Alkmaar Boekelermeer Off-Road Afspraken

Wat wordt onze gezamenlijke aankoop? Geef je voorkeuren aan!

• Kyosho Ultima DB

Votes: 4 22,2%
  • 1:8 electro Buggy 4wd

Votes: 7 38,9%
  • Slash 2wd

Votes: 3 16,7%
  • Short Course Truck 2wd (SC10, Blitz, Strike)

Votes: 3 16,7%
  • 1:10 Short Course Truck 4wd

Votes: 1 5,6%
  • Team Associated SC8

• 1:10 electro Buggy 4wd

Votes: 0 0,0%
  • 1:10 Truggy of Buggy 2wd (Rustler?, Tamiya)

Votes: 0 0,0%
  • Batteries are for flashlights, faggots; NITRO!

• Total voters
    18
  • Poll closed .
Tja moet toch de onderste optie kiezen, zit nog steeds een humppack in me mt2, maargoed.

Bestelling voor me trophy 4.6 truggy net de deur uit.
Daar ga ik me de komende tijd wel mee vermaken denk ik..

Trouwens, mocht de MT2 door zijn motortje heen zijn, dan converteer ik die wel naar brushless denk ik, is toch makkelijk als reserve auto, electro.

Wel een hoop lol gehad zaterdag, rijd toch bijzonder prettig op dat zand baantje, vooral als hij een beetje vochtig is zoals nu.

het idee om met dezelfde auto's te racen vind ik wel leuk, maar het moet qua prijs niet te gek worden.
de goedkoopste sc8e rtr die ik heb kunnen vinden komt ongeveer op >700euro incl verzendkosten/belasting e.d.
dat vindt ik toch wat teveel.

Helemaal met Evert eens...
Ook als we met 1/8 buggy's gaan rijden betekend dit voor veel mensen een behoorlijke investering, je moet b.v. ook nieuwe lipo's aanschaffen.
Ik denk niet dat iedereen dat wil/kan.

Veel mensen hebben een 2wd short-course, vandaar mijn keuze om hier de standaard klasse van te maken. De slash en de kyosho vind ik daar wel bij horen.
Betekend dan wel dat ik mijn rustler een beetje moet verbouwen...

Laatst bewerkt:
Opvallend dat er toch 4 mensen kiezen voor de nogal dure sc8e zoals evert ook al aangeeft is dit een hoop geld en zie dit dan ook zeker niet de 'standaard' op de baan worden.
Dit is onder andere ook waarom ik voor de zeer betaalbare kyosho ultima db heb gekozen.
Deze heb je voor €240 rtr in huis en lijkt me voor de meeste van ons een te overzien bedrag.

1/8 electro buggy is leuk maar ook weer vrij kostbaar tenzij je 2ehands iets moois kan kopen is alleen de lrp rtr versie enigzins te betalen a €475.

Persoonlijk lijkt me een groep rijders met een 1/8 rtr nitro buggy/truggy ook nog steeds erg leuk en deze rc's koop je voor net geen €300
Al denk ik dat de meeste van jullie niet echt op een nitro rc zitten te wachten.

Helemaal met Evert eens...
Ook als we met 1/8 buggy's gaan rijden betekend dit voor veel mensen een behoorlijke investering, je moet b.v. ook nieuwe lipo's aanschaffen.
Ik denk niet dat iedereen dat wil/kan.

Veel mensen hebben een 2wd short-course, vandaar mijn keuze om hier de standaard klasse van te maken. De slash en de kyosho vind ik daar wel bij horen.
Betekend dan wel dat ik mijn rustler een beetje moet verbouwen...

Weet waar je aan begint..

Weet waar je aan begint..

Ik ga het dan niet op dezelfde manier doen zoals jij het gedaan hebt...

Op e-bay heb ik een setje gezien om de rustler-bodemplaat te verlengen. Hierdoor wordt ie net zo lang als de slash. Andere body en banden erop en ik heb een 2wd short course truck, met een lager zwaartepunt dan de echte slash...

Als we dan toch een gezamelijke aankoop moeten/willen doen.

Kunnen we dan niet een Reely ding kopen voor weinig, en een afval race doen :) Ik bedoel goedkoop en toch nog lol ... Wellicht nog een caravan er aan vast of zo

Zwaar off-topic maar ik moest het ff kwijt: Ik had afgelopen weekend 2 zippy 5s lipos bij hobbyking (DE Warehouse) besteld voor de vliegtuighobby. Ik kreeg de lipos vandaag al binnen. Geleverd binnen twee dagen, echt niet normaal...:-)

On-topic: Het merk reely verkoopt een 1/8 brushless buggy voor wel erg weinig. 240 euro, kompleet met bl motor en 80A esc ed. in NL heet ie Menzel in DE Imperator. De kwaliteit zal wel ruk zijn maar het valt me wel op dat Conrad steeds goedkoper wordt. Zowel bij rc auto's (bv een tt-01 van Tamiya voor 80 euro) als bij de rc vliegtuigen (het merk Graupner is bij Conrad al gauw een paar tientjes goedkoper)

Maar goed, ik weet nog steeds niet wat ik nu zal aanschaffen als reserve auto......

Oh ja, Blaster, ik was één van de schuldigen... ;-) die ook op de sc8e gestemd had. Ik ben je helemaal met je eens dat nogal (veel te) duur is maar ik heb hem een keer zien rijden (die van Lennart) en hij is wel erg mooi. Het is misschien het verstandigst om de 2wd/4wd short course als standaardklasse te maken zoals Riesjart al aangaf.

waarom zie ik wel allemaal opties zoals buggys en truggys 1/10 1/8 etc.. maar geen rally autos, ik bedoel een tt01 kost rond de 80 euro een rally kapje bij conrad 15 euro en rally bandjes ook iets van 20-30 euro, een zeer goedkope en misschien ook zeer leuke klasse?

en btw traxxas komt ook uit met een 1/16 rally gebaseerd op de mini revo

en misschien is dit een leuke optie? http://www.amainhobbies.com/product...products_id/26655/n/Team-Losi-1-10-Slider-RTR

Laatst bewerkt:
Wil niet heel lelijk overkomen, maar denk niet dat je heel ver gaat komen op de baantjes waar wij op rijden, volgens mij erg ruig voor een rally auto, met niet te veel bodem speling.

Maar, trophy vandaag binnen gehad, wat een bak is dat ding, niet verwacht dat ie zo groot zou zijn... Dus hij moet inlopen :)

Maar volgens mij wordt het aankomend weekend best leuk weer, zondag proberen te rijden? zaterdag heb ik helaas een klussie voor het werk, misschien op tijd klaar misschien ook niet, daarom zondag..

Zal zsm ook ff piccies posten van me nieuwe bakkie.

Zaterdag weer in de zandbak? Zondag red ik (nog steeds) niet.

Rally is op zich mooi maar ben bang dat zelfs de heuvels op de amnetiststraat al te gek zijn daarvoor.

Jongens, van het weekend nog effies rijden of zo? Wel leuk toch. Jullie hebben als het goed is e-mail.

Grappig, ik heb ook 2 TT01's, en ik heb ook de Tamiya Rally Block Tires. Een Rally klasse zou mij zeker wel aanspreken, maar dat moet je dan inderdaad op een gladde baan met wat licht zand of zo er over heen doen.

Of zo:
oCfyySDDTjU[/media] - best of rc rally

Laatst bewerkt door een moderator:
Zaterdag kan ik niet, wegens een lotgenoten bijeenkomst (lang verhaal :D )
Misschien dat ik zondagmiddag kan. Ligt er ook even aan of ik mijn onderdelen van Liquid binnen heb.

uitnodiging voor morgen is om een mooie tijd aangezien ik ook niet voor 15:00 kan.
Nu nog even snel de slash voor morgen in orde maken.

Back