Align t-rex 500size Apache

Cool!

Ik heb nul ervaring met Titanium tandwielen. Het spul moet knalhard en slijtvast zijn, maar ik heb geen idee van de loop- en smeereigenschappen. Daar ben ik eigenlijk best wel benieuwd naar.
 
0862C6B7-C074-4D37-9796-F91922932434.jpeg
E7CFC825-A0D2-4D92-8118-154C1E37D5D6.jpeg
54CAC3B1-FA94-4A22-A7F4-26A843A3F603.jpeg
F94D2D10-4C13-4B1E-A582-992115E16582.jpeg
0862C6B7-C074-4D37-9796-F91922932434.jpeg
E7CFC825-A0D2-4D92-8118-154C1E37D5D6.jpeg
54CAC3B1-FA94-4A22-A7F4-26A843A3F603.jpeg
F94D2D10-4C13-4B1E-A582-992115E16582.jpeg
Vandaag een airbrush dagje gehad… voor een eerste project valt het niet tegen.
Nu afwerken van de lijnen en aflakken…
1509693D-08FE-4FB2-9F7E-582FDC3BD417.jpeg
E28ACA51-090B-4E44-80A0-EC35EBEF0EF1.jpeg
AD47F9EE-97DC-4661-8435-2440E9215BB9.jpeg
EA22EDB4-765E-40F9-A035-34D8D40051C1.jpeg

Motor is ook onderweg, is alleen de vraag wanneer hij binnen is…
 
Laatst bewerkt:
:D Ik sluit me vol overtuiging en geheel vrijwillig bij Rene aan: Mooi, kun je trots op zijn.
Vond het geluid opvallend, ik had verwacht dat dat Titanium tandwiel veel rumoeriger zou zijn. Super dat die verwachting niet uitgekomen is! Draait eigenlijk heel mooi...:thumbsup:
 
Toen ik een tijd geleden dit kleurenschema voor het eerst zag dacht ik: "moet dat nou ... ?" Maar gaandeweg ben ik het steeds mooier gaan vinden. Fraai gestileerde veren en sprekende kleuren zonder "schreeuwerig" te zijn en een artistiek design (je kunt'm ook beter zien, in de lucht bedoel ik dan). Wist je trouwens dat het Nederlandse demo-team dat ermee vliegt wereldberoemd is? Waren ze al vóór het 100-jarig jubileum! De namen van de crew vind je dan ook op heel veel schaalmodellen.
 
Toen ik een tijd geleden dit kleurenschema voor het eerst zag dacht ik: "moet dat nou ... ?" Maar gaandeweg ben ik het steeds mooier gaan vinden. Fraai gestileerde veren en sprekende kleuren zonder "schreeuwerig" te zijn en een artistiek design (je kunt'm ook beter zien, in de lucht bedoel ik dan). Wist je trouwens dat het Nederlandse demo-team dat ermee vliegt wereldberoemd is? Waren ze al vóór het 100-jarig jubileum! De namen van de crew vind je dan ook op heel veel schaalmodellen.

ik wilde wat anders dan het fletse groen, heb al een camo cobra dus wilde wat anders, toen zag ik inderdaad het demoteam en heb deze als voorbeeld genomen, alleen de stickers moeten er nog op (klu logo, danger pijltje en misschien ), ik zal mijn naam er ook opzetten
 
Nieuwe motor is binnen, doet hij het heeeeel goed op, voor 5 minuten… ik heb de trottle nu op 80/90% staan, accu/motor/esc worden niet warm,
Wel draait hij nu de pinion kapot omdat het titanium tandwiel natuurlijk zo sterk is… met de 1300kv motor geen last van dus dat is dan weer wel vreemd, toch?
 
Wel draait hij nu de pinion kapot omdat het titanium tandwiel natuurlijk zo sterk is… met de 1300kv motor geen last van dus dat is dan weer wel vreemd, toch?
Klopt de speling tussen pinion en main gear wel?
Dat zou mijn eerste gedachte zijn. Sowiso in een open en ongesmeerde tandwielcombinatie van gelijke materialen, loopt altijd het kleinste tandwiel als eerste kapot, daarom is meestal het kleine tandwiel van metaal en het grote van kunststof.
Maar als het kleine tandwiel het hield met de vorige motor, moet hij het nu ook houden, want de motor kan dan wel sterker zijn (meer KUNNEN), hij werkt echter even hard als de zwakkere motor, want je heli is verder niet veranderd. En het kost X watt om een heli van Y gram in de lucht te houden. Y is niet wezenlijk veranderd, en dan verandert X ook niet.
Dus ik denk dat de tandspeling verkeerd staat. Iets anders kan ik niet verzinnen.

Het is metaal op metaal. Smeer je wel?
 
Dat zou mijn eerste gedachte zijn. Sowiso in een open en ongesmeerde tandwielcombinatie van gelijke materialen, loopt altijd het kleinste tandwiel als eerste kapot, daarom is meestal het kleine tandwiel van metaal en het grote van kunststof.
Maar als het kleine tandwiel het hield met de vorige motor, moet hij het nu ook houden, want de motor kan dan wel sterker zijn (meer KUNNEN), hij werkt echter even hard als de zwakkere motor, want je heli is verder niet veranderd. En het kost X watt om een heli van Y gram in de lucht te houden. Y is niet wezenlijk veranderd, en dan verandert X ook niet.
Dus ik denk dat de tandspeling verkeerd staat. Iets anders kan ik niet verzinnen.

Het is metaal op metaal. Smeer je wel?
De speling zou inderdaad kunnen! Meer smering zou misschien ook nog wel helpen, tandwielen leken nog goed voorzien, maar schijn kan bedriegen. Zodra de nieuwe binnen is nieuwe ronde…
De as van de motor lijkt een paar mm langer, hierdoor lijkt het of het tandwiel te hoog staat en daardoor niet de juiste speling kan krijgen. Hij komt nu erg laag op de pinion, en dat lijkt nog het ‘schuine’ gedeelte van de pinion
 

Bijlagen

  • 630D4435-B14C-4E2F-9292-14020754656C.jpeg
    630D4435-B14C-4E2F-9292-14020754656C.jpeg
    229 KB · Weergaven: 109
Laatst bewerkt:
Oh, ja... dat is vrij logisch dat dát in elkaar loopt met zo'n uitlijning... Doordat het hoofdtandwiel met de hoeken van de tanden in de uitloop van de frees draait, kun je de tandspeling niet goed instellen, en loopt de boel in elkaar.
Daar moet een shim onder de motor, denk ik, om dat rondsel beter in lijn te krijgen met het hoofdtandwiel.

Om heel eerlijk te zijn, dat had je van te voren kunnen zien aankomen?
 
Oh, ja... dat is vrij logisch dat dát in elkaar loopt met zo'n uitlijning... Doordat het hoofdtandwiel met de hoeken van de tanden in de uitloop van de frees draait, kun je de tandspeling niet goed instellen, en loopt de boel in elkaar.
Daar moet een shim onder de motor, denk ik, om dat rondsel beter in lijn te krijgen met het hoofdtandwiel.

Om heel eerlijk te zijn, dat had je van te voren kunnen zien aankomen?
Heel eerlijk van je, had vast gekund. De kap is aardig krap, weinig zicht… had het sowieso aan het eerste tandwiel kunnen zien, dus dat is wel een beetje jammer…
 
Wij noemen dat een steile leercurve. Foutje maken en daarna nooit meer doen. Dit gebeurt je dus nóóit meer :)

Uithuilen, nieuwe pinion inbouwen en genieten van die prachtige heli! :thumbsup:
 
Heel eerlijk van je, had vast gekund. De kap is aardig krap, weinig zicht… had het sowieso aan het eerste tandwiel kunnen zien, dus dat is wel een beetje jammer…
Ach... je wilt niet weten wat ik in het verleden allemaal gesloopt heb door pure onkunde... Het grote nadeel van veel slopen is dat het een hoop geld kost, het grote voordeel is dan weer dat je best wel een hoop leert :D :D :D
 
Back
Top