Alles over de Stroep en aanverwanten

Discussie in 'Duikboten' gestart door raf, 30 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    En nu Benny en Raf er ook nog bij.
    Benieuwd of er dan witte rook uit de schoorsteen komt.
    Succes jongens.

    Hein
     
  2. Broeckx Ronny

    Broeckx Ronny

    Lid geworden:
    28 sep 2008
    Berichten:
    874
    Locatie:
    Hulshout Belgie
    Benny en Raf zullen er ook wel bij zijn , daar ben ik zeker van want die willen ook een oplossing .
    Het enige waar ik ook nog op wacht is een beslissing van de Raad van Beheer van het Zilvermeer , die komt dinsdag bijeen .
    Daarna spreken we een datum en plaats af .
    Groetjes
    Ronny
     
  3. benn_y

    benn_y

    Lid geworden:
    16 nov 2006
    Berichten:
    82
    Locatie:
    Peer (Belgie)
    Wat een gedoe.
    Wat ik vermelde is gewoon een waarschuwing dat hij weet dat hij 14dagen op voorhand moet aanmelden en dit is een regel van ZIVERMEER EN PROVINCIE ANTWERPEN en niet van de modelvaarvereniging die daar zit.
    Nu kun je wel aan een redder die daar zit toestemming vragen en die krijg je waarschijnlijk ook.
    Stel nu ik ga morgen naar zilvermeer en vraag toestemming en krijg die (mondeling dus je hebt geen bewijs)en ga daar varen.
    Dan vaar ik een duiker aan met de gevolgen van dien, Wie gaat er hagen denken jullie?
    Ik weet het, Dan komt alles bij mij terecht want ik was daar aan het varen zonder toestemming van zilvermeer zelf en van de provincie en die redder gaat dan hus niet zeggen dat het van hem mocht en al doet hij dat, Als het iets ernstig is dan draait het toch allemaal om door verzekeringen enz..(HET GAAT HIER OM GEBEURTENIS IN BELGIE en NIET in Nederland )
    Dus dan draag je voor alle kosten op en als de duiker er ernstig aan toe is met blijvend letsel dan plukken ze je desnoods en ben je alles kwijt huis enz...
    En het staat dan ook in alle kranten en dan is het zeker gedaan, Wat waarschijnlijk voor ons nu ook is door het mailtjes en de telefoons enz...
    Die mensen willen echt geen gezeik aan hun hoofd hebben zoals Ronny al vermelde.
    Dus ben benieuwt wat ze gaan zeggen het zal niet veel goed nieuws zijn denk ik.

    En ik zij dat niet om Mark in de grond te boren zoals velen denken.
    Beter voorkomen dan genezen zeg ik altijd.
    Of moet er toch eerst iets gebeuren???
     
    Laatst bewerkt: 14 apr 2018
  4. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    Benny,
    de soep wordt niet zo heet gegeten als hij opgedient wordt he.
    Gewoon in gesprek gaan en kijken wat er uit komt.
    Dat senario wat je beschrijft moet je absoluut niet hebben.
    Dan zijn er alleen maar verliezers.
    Bied bij een opendag aan om gratis demo te varen.
    Succes.

    Hein
     
  5. Broeckx Ronny

    Broeckx Ronny

    Lid geworden:
    28 sep 2008
    Berichten:
    874
    Locatie:
    Hulshout Belgie
    Na het lezen van het reglement van het Provinciaal Domein het Zilvermeer ben ik al tot een heel andere conclusie gekomen .
    In het reglement staat duidelijk dat iedereen die wil varen met een gemotoriseerd toestel op de watersportvijver , dit steeds minimum 4 dagen schriftelijk moet aanvragen aan de directie .

    Dit kan men lezen in artikel 5.12 en artikel 5.15 van het reglement van het domein .

    De club BMSA heeft een overeenkomst met het domein om te mogen varen op de op voorhand vastgestelde vaardagen , en voldoen zo aan die 4 dagen aanvragen op voorhand .
    Om een aanvraag buiten die vaardagen goed te laten verlopen is er vanuit BMSA een regel ingevoerd , voor hun leden , dat bij hen de aanvraag 14 op voorhand moet aangevraagd worden .
    Zo hebben ze de tijd om de aanvraag bij de directie binnen te brengen .
    Aangezien Marc geen lid meer is van BMSA , waardoor alle overeenkomsten met deze club vervallen , had Marc zelf een schriftelijke aanvraag , om te mogen varen , moeten indienen bij de directie van het Zilvermeer .
    Aangezien dit niet gebeurt is en er geen redder aanwezig was zoals voorgeschreven in het reglement van het Domein Zilvermeer , is Marc hier wel degelijk in de fout gegaan .
    Dat hierop heftig is gereageerd door sommigen met mails naar het domein , brengt dan ook de samenwerking tussen de club en het domein in het gedrang .
    Hopelijk word er morgenavond vanuit het bestuur van het domein geen al te drastische maatregelen genomen ten koste van de verenigingen .
    Ik denk wel dat , vanuit sommigen , hier wel een verontschuldiging op zijn plaats is , gezien de werkelijke feiten .
    Vriendelijke groeten
     
  6. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Wederom wordt er wéér gewezen naar Marc. Wéér op een publiekelijke manier. Want wat is Marc hier fout!

    BMSA is niet verantwoordelijk voor wat Marc noch een ander doet. Het is aan Zilvermeer dit aan Marc door te geven. Er was wel degelijk een redder aanwezig die zaterdag, conform het regelement. Dat B.MSA er niet vrolijk van wordt dát is écht wel te begrijpen. Het is alleen de manier waarop...


    Als het nou eens op een fatsoenfelijke manier aangekaart zou worden... Nee, op een publiekelijke manier om iemand in een negatief daglicht te zetten. Zoals vaker gebeurd. Dát gaat écht te ver hoor.

    Zoals het aangekaart is door B.MSA. Dat verdient écht geen schoonheidsprijs.....
     
    MarcT vindt dit leuk.
  7. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Zilvermeer wás toch al op de hoogte van alles? Als dat écht zo was, dan was mijn mail geen nieuws...
     
    MarcT vindt dit leuk.
  8. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Hoe onpartijdig ben jij Ronny? Daar jij het nu voor Raf, Benny en B.MSA opneemt?...

    Kan ik er vanuit gaan dát je oprecht onpartijdig bent?

    Met vriendelijke groet,
    Douglas
     
    MarcT vindt dit leuk.
  9. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.817
    Locatie:
    As,België
    foutje
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2018
  10. BMSA

    BMSA

    Lid geworden:
    15 jun 2014
    Berichten:
    79
    Beste modelbootliefhebbers,


    Aangezien er op heden een grote onduidelijkheid bestaat over mogelijks in het verleden gemaakte afspraken omtrent het gebruik van model(duik)boten op de duikvijver heeft de directie van het Zilvermeer volgende beslissing genomen:

    Het gebruik van model(duik)boten en andere kleine of grote vaartuigen of speelgoed is niet toegestaan op de duikvijver van het Zilvermeer. Als uitzondering op deze regel kunnen clubs toestemming hiervoor aanvragen op info@zilvermeer.be. Enkel met een schriftelijke toestemming van de directie van het Zilvermeer kan er in clubverband een activiteit op/in het water georganiseerd worden.

    Deze beslissing werd genomen in het belang van de duikers en hun veiligheid en deze beslissing zal vanaf dit moment van kracht zijn en blijven tot nader order.


    Dank voor jullie begrip en om deze beslissing te verspreiden onder de belanghebbenden.


    Wij wensen niet dat onze naam of die van onze medewerkers, met een andere boodschap dan bovenstaande, verder gebruikt zullen worden op openbare forums of platformen.

    Alvast bedankt om dit te respecteren. Wij zullen ons distantiëren van elke andere discussie.



    Met vriendelijke groeten,
     
    Broeckx Ronny en bosreus vinden dit leuk.
  11. Paul Konings

    Paul Konings

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    428
    Locatie:
    Achlum - Friesland
    Respect, fucking respect (vrij naar A. van Duin)
    Geldt voor verenigingen, ex-leden en andere burgers en buitenlui.

    Met de hartelijke en vriendelijk respecterende groeten!

    Paul
     
  12. Broeckx Ronny

    Broeckx Ronny

    Lid geworden:
    28 sep 2008
    Berichten:
    874
    Locatie:
    Hulshout Belgie
    Beste Douglas , wat is eigenlijk Uw probleem ?????
    U komt zich hier in deze discussie mengen , als niet belanghebbende partij , U verdedigt Marc terwijl die zich hier zelf niet laat horen .
    Terwijl het Uw mail van 9 april is die de hele discussie heeft veroorzaakt .
    Dat Benny als voorzitter van BMSA , Marc er op wijst dat hij iets gedaan heeft wat gevolgen voor BMSA kan hebben , is niet meer dan normaal .
    Ik zou als voorzitter van onze vereniging juist hetzelfde gedaan hebben , misschien niet op het forum , maar ik zou hem daar toch zeker op aangepakt hebben .
    En zoals u ZELF SCHRIJFT , Marc is zelf verantwoordelijk voor wat hij zelf doet .
    Nu wat heeft Marc gedaan , hij heeft de regels van het Provinciaal Domein Zilvermeer , die duidelijk gepubliceerd zijn op het domein , en gekend door Marc , overtreden .(artikel 5.12 en artikel 5.15)
    Het resultaat is dat de verenigingen die mochten varen op het domein nu nog maar enkel mogen varen op de op voorhand aangegeven vaardagen en in clubverband .
    Dat wil ook zeggen dat een enkeling , die niet op een op voorhand aangevraagde clubdag wil komen varen , niet meer toegelaten is , ook al word dit minimum 4 dagen op voorhand aangevraagd .
    Gelukkig voor de mensen van BMSA , dat de raad van beheer van het Zilvermeer deze beslissing heeft genomen , voor hetzelfde was alles verboden !!!!
    Hopende dat U zich kunt neerleggen bij deze feiten en reglementen , die niet dezelfde zijn dan in Nederland , en weer niet gaat rondmailen als een kip zonder kop , beschouw ik deze discussie ten einde .

    Vriendelijke groeten
    Ronny
     
    Baggeraar en BMSA vinden dit leuk.
  13. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Ik heb geen probleem. De leugen van 9 april is het hele probleem. Mij is inmiddels wel duidelijk dat u nooit onpartijdig bent geweest in deze hele discussie gezien de staart van het verhaal. Ik weet niet wat uw belang is geweest, en ik hoef het ook niet meer te weten. Uw antwoordt zegt meer dan genoeg. U hebt nooit de intentie gehad óm het op te lossen. U had een mooi voorstel, echter geen intentie.

    Een ieder die goed kan lezen wéét wat er zich afgespeeld heeft...



    Ik beschouw deze discussie ten eind....
     
    MarcT vindt dit leuk.
  14. Paul Konings

    Paul Konings

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    428
    Locatie:
    Achlum - Friesland
    Beste Ronny,
    Door van het forum gebruik te maken om iemand op zijn fouten te wijzen, is jullie probleem een ieders probleem geworden die dit forum frequenteert.
    Mijns inziens dien je dit soort zaken direct met de betrokkene in de private omgeving af te handelen en niet via dit forum.
    Met vriendelijke groet,
    Paul
     
    MarcT en SRS vinden dit leuk.
  15. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    Douglas,
    plaats eens een kopie van de mail die je gestuurd hebt en het antwoord daarop.
    Ik heb je dat al eens gevraagd.
    Maar dat lees je zeker niet he?
    En het is zo makkelijk te schrijven, "Ik beschouw deze discussie ten eind....".
    Je krijgt geen gelijk he.

    En de reden dat je toestemming moet hebben om te varen die is hetzelfde als in Keulen, de duikers die ook onderwater zitten.
    Ik zou niet graag tegen een duiker aanvaren met mijn 206 of de Skipjack.
    Hoofdpijn hebben ze dan zeker en ik mijn boot waarschijnlijk kwijt.
    Gelukkig mag BMSA er blijven varen met toestemming.

    Hein
     
    Baggeraar vindt dit leuk.
  16. Broeckx Ronny

    Broeckx Ronny

    Lid geworden:
    28 sep 2008
    Berichten:
    874
    Locatie:
    Hulshout Belgie
    Inderdaad , zoals U in mijn posting kan lezen had ik dit ook niet op het forum gedaan maar dat is hier wel gebeurt .
    Het is allemaal opgeblazen door volgende posting :
    Notabene door iemand die helemaal niets met deze zaak te maken heeft en ook de moeite niet neemt om een reglement te lezen .
    Vriendelijke groeten
    Ronny
     
  17. Paul Konings

    Paul Konings

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    428
    Locatie:
    Achlum - Friesland
    Wauw, een pekelder, Hij weet wel dat duikers vaak onder water zijn. :banana::yes:
     
    MarcT vindt dit leuk.
  18. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    Tja Paul,
    anders heb je bovenwater zwemmers met een luchtfles op de rug.
    Ziet ook gek uit he?
    In Keulen is het onder water erg druk hoor.
    En daar wil je met je boot niet tussen komen hoor.

    Hein
     
  19. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    En wat is de uitslag van de bijeenkomst van het bestuur van Het Zilvermeer.
    Mag BSMA er nog varen of niet?
    Douglas waar blijven je kopieen?
    Je hebt toch kontakt gehad met Het Zilvermeer zo als je schreef.
    Of toch niet?

    Hein
     
  20. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.817
    Locatie:
    As,België
    Hein vriend wij mogen niet communiceren over het geheel
    het is spijtig dat het zo moeten lopen is en de personen die daar schuld aan hebben die weten wel wie ik bedoel

    het is voor de modelbouw een zwarte week geweest en dan bedoel ik niet de club zelf maar het modelbouw gebeuren
    we hebben verloren want er is een mogelijkheid weg gevallen die we wel hadden

    zo een stund heeft zoals benny geschreven gevolgen en die zijn er ook
    ik stop met heel dit forum want het word niet voor niets het "haat en nijd" forum genoemd op andere forum's

    Hein de groeten en de rest weet wat ze kunnen
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina