volledig aan mezelf te danken, waarbij ik trouwens nooit lagers heb vervangen.
En ik merk nog geen abnormale speling, hij is nog strak...

Ik vermoed wel dat ik er vandaag of morgen aan moet geloven om er een paar te vervangen, maar dat zal niet meer dan normaal zijn

Trex is gewoon een goede heli. Mini titan is dat ook, alleen is het ontwerp van de 450 een heel stuk nieuwer.
Verder weet ik de specifieke voors en tegens niet, dan moet je iemand hebben die ze allebei heeft gehad..

Back