Allround Zwever : adviezen?

• Topicstarter Topicstarter Servowire
  • Startdatum Startdatum
S

Servowire

Guest
7 jaar geleden ben ik begonnen met een Spirit zwever van 2 meter, en ben later verder gegaan op motorvliegen/heli.

Nu heb ik die weer gerepareerd en heb ik afgelopen zondag gevlogen, maar het is het niet ...'Het'.

Nou ben ik voor de zomer op zoek naar een zwever, liefst tussen 2 en 3 meter spanwijdte, zeer goede thermiekeigenschappen, voor een gunstige prijs. Liefst wel een beetje goede romp (geen plastic), Epoxy b.v..

Heeft iemand een tip?

Goede zwever die het goed doet op thermiek: Last Dwon XL.
Collega-clubgenoot start 'm met een startelastiek.

Ook in de electro uitvoering aan te raden, voordeel geen elastiek nodig.
Ga echter wel gelijk voor een goede brushless motor met bijbehorende regelaar en (10-) 12 cellen.

Gebruik de zoekfunctie maar voor meer info hier op het forum.
Zwever rond 150Euro, motor en regelaar 150-160Euro. 60Euro voor accu?

Geen Acro-kist maar gewoon lekker zweven, wil wel wat sneller gevlogen worden in vergelijking met je oude kist.

Hans

Condor Magic van Scorpio. Kijk maar eens op de Scorpiosite naar de vele foto's en filmpjes.
Te verkrijgen in twee uitvoeringen.

@Servowire.

Mochten de twee voorgestelde zwevers nu erg op elkaar lijken, zelfs met bijvoorbeeld het gefreesde hout-onderdelen-plaatje is dat niemand nog opgevallen :wink:

In ernst: de overeenkomsten zijn erg groot. Ikzelf denk dat de Condor Magic mooier is afgewerkt dan de Last Down. Kijk maar eens naar de heldere (doorzichtige) cockpitkap van de Condor Magic.

Ga maar eens Googlen met deze twee namen, en je zult veel informatie vinden. Zeker ook op de forums van onze oosterburen rclineforum.de en rc-networks.de. Ook zijnhier bouwberichten te lezen, kun je een idee krijgen van het werk.

Hans

De Condor Magic van Scorpio kan ik nergens in Nederland vinden (Winkels)

Waar wordt deze verkocht?

In nederland zou ik het zo niet weten. In duitsland volop verkrijgbaar. Even bellen of via internet bestellen en een paar dagen later in huis

inderdaad het houten binnenwerk ( servo- batterij- enz ) lijkt op elkaar trouwens de rompen ook , van scorpio en simprop.
ik kocht de Condor bij :
http://www.hausser-modellbau.de/
en hier is het resultaat, en dit voor 199 euro
afb17996.jpg

afb17997.jpg

afb17998.jpg

afb17999.jpg

moet nog ingevlogen worden, stel vast dat er een beetje(veel) lood in de neus zal moeten komen, en dit met een 3.600 ma ontvangersbatterij. Wat me ook tegenviel is de cocpit, deze heb ik afgewerkt met een vloer uit balsa, en beplakt met rode depron, en dit is nu een stevig geheel.

Een echte all rounder die uitmuntend in thermiek is en langzaam, maar ook snel kan vliegen, plus nog wat basic acro is de Flamingo van Multiplex.
Het is bij uitstek het model om over te trainen naar het grotere werk.

Ik bedoel wel de laatste versie, niet de eerste. Daar heb ik geen ervaring mee.
Maar de Flamingo 2001 is zeer zeker een kanjer van een thermische vlieger. Wel een dure...
Ik heb hem na 5 jaar aan een goede vriend verkocht, die er nu nog mee rondfladdert in Spanje tussen de bergen. Ik heb de Flamingo in de Alpen gevlogen, op hellingen, via lierstarten, Sandowstarten en op sleep en huckepack.
De mooiste vlucht heb ik op een windstille dag beleefd op de helling. Ik had de klim van 15 minuten afzien net achter de rug om vast te stellen dat het op 100 meter hoogte ook voor geen zier waaide...Toch de Flamingo eraf gegooid, met een lange glijvlucht naar beneden.
Geen 10 meter boven de grond heb ik opnieuw hoogtewinst gemaakt tot het nog een stipje was. Een dag die in mijn geheugen gergift staat met de Flamingo. Voor een toestel uit zijn klasse is dat een prestatie.
Detail...Ik heb nooit met vario gevlogen. Dit toestel reageerd zo uitgesproken op thermiek dat je het goed kan zien.

Martin zei:
Ik bedoel wel de laatste versie, niet de eerste. Daar heb ik geen ervaring mee.
Maar de Flamingo 2001 is zeer zeker een kanjer van een thermische vlieger. Wel een dure...
Ik heb hem na 5 jaar aan een goede vriend verkocht, die er nu nog mee rondfladdert in Spanje tussen de bergen. Ik heb de Flamingo in de Alpen gevlogen, op hellingen, via lierstarten, Sandowstarten en op sleep en huckepack.
De mooiste vlucht heb ik op een windstille dag beleefd op de helling. Ik had de klim van 15 minuten afzien net achter de rug om vast te stellen dat het op 100 meter hoogte ook voor geen zier waaide...Toch de Flamingo eraf gegooid, met een lange glijvlucht naar beneden.
Geen 10 meter boven de grond heb ik opnieuw hoogtewinst gemaakt tot het nog een stipje was. Een dag die in mijn geheugen gergift staat met de Flamingo. Voor een toestel uit zijn klasse is dat een prestatie.
Detail...Ik heb nooit met vario gevlogen. Dit toestel reageerd zo uitgesproken op thermiek dat je het goed kan zien.

Dit is toch geen thermiek of ligt dat aan mij?
Dit is helling zweven toch?

Om te hellingvliegen heb je wind nodig. :lol:
Dit was een thermische vlucht op een windstille dag.
Vaak kan je een combinatie van beide vliegen op een helling als de meteo hiervoor goed is.
De plaats die ik bedoel is in Limburg en gekend voor de flinke thermische omstandigheden.

Ik ben het wel met Hans eens , de Last Down XL is echt een topper hoewel ik niet zo’n beste thermiek zwever ben (zit nog in mijn leer fase) is het een koopje voor wat je er voor krijgt , dacht dat ik er 139 euro :D voor betaald heb op de beurs (Dortmund 2004).
Dus nog even 3 weken wachten.
Gr. Lex

Wie heeft ECHT goede thermiek ervaring met die Last Down XL? Ik heb er nog niet zo veel enthousiaste thermiekers over gehoord.

Ja spijtig nog geen geen vliegervaring over de LAATSTE DOWN, een clublid heeft deze gekocht, maar de vleugelaansluiting is niet goed, en zal deze moeten pasmaken de vleugel staat meer dan 5 mm open aan de romp, en na klagen bij Staufenbiel ggen antwoord hierover.

Back