Alles is opgelost!! dank jullie allen! ;)

Hallo allemaal,
Ik ben van plan de Align T-rex 450 te kopen. nou heb ik hevig onderzoek gedaan wat ik er allemaal bij moet kopen qua zender en ontvanger. nu ben ik tot een conclusie gekomen om de Spektrum DX6i + AR6200 ontvanger te kopen. is dit een goede keuze? of kan ik beter een andere zender kopen.
wat ik ook wil weten is of de Spektrum DX6i samen gaat met de align servootjes en of dit een goede zender is om de helikopter zelf te besturen.

Groeten,
Jurjen:cool:

Laatst bewerkt:
Ok dankjewel.
weet je miscchien ook welk merk deze LiPo heeft? 11.1V 3S Li-Po 2000~2300mAh ik heb er namelijk eentje nodig voor de t-rex 450 sport...

Gr,
Jurjen

Kijk even bij Hobbymaniac.com
zit ook in Den haag, en heeft zoon beetje alle gangbare maten accus wel liggen ;)

Maar van welk merk moet ik nemen... ik heb echt geen flauw idee welk merk goed is met lipo's ik denk erover om de Kds 3S 11.1v 2200mAh tenemen van Hobbymaniac. heeft iemand ervaring hiermee?

gr,
jurjen

Maar van welk merk moet ik nemen... ik heb echt geen flauw idee welk merk goed is met lipo's ik denk erover om de Kds 3S 11.1v 2200mAh tenemen van Hobbymaniac. heeft iemand ervaring hiermee?

gr,
jurjen
Er zijn merken zat tegenwoordig en er zijn volgens mij geen slechte lipo's meer, er zit wel verschil op de prijzen.
Ik gebruik Bionic en Rc plus python maar dan heb je ook nog turnigy enz. enz.:rolleyes:

Beste Jurjen.
Hierbij even mijn persoonlijke mening.
Niet dat die zaligmakend is, maar voor mij werkt het al jarenlang naar behoren en ben dik tevreden.
Ik vlieg al jaren met KDS450SV helikopters.
Doe dat met een Spektrum DX6i zender en Spektrum AR6200 ontvangers met sattaliet.
Dat werkt grandioos.
Storingen GEEN last van en ik vlieg toch echt knettersver van me af met mijn heli's.Vaak tussen de 150 en 300 meter.
Bij twijfel...........mijn vliegmaatjes kunnen dat beamen.
De DX6i zou voor jou dus een goede keuze zijn.
Het menu is makkelijk en erg snel door te hebben.
Dat ter vergelijking van het menu van bijv een Futaba zender.
Er zit in Ridderkerk een Webshop winkel die Spektrum zenders verkoopt.MRHobby.
Die gast is betrouwbaar en scherp aan de prijs.

Wat Lipo accu's betreft voor je 450 size CP heli.
Neem in elk gevak nooit GEEN KDS Lipo packs.
Die zijn waardeloos.
Maatje van me heeft er 3 stuks van gehad.Nieuw en binnen 50 laad/ontlaad cyclussen werden ze al slecht en bollig.
Zonde van je centen dus.
Hoor vaker dat ze slecht zijn, dus als je slim bent: links laten liggen die KDS Lipo's.
Wat erg goed werkt zijn Zippy Lipo packs of nog beter, Turnigy Lipo packs van HobbyCity.
Bestellen via het DE.Warehouse (zit in Duitsland) en dan heb je nette Lipo packs die lang meegaan en super goed zijn.
Kies in jouw geval voor maximaal 2200Mah Lipo packs.
Minder Mah is niet wat en meer Mah voegt niet echt wat toe aan een 450 size heli.
Kies bijvoorbeeld voor: Turnigy 3S 2200Mah 25C
25C slaat op de ontladingswaarde.
Neem voor 450 size CP heli's echt minimaal 25C Lipo packs.
Ik gebruikte voorheen altijd 20C, maar dat is net te nipt.
Het mooist is bijv 30C of nog meer.(maar: hoe hogere C waarde. des te duurder)
Ik gebruik ook Turnigy 3S 2200Mah 40C Lipo packs.
Wat een power joh.
Hoop je iets geholpen te hebben.
Vr Gr Erwin

Laatst bewerkt:
Storingen GEEN last van en ik vlieg toch echt knettersver van me af met mijn heli's.Vaak tussen de 150 en 300 meter.
Bij twijfel...........mijn vliegmaatjes kunnen dat beamen.

Daar twijfel ik echt aan.....
Ik vlieg met 2-meter heli's, en dan is 100 meter al best wel ver, 150 meter ongeveer het normale uiterste bereik, 300 meter heb ik nog nooit gedaan omdat het zelfs met dergelijk grote heli's al minder goed te zien word, en erger, dan zit ik al boven de dichtstbijzijnde woning....... en deze afstanden zijn daadwerkelijk gemeten i.v.m. onze veld-vergunning, dit omdat ik voor de meting ook schatte veel verder weg te vliegen waardoor onze vergunning in gevaar zou komen, maar dat bleek dus reuze mee te vallen.
(Oh ja, ik heb vorige week de keuring gehad, en ik scoor drie punten beter dan nodig is om wacht te mogen lopen op de brug van een zeeschip, dus daar ligt het niet aan)

300 meter met een 450 size lijkt mij echt sterk overdreven: Als je echt zo ver weg gaat, dan is het wachten op een orientatie-fout met alle mogelijk vervelende gevolgen van dien, want geen enkel mens kan normalerwijze een 450 op 300 meter goed zien, daarvoor is het menselijk zicht gewoon niet goed genoeg.

Groet, Bert

Hoi Bert.
Ik begrijp je verhaal en wil ook niet aan jou wijfelen hoor.
Maar ik doelde erop dat ik veelal vlieg tussen de 150 en 300 meter.
300 meter zal ik echt nooit gehaald hebben, dat geeft ik ruiterlijk toe.
Vind het inschatten van toestellen in de lucht op hoogte al erg lastig.
Je zou het eigenlijk zelf eens moeten zien.Hoe ik vlieg bedoel ik.(ver en erg hoog)
Ik ben echt geen pochert hoor en opscheppen staat al helemaal niet in mijn woordenboek.
Maar vlieg met een aantal maatjes samen waarvan er eentje een Swift II heeft met een hoogtemeterapparaat.(sorry, ken de naam niet)
Tijdje geleden had hij zijn Swift II (schuimpie van 80cm spanwijdte) toch echt op 321 meter hoogte.
En dat is echt geen bulshitt verhaal.
Het elektronische apparaatje werkte toch echt wel accuraat.
Ik vlieg dus veelal erg hard en hoog en m'n maatjes die er dan bij staan hebben het er dan vaak over hoe hoog de heli dan wel niet zou zitten.( we schatten dan met een man of 4 de hoogte in) Lijkt me dan stug dat er 4 man vet naast zitten.
200 meter is echt niet overdreven hoor.
Maar.........zoals gezegt: je zou het zelf eens moeten zien.
En ik kan om het werkelijk HARD te maken eens dat apparaatje van die vliegmaat van mij onder mijn heli knuppen om werkelijk te zien hoe hoog ik nu ga.
Met alle repect Bert, maar ik denk dat je je vergist.
En nu weer back on Topic................
Vr Gr Erwin

En toch weer even Off -Topic.Ha ha ha ha ha.
Bert........je hebt gelijk.
Ik zit ernaast.
Na het schrijven van het bericht waarin ik jou tegensprak toch even gebeld met een helimaat die toen met die Swift op 321 meter hoogte zat.
Hij vertelde mij dat ik veelal tussen de 100 en 150 meter zat.
Dus mijn eerdere cijfers waren zwaar overdreven.
Niet dat ik dat met opzet zei, maar meer omdat ik er dus een verkeerd beeld bij had.
Gisteren nog gevlogen en vroeg daarnet aan m'n heli maar hoe hoog ik dan had gezeten ongeveer.
Hij zei zo rond de 120 meter max.
Dat valt me dus tegen, maar is wel de eerlijkheid.
Hij stuurde me een tijd geleden een foto van een toren in Holland die 100 meter hoog was.
Ik moest toen even slikken en beaamde dat dat wel erg hoog was.
Ik vind het dus erg lastig om de hoogte in te schatten vanaf de grond als mijn heli in de lucht zit.
Al met al ga ik dus mee in je verhaal Bert.
Mijn oprechte excuses.
Vr Gr Erwin
En nu weer echt terug On-Topic

Dank jullie alleen voor deze comments.
ik heb is even gekeken en ik denk erover om een paar ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 40C te kopen niet al te duur van hobbyking (DE Warehouse).

Gr,
Jurjen

Dank jullie alleen voor deze comments.
ik heb is even gekeken en ik denk erover om een paar ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 40C te kopen niet al te duur van hobbyking (DE Warehouse).

Gr,
Jurjen

Goede keus, of die van Turnigy neem altijd op een 450 sport of pro minimaal 30 C accus!!!

Mijn 550/600 is al een piepklein stipje op 100m... hoe je dan een 450 nog gaat zien is een raadsel

Ik weet niet hoe we verzeilt zijn geraakt op een topic, waar ik op vraag wat ik precies moet kopen, over jou 600 heli die je niet meer kan zien op 100 meter afstand :yes:.. Best wel off-topic he :p:p:p

Gr,
Jurjen

Excuus.
Dat komt een beetje door mij en Bert die weer op mij had gereageerd.
We zitten weer On Topic hoor.
Enne..........zou als ik jou was kiezen voor Turnigy Lipo packs.
Ik heb ervaring (en een aantal maatjes ook) dat de Zipy Lipo packs een kortere adem hebben dan de Turnigy's.
Vr Gr E

Back