Alkmaar Boekelermeer Off-Road Afspraken

Wat wordt onze gezamenlijke aankoop? Geef je voorkeuren aan!

• Kyosho Ultima DB

Votes: 4 22,2%
  • 1:8 electro Buggy 4wd

Votes: 7 38,9%
  • Slash 2wd

Votes: 3 16,7%
  • Short Course Truck 2wd (SC10, Blitz, Strike)

Votes: 3 16,7%
  • 1:10 Short Course Truck 4wd

Votes: 1 5,6%
  • Team Associated SC8

• 1:10 electro Buggy 4wd

Votes: 0 0,0%
  • 1:10 Truggy of Buggy 2wd (Rustler?, Tamiya)

Votes: 0 0,0%
  • Batteries are for flashlights, faggots; NITRO!

• Total voters
    18
  • Poll closed .
hahaahahaha

ze vind het saai maar de auto's vind ze mooi

op de plank dan he!

neem je meissie dan mee

Helaas, voor het baantje geldt nog steeds:

No_maam.jpg

.Paul, Ramsho en de Slash Gardening Master hebben goed werk verricht aan het baantje afgelopen zondag, we hebben zowaar weer een recht recht stuk zonder hobbels!

En daar was deze boy heel blij mee:

P080810_16.38.jpg

Dus kom en ga het baantje goed inrijden.

ik zal morgen nog wat "brakke" iphone foto's er opzetten :-)
Me savage is in ieder geval een stuk smeriger. Ligt nu uit elkaar om alles even goed te wassen en na te kijken.

Aankomende zondag moet ik even kijken of ik kan (aantal verjaardagen dat weekend).

De Savage X 4.6 na een paar rondjes door de bagger :)

De auto van Ramsho

De auto's van Slashmaster

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja was gezellig zondag, beetje spierpijn van het harken en baggeren :)

Gisteren maar ff begonnen met het uitbaggeren van de auto's, want die waren echt tot het dak gevuld met zooi.

Baantje is inderdaad tip top nu, hoop pollen weg kunnen halen, en rechte stuk is weer lekker breed.
Snel maar weer een keertje rijden ;)

Sander; Het lijken wel smallere banden, van een buggy ofzo. Dan vindt ik het niet zo gek dat je niet te breed uit komt :)
hey, bas.
de banden zijn even breed.
alleen ze zijn iets groter in diameter.
maar ik heb ook de aka wiel meenemers voor 1/8 buggy wielen en met 17mm zeskant, deze zijn ook voor de SC10.
het voordeel is dat ik nu veel keuze heb uit veel sorten banden,
en ze kunnen de krachten van de brushless aan.
ik lees ook net dat je nog steeds probleemen hebt met je diff.
ik heb juist de kogeldiff er uit gehald omdat ik hem minder soepel vond draaien dan de tandwiel diff.
en ik heb totnu toe nog niks geen probleemen gehad.
wel heb ik de 2 extra vulringen in de diff.
en alle vet eruit gehald.
een klein beetje olie in de diff en op de rubber ringetjes.
en hij draait super soepel.
mechien moet je eens een nieuw tandwiel diff bestellen.
mijn broer heeft ook een sc10 en heeft geen extra ringen in de diff.
ook heeft hij de vet er uitgehaald en een beetje olie erin.
en heeft ook nergens last van.
meschien werkt de olie beter dan het vet.

gr Sander.

Ik heb het diff al eens opnieuw gemaakt. Toen had ik nog geen extra shims, heb toen een shim van de buitenkant geleend en binnenin gezet. Wat in principe het zelfde doet. Als het kogeldiff erin zit zal ik mischien nog eens proberen met de nieuwe shims.

Marcel en ik hebben afgelopen zondag een tijdje geraced. We konden allebei afgelopen zaterdag niet. Er was nog iemand (sorry naam even kwijt) en waren na het racen nog aan het kletsen over de huidige baan.

Het leek ons handig om eens navraag te gaan doen bij de gemeente. Wat er nu gaat gebeuren. Misschien dat we het wat professioneler kunnen maken, eventueel vanuit de gemeente. Mocht hier interesse in zijn, dan wil ik best hier werk van maken.

Graag jullie reactie :)

De 3e persoon was xxsanderxx :)

Maar goed idee inderdaad om is over na te denken.
Zeker ook omdat toch het baantje nu op de tocht staat. Misschien niet nu meteen, maar uiteindelijk gaat hij toch weg moeten daar.

Misschien is de gemeente zo ver te krijgen om daar over na te denken. Had van slashmaster ook al is vernomen dat de gemeente al is was langs geweest, en toch ook wel enthousiast was, toch??

Wellicht wel nodig om iets van een club te starten, om de vraag bij de gemeente kracht bij te zetten. Vragen van een persoon komen toch anders over dan als ze van een club(je) afkomen.
Wil me hier ook wel voor inzetten eventueel.

Heel goed idee !! IK ben voor :thumbsup:.

Heb er zelf ook al eens over nagedacht of daar niet iets mogelijk is in die richting. Natuurlijk absurd dat er in Alkmaar nog geen faciliteiten zijn en er voor offroad circuits moet worden uitgeweken naar Den Helder of Purmerend als dichtst bijzijnde.

Misschien is het een idee om de AMCC Noord-Holland hierbij te betrekkken ? Is al een lokale modelraceclub met kvk inschrijving en indoor faciliteiten in Noord-Scharwoude. Er wordt nu alleen onroad gereden, maar wat ik begrepen heb is er in het verleden wel offroad gereden. Maar dat is door te weinig animo ter ziele gegaan.

Sponsoring door Muco modelbouw, Huider modelbouw, lokale GWW aannemers (GP Groot / Schot) voor de eerste aanleg ;).

Ik werk bij een lokaal civieltechnisch adviesbureau, en kan de plannen in de toekomst wellicht ondersteunen met Autocad tekeningen.

LET'S GO FOR IT !!!

ik vind het echt een super idee,

ik ga met jullie meedoen om dit voorelkaar te krijgen

als er wat gebeld of geregeld moet worden

ik ben een en al oor

Okay mooi, een aantal mensen hebben dus al interesse.
Maar voordat we dit dan überhaupt zouden gaan, dan moet er wel wat meer animo zijn...

Dus graag zet je mening eens op papier (uhh, in een bericht :-) )

Als er genoeg mensen zijn die er echt voor willen 'gaan' dan wil ik zeker ook mijn steentje en tijd eraan bijdragen.

Aangezien ik dit weekend weer eens moet werken wil ik vrijdagmiddag/begin van de avond weer eens me
nitro buggy gaan uitlaten,en met wat extra gezelschap is dit des te leuker.

Laatst bewerkt:
het is idd een mooi plan.
ik zal mezelf weinig mengen over de afspraken, enz.
ik vind het leuk om te rijden maar om nu bij nog een club in het bestuur te zitten word me te veel.
ik zit al bij 2 clubs waar ik ook hoop voor doe.
dus ik wil graag ere lid zijn:D
en een handje helpen is geen probleem.
maar met gemeente en al die dingen gaat me echt niet lukken.

gr Sander.

dan moet er wel wat meer animo zijn...

Dus graag zet je mening eens op papier (uhh, in een bericht :-) )

Of uhh, ga gewoon eens in op een uitnodiging en kom rijden. Bijna heel offroad rijdend Alkmaar en Zaanstreek staat in mijn e-mail bestand en de opkomsten bij de sessies zijn bij jullie bekend (klein dus). Ik besef me dat het aan het baantje kan liggen, maar ja, dan zegt het ook iets over hoe weinig mensen bereid zijn werk aan een baantje te verrichten om lekker te kunnen rijden.

Ik heb een paar andere dingen ook te melden over alles wat hier besproken wordt.

-Bij AMCC rijdt slechts een handjevol mensen off-road
-Er is inderdaad een gemeenteambtenaar langs geweest vorig jaar, het wordt gedoogd maar van enthousiasme was niet echt sprake
-Bij mij mag aangeklopt worden voor baanontwerp -en aanleg, maar voor het bemannen van een club of bestuur heb ik echt, echt geen tijd
-Ik ben dus voorstander maar wel realistisch qua haalbaarheid

Tot de volgende sessie! Als ik nog iets rijdends heb liggen hier.

Of uhh, ga gewoon eens in op een uitnodiging en kom rijden. Bijna heel offroad rijdend Alkmaar en Zaanstreek staat in mijn e-mail bestand en de opkomsten bij de sessies zijn bij jullie bekend (klein dus). Ik besef me dat het aan het baantje kan liggen, maar ja, dan zegt het ook iets over hoe weinig mensen bereid zijn werk aan een baantje te verrichten om lekker te kunnen rijden.

Ik heb een paar andere dingen ook te melden over alles wat hier besproken wordt.

-Bij AMCC rijdt slechts een handjevol mensen off-road
-Er is inderdaad een gemeenteambtenaar langs geweest vorig jaar, het wordt gedoogd maar van enthousiasme was niet echt sprake
-Bij mij mag aangeklopt worden voor baanontwerp -en aanleg, maar voor het bemannen van een club of bestuur heb ik echt, echt geen tijd
-Ik ben dus voorstander maar wel realistisch qua haalbaarheid

Tot de volgende sessie! Als ik nog iets rijdends heb liggen hier.

Op een aantal punten van je kan ik me vinden, echter hou in je achterhoofd dat half Nederland op vakantie was, en daardoor de animo dus ook lager...
Tevens hadden we ook niet echt geluk met het weer.

Wat het idee is hierachter, is ook niet een superstrakke organisatie, of verplichtingen of iets in die richting. Meer een vaste plek, ook omdat we nu met een gedoog beleid zitten zoals je zelf al aangeeft.

Verder is het ook niet mijn idee verder om AMCC hierin te betrekken, uiteraard kunnen we ze is contacten om te vragen wat hun offroad rijders nu doen.

Denk dat het handig is voordat we überhaupt over een club nadenken, is om eerst maar is vrijblijvend te informeren bij de gemeente.
Paar jaar terug eens gedaan over motorcross hier in de buurt, en het antwoord hierop was heel hard nee, dat het niet zou passen hier in alkmaar, en dus dat ze er ook niet op terug gingen komen.

En over het baantje, wellicht een idee om deze wat groter te maken, zoals je weet ben ik niet te beroerd om ff te harken schoffelen scheppen... zodat de jongens met iets grotere auto's ook beter van hun plek kunnen komen.

Blijf vooral komen met ideeën ;) maar ook met uitnodigingen :)

Laatst bewerkt:
Persoonlijk denk ik dat de gemeente niet echt snel genegen zal zijn zomaar toezeggingen te doen aan een groepje "individuen" die een verzoek indienen een stuk gemeentegrond te mogen gebruiken om hun hobby uit te oefenen. Met een vereniging achter je denk ik dat de situatie wel eens anders kan zijn. Vandaar dat ik die optie eerder heb opgenoemd.

Bovendien heb je met een bestaande club ook gelijk al een bestuur, en als de helft van de mensen op de mailinglist in 1x jeer lid wordt van de AMCC is er ook in 1x een degelijke afdeling offroad. Mijn (simpele) gedachte ...... ;)

Zelf ben ik ook zeker meer voor de "minder strakker" organisatie, het baantje moet wel voor iedereen en op elk tijdstip (zonder kosten) toegankelijk zijn. Niet te veel regels, haha

Voordat de gemeente benaderd wordt voor een aftastend gesprek is het handig om duidelijk te krijgen wat iedereen precies voor ogen heeft en/of graag zou zien. En hieruit een heldere doelstelling formuleren. Wellicht in het vrijblijvende eerste contact met de gemeente ook even aftasten of de kansen met een vereniging beter zijn als er afkeurend wordt gereageerd.

Nog even over het ingaan op uitnodigingen; niet iedereen kan altijd tijd vrij maken op de tijden die voorgesteld worden. Ik heb zalf vaak verplichtingen en rijd wanneer het kan. Ik zou graag meer in groepsverband rijden, maar dat lukt vaak gewoon niet :(

Back