allu as

• Topicstarter Topicstarter joris84
  • Startdatum Startdatum
J

joris84

Guest
hoe kan ik mijn nieuwe allu as in mijn auto monteren. ik heb hem al helemaal uit elkaar maar ik zie geen enkele mogelijkheid hoe ik de as er in kan monteren

Ik heb een TT-1e maar denk dat het niet veel anders is.

Je moet gewoon dat kapje van waar de pinion gear en de spur zit los maken. Dan kan je de as een stukje omhoog trekken en dan kan je hem er waarschijnlijk uithalen (met een klein beetje kracht).

Zo is het in ieder geval gelukt bij mijn TT-01e (Moest nog wel dat dingetje in het midden los maken maar daar heb jij geen last van)

kapje ligt eraf. de tandwiel kast uit elkaar gehaald maar ik kan dat stuk net niet genoeg omhoog wippen om hem erin te drukken

mijn plastic asje verboog ik altijd maar dat lijkt mij niet zo handig met een allu asje

probeer dat maar is te verbuigen;) Gaat je denk ik niet lukken met je handen;)

Maar ik weet het verder ook niet. Ik heb hem gewoon erin gekregen zonder echt veel kracht te zetten ofzo.

Of je haalt een diff los voor, of achter hoef je niks te buigen, of ergens kracht op te zetten. Alles steekt mooi in elkaar dus wanneer je er kracht op gaat zetten verbuig/sloop je de boel.

Ehh... Even denken, JA! Het is altijd beter om iets meer uit elkaar te halen zodat het onderdeel er netjes ingezet kan worden dan kracht zetten op onderdelen. Dat is gewoon iets wat je niet wil. Plus het voordeel dat je ook de auto goed leert kennen hoe deze in elkaar zit. Het is beter voor alle overige onderdelen van de auto...

Joost.

hoef je in ieder geval niet zo´n pokke end er naar toe te fietsen. ik zit zo 20/25 min op de fiets(voor een setje tandwielen(is het wel waard))

Back