all round lader?

• Topicstarter Topicstarter U-Kater
  • Startdatum Startdatum
U

U-Kater

Guest
Ben niet zo'n genie in oplaad electra :oops: . Tot nu to klooi ik maar wat aan op een Robbe lader 5. Misschien word ik het ook wel nooit maar door het lezen van zo'n beetje alle lijntjes hier zie ik door de bomen het bos niet meer :? .
Ik zoek een lader waaraan ik een willekeurig voltage (6 of 12 volt) loodaccu kan hangen en daarnaast ook oplaadbare batterijen kan opladen zonder dat ik me zorgen moet maken voor overladen van beide soorten. Ik zou het dan ook heel fijn vinden als ik op dat ding dan ook nog een soort "druppel" stand had , kon zien of er geladen wordt en eventueel wanneer de zaak maximaal geladen is.
Kortom een soor "fire and forget" lader voor nitwits als ik.
Iemand een suggestie :idea: HIj mag best wat kosten maar dan moet ie ook goed zijn

U-Kater(duikbootgup)

100% dwazen bestendige laders bestaan (nog) niet ...

Schulze laders zijn goed, maar je moet hem wel goed instellen (via "menu's" die enige gewenning eisen) anders gaat het toch echt fout ....

Overigens is onbeheerd laden altijd een risico, ongeacht de kwaliteit van de lader .....

boatfreak zei:
de ultimate? 1-25 cellen en (uit me hoofd) 3 (of 4?) lipo cellen

ontladen laden enz enz (heb em zelf ook super ding)

Jaaaahuuh? " Ultimate" is dat een merk?. Waar vind ik die (op het net)
en die van het andere lijntje "Schulze" ?
Overigens begrijp ik best dat je wat moet instellen of voor menu's moet kiezen, maar dan heb ik ook iets om te regelen. Nu is het meer natte vinger werk en ik wilde toch iets serieuzer met de materie omgaan.

U-Kater

Hi,

Een ander goed alternatief is de Orbit Laders.
Pocketlader van Orbit, of één van de "grote" laders.

Deze zijn zeer vertrouwbaar met de Lipo's, en de maker van deze laders laad zijn lipo's altijd in zijn modellen. (of dat slim is weet ik niet bij het laden, maar er is nog niks gebeurd)
Veel Duitse piloten die e-heli's vliegen maken meestal gebruik van de Orbit Pro lader omdat die tot 8 Amp laden kan.

groeten
Roel

Hoi Wiljan,

een 'bijna idiot-proof' lader (om met Dirk te spreken) is de Robbe Profi Home Charger. Kost wat, maar dan heb je ook effe een energie-centrale..... Deze lader detecteert normaliter al de meeste settings voor je accu's op het moment van aansluiten, en de menu's zijn begrijpelijk. Ander voordeel is dat het ding 4 aparte aansluitingen heeft, die volkomen apart van elkaar te gebruiken zijn.
Tot dusver werkte ik met de Charge Terminal 3000 van Conrad. Prima ding, bijna dezelfde mogelijkheden maar slechts 1 aansluiting. Hierdoor moet je vaak een week voordat je met drie boten gaat varen beginnen met laden..... Als het goed is is mijn Robbe Profi Home deze week binnen. Ik kan 'm dan meenemen naar Lelystad zodat je'm kan bekijken. De Charge terminal gaat er dan bij mij uit (is dus te koop).

Groetsen,

Jos

Hoi Jos,

Ik was al op het net aan het zoeken geweest en had die Robbe ook al gevonden. Denk dat ik die maar op m'n verlanglijstje zet( zal toch nog ff moeten sparen). Maar die Orbits zal ik ook eens opzoeken, misschien ook een goed alternatief. Tot zolang zal ik maar de Robbe 5 gebruiken.

kzieje in Lelystad.
U-Kater

Back