Align t-rex 500size Apache

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door prijs131, 18 mrt 2023.

  1. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.963
    Locatie:
    Oldeberkoop
    :D :D :D Yup... vooral in de beginjaren viel er een hoop te slopen, omdat eigenlijk NIEMAND nog erg veel wist... Tenminste, destijds stond ik er volledig alleen voor. Internet was er niet, en er waren sowieso niet zo heel erg veel helivliegers, zeker niet in het noorden.

    Denk dat ik in totaal minstens tien jaar als "enige in de club" rond geklooid heb, eerst in Heerenveen, later in Drachten. Men vond dat maar eng, die vliegende cirkelzagen...
     
    prijs131, HeliKoper en Helikapoter vinden dit leuk.
  2. René N.

    René N. In Memoriam

    Lid geworden:
    15 sep 2007
    Berichten:
    125
    Locatie:
    Hoofddorp
    Vraagje even ... Op internet zijn wel decal-afbeeldingen te vinden, maar of dat een beetje klopt is een ander verhaal. Het patroon heb je "gewoon" uit de losse pols getekend aan de hand van de foto's? Sjablonen zie ik niet op de foto, dus ... De kleuren ook een "weldoordachte schatting"? Maakt het helemaal knap!
     
  3. Helikapoter

    Helikapoter Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    11 mrt 2006
    Berichten:
    790
    Locatie:
    Drechterland
    In mijn Bo 105 heb ik de originele tandwielen al jaren draaien zonder enig probleem , met 1100Kv scorpion motor en 4 blads kop , nog nooit een tandwiel wat door gebruik/slijtage is gesneuveld
    Deze vliegt ook prima op 5 cellen , om headspeed te verlagen .
     
  4. prijs131

    prijs131

    Lid geworden:
    22 sep 2022
    Berichten:
    51
    Locatie:
    oud gastel
    Ik had een schaalmodel van revell gekocht, decalls vergroot maar die komen inderdaad helaas niet overeen, dus uit het handje moeten tekenen en afplakken inderdaad
     
  5. prijs131

    prijs131

    Lid geworden:
    22 sep 2022
    Berichten:
    51
    Locatie:
    oud gastel
    Ja klopt, met mijn ec135 vlieg ik ook prima zonder problemen, de apache daarentegen heeft zo’n smalle romp dat er een aangepast kunstof tandwiel bij zat van 120t, daarbovenop 4 blads symmetrische bladen kost het allemaal teveel kracht voor het tandwieltje wat erbij zat…
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina