Alles is opgelost!! dank jullie allen! ;)

Even terug op de zenders is dit een goede zender: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 9X 9Ch Transmitter w/ Module & 8ch Receiver (Mode 2) (v2 Firmware)
Een vriend van mij heeft deze aangeboden maar ik weet echt niet of dit een goede zender is. ik prefereer nog steeds de Spektrum DX6i hoor. maar wou het gewoon even weten.

Gr, jurjen

Bij ons in de club vliegt niemand met Turnigy zender, denk toch niet ideaal als zender. Goede merken zijn Futaba en ik zelf vlieg ook met de DX6i, zelfs in m'n zwevers en die gaan ook hoog en ver (oeps on topic blijven):D
De spektrum zenders zijn gemakkelijker te programmeren, Futaba is goede kwaliteit maar je krijgt er een encyclopedie bij om te programmeren. En dan is er ook nog Graupner. Vaak is eerste gedacht ook het beste.

Laatst bewerkt:
Hoi Jurjen.
Wat ik vaak doe is naar die site gaan van HobbyCity en dan klikken op DE-Warehouse.
Dan kom je gelijk in een 12 tellende pagina site waar de Lipo's vandaan kunt halen.
Na bestellen en mits op voorraad heb je vaak de bestelling binnen 4 dagen in huis.
Best wel snel dus.

Wat die Turnigy zender betreft raad ik je die af.
Het is eigenlijk veel verstandiger om te kiezen voor een zender die gewoonweg al gangbaar is en waarmee veel mensen al gebruik van maken.
Was het alleen al om advies vragen als je ook bijv een DX6i zender hebt, want dan zijn er genoeg lieden die je van advies kunnen voorzien omdat zij al zo'n zelfde zender hebben.
Futaba zenders zijn ook al bewezen goed.
Maar dat menu.........Arghhhhhhhhhhh
Heb ooit eens een Futaba FF9 gehad.
Wat een crime zeg.
Submenu achter een menu.Hoe verzinnen ze het.
Nadat ik die verruilde voor een Spektrum DX6i ging er een wereld voor me open.Ha ha ha ha.

Vr Gr E

Kijk hier heb ik dus wat aan ;).
dus het wordt de spektrum DX6i met AR6200 ontvanger.
en dankje voor de tip van DE warehouse. heeft geholpen!!!

Gr,
Jurjen :)

Super!
Ben blij dat je wat hebt aan mijn info.
Zoals ik al eerder aangaf zal wat ik schrijf niet voor een ieder zaligmakend zijn.
Maar zelf heb ik wel positieve ervaringen in dit soort dingen en deel ze graag met je.
Misschien nog 1 keer herhalen:
Als ik een Trex450 zou hebben, dan zou ik er absoluut Turnigy 3S 2200Mah minimaal 25C Lipo packs insteken. (20C is net te weinig)
Als je geld extra te besteden hebt, kies dan minimaal 35 of 40C 3S 2200Mah Lipo packs.
Dan zit je zeker goed.
Vergeet ook geen goede lader die de cellen van de Lipo packs netjes gebalanceert oplaadt.
Heb een tijdje Imax B6 laders gehad.
Erg goedkope laders, maar slecht in het accuraat laden en balanceren van de cellen.
Met zulke laders ben ik klaar.Was een soort van testje.
Zelf gebruik ik Graupner Ultramat 10 acculaders.
Zijn best wel 'oude' laders, maar werken al 6 jaar flawless.
Heb er 5 van op een rij staan en op elke lader een Hyperion LBA10net Lipo balancer.(ook die werken super.Maarja wat werkt er niet super van Hyperion!!)
Ik zou voorlopig niets anders willen. Ik vlieg namelijk erg veel en kan zo per 'laadcyclus' 5 Lipo packs in 1 keer laden.Hoef ik s'nachts niet zo vaak m'n bed uit.Ha ha ha ha ha.
Enige nadeel is dat deze laders slechts tot en met 4S kan laden.
Voor mij geen probleem, want vlieg toch maar met 3S packs.
Maatje van me heeft de Graupner Ultramat 16 laders.
Is over die laders ook zeer positief te spreken.
Vr Gr Erwin

Ok dankjewel.
Over de lipo lader maak ik me niet zo druk. want ik vlieg namelijk met multiplex vliegtuigen en die hebben ook lipo's :).
wat betreft de 25C en 40C ik snap hier echt geen bal van :( ik weet dat het iets temaken heeft met de ontlading maar waarom is 40C beter dan 25C?
Leg dit A.U.B uit :)

Gr,
Jurjen

[...]ik weet dat het iets temaken heeft met de ontlading maar waarom is 40C beter dan 25C?
Leg dit A.U.B uit :)

Gr,
Jurjen
Het zal vast in de veelgestelde vragen/faq van dit forum staan, 40C betekend dat de accu constant 40 keer de capaciteit (in dit geval 2200mah) kan ontladen; 40x2200mah=88000 dus 88ampere waar 25C dus 55 ampere kan leveren.
Op het moment dat je heli 30ampere verbruikt heeft een 40C lipo het gemakkelijker dan een 25C.
Een ander voordeel is dat je de turnigy 3s2200 met 5C kan laden(weet niet hoe dat voor zippy is), dus met 11ampere meestal in 10 tot 15 minuten weer vol. Dus in het kort betekend een hogere C waarde dat de lipo meer stroom kan leveren en vaak sneller geladen kan worden :)

Laatst bewerkt:
Het zal vast in de veelgestelde vragen/faq van dit forum staan, 40C betekend dat de accu constant 40 keer de capaciteit (in dit geval 2200mah) kan ontladen; 40x2200mah=88000 dus 88ampere waar 25C dus 55 ampere kan leveren.
Op het moment dat je heli 30ampere verbruikt heeft een 40C lipo het gemakkelijker dan een 25C.
Een ander voordeel is dat je de turnigy 3s2200 met 5C kan laden(weet niet hoe dat voor zippy is), dus met 11ampere meestal in 10 tot 15 minuten weer vol. Dus in het kort betekend een hogere C waarde dat de lipo meer stroom kan leveren en vaak sneller geladen kan worden :)

Ahaha,
Weer iets nieuws geleerd :cool:

Back