Align Trex 450 sport super combo, wat erbij bestellen

Hallo allemaal,

Ik sta op het punt om de Trex 450 sport super combo te bestellen, inclusief de nieuwe GP780 gyro.

Ik kan met mij walkera (HM36, CP) al goed tail in hoveren en redelijk goed nose in hoveren.

Ik vroeg me af wat ik behalve deze kit nog meer moet mee bestellen om hem te kunnen bouwen (klitteband?schroefjes?threadlock etc...). Het gereedschap heb ik allemaal al.

Ik was ook van plan om er een setje extra houten bladen bij te kopen, ik heb gelezen dat indien je dan toch crasht de bladen eerder breken waardoor de schade aan de rest van je heli wat minder is. Vinden jullie dit kloppen...? Of toch gewoon voor de standaard meegeleverde carbon bladen gaan?

bedankt voor jullie antwoorden!

groeten,

Maarten

Laatst bewerkt:
Dat is altijd handig een paar woodies om kapot te vliegen, dan heb je later nog wat aan je carbons.
En reken maar niet dat je heli heel blijft dankzij die woodies.

Zorg ook voor extra flybars, feathering shafts, main shafts,
dit kan allemaal kapotgaan met een crash, een maingear is ook wel eens handig om te hebben liggen.
Scheelt weer wachten na je crash.

Laatst bewerkt:
Batterijen is altijd een goed punt, ga voor 2200 mah van 25c of meer

Wat ik vaak doe, is klitteband op de batterijen, en ook op de batterijplaat op de heli.
Zit ie in ieder geval vast, ter versteviging doe ik dan de standaard meegeleverde straps eromheen
Werkt voor mij goed

Een losse bec kan nog een punt van bedenking zijn
De standaard bec in de regelaar is in sommige gevallen wel eens net te zwak
Bij mij iig wel

Verder de standaard dingen
Dus zender, ontvanger

Batterijen is altijd een goed punt, ga voor 2200 mah van 25c of meer

Een losse bec kan nog een punt van bedenking zijn

Verder de standaard dingen
Dus zender, ontvanger

batterijen en zender heb ik nog liggen...twee 2200mah 30c van turnigy..werkte in m'n walkera perfect dus wss in de t rex ook wel...en m'n zender is nu een dx6i met ar6200 ontvanger.

Denk je dat die externe bec nodig zal zijn bij simpel hoveren/beetje rond vliegen (niet 3d)....kan 't me eigenlijk niet voorstellen dat de standaard esc van align dat niet trekt?

Klitteband is idd een slimme! bestel ik dat sowieso mee:)

Dat klitteband hebben ze bij iedre praxis..
Meestal op rol, dan heb je een rolletje haak en een rolletje lus band, met kleefspul
Dus knippen en plakken

Punt met die bec
Velen vliegen zonder, maar ik heb op mijn 450 wel eens een beetje gehooverd en de sticks geroerd
Na 1 minuutje geland, en de regelaar was ernstig heet

Met een losse bec blijft de regelaar gewoon koel
Dus ik zeg niet dat het niet gaat werken, velen vliegen gewoon standaard

Maar meestal stijgt je niveau, en de heli blijft electrisch grotendeels hetzelfde
Om het punt te voorkomen dat je de bec op een gegeven moment overbelast, is een losse aan te raden

Daarnaast, het is een paar gram extra, 1 draadje doorknippen en 15 eur ong inverstering
Als je 1 keer crasht ben je heel wat meer kwijt
Een 3ampere is voldoende
De 2 ampere uit de standaard regelaar kan net te weinig zijn

hmm

dan is die van mij een uitzondering zeker?
met 90% throttle lijkt mij dat de esc ver genoeg uitgestuurd staat om zijn rendement te halen
Dat was mijn probleem dus niet.
Ik heb altijd met bec gevlogen, altijd was de regelaar koel

1 test met de standaard bec in de regelaar, tijdens die test was de regelaar bloedheet.

Ik hou daar niet van, dus ik heb de bec er snel weer tussen gezet.

En zoals ik al zei, er zijn er velen die er zonder problemen mee rondvliegen, alleen ik doe het niet vanwege bovenstaande reden

Maar om nu meteen te zeggen dat het volledige kolder is, omdat jij er geen last van hebt, gaat wat ver.
Maar misschien is er in de nieuwere lichting regelaars wat veranderd waardoor dit beter gaat..
Mijn 450 is 1 van de eerdere v2's, dus zeg een jaar of 3 oud, tussendoor veranderd veel
Toendertijd hoorde je regelmatig wat verhalen die op de mijne leken..

Ik heb ook de combo en vlieg er ook mee in het rond.Scherpe bochte (hoge) snelheid geen probleem hier.Heb er trouwens ook nog nooit van gehoord dat je een bec nodig hebt bij de 450 combo's.

Allemaal bedankt voor jullie berichten en ervaringen...!:D

Ik zal het eerst zonder externe BEC proberen...mocht ik er toch ooit tegenaan lopen dat de ESC met geintegreerde BEC het niet aankan dan koop ik tegen die tijd wel een externe BEC erbij....:)

Ga morgen de boel maar eens op m'n gemak bestellen...:p

Zon externe BEC is miss wel een beetje overdreven hoor, maar ok als je een keer of miss meerdere keren een nare ervaringe hebt gehad is t goed om die info te delen!

De super combos zijn idd erg compleet, en er zit loctite bij, groen en blauw, wat inbusjes en kleine kruisschroevendraaiers, Klitteband zit er ook wel bij, maar voor 1 accu meen ik.

Het is zeker niet verkeerd om met de woodies te beginnen, die dingen vliegen goed en kosten een stuk minder dan de CF's, tenminste er zijn steeds meer goedkope CF blades die ook zeker niet verkeerd blijken te zijn.

Heel veel plezier met bouwen alvast!

Iedereen bedankt voor de hulp. Ik heb de heli incl extra's besteld en inmiddels ook al binnen. De Super Combo is inderdaad heel erg compleet! Nu nog wachten op divers gereedschap wat ik via ebay heb besteld......

Back