alluminium bodemplaat(chassis)herstel

Hallo allemaal

misschien een rare en domme vraag maar is het mogelijk om de gaten in mijn bodemplaat(chassis) weer op te vullen zodat het weer 1 dichte plaat word?
misschien door lassen ofzo?
en is het dan sterk genoeg om weer nieuwe gaten te boren? die eventueel half op de oude(herstelde) gaten komt? is de eventuele verbinding daar sterk genoeg voor?

alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Ik ben een tijd geleden naar een bedrijf in de buurt geweest of ze even tussendoor overbodige gaten kunnen toelassen met tig. Alu lassen is niet zo ccourant dus.
Ging perfect: plaat is niet vervormd, aan beide kanten opgelast. Daarna alles weer vlak geslepen en geschuurd. En ook nieuwe gaten geboord.
Als het puur estetisch is (geen nieuwe gaten) kun je metaalepoxy gebruiken, uit de tubes of kneedbaar. Die uit de tubes is bedoeld voor bv radiatorherstellingen. De kneedbare vaak in worstjes waarbij je een stukje moet afsnijden en de 2 componenten moet doorkneden. De plaat goed ontvetten in de gaten, eventueel wat opruwen dat de hechting ok is.

Of een schijfje frezen en die erin slaan, en die vervolgens met tig vast tikken.

Wat je thuis kan is even googlen naar HTS 2000. dat is alu wat je met een brander kan smelten om zo gaten ed mee op te vullen.

Aluminium solderen kan ook. En als je het trucje door hebt is het niet zo moeilijk om een net resultaat te krijgen. Ik doe het met een normale brander met durafix staven gaat echt heel netjes. Laatst twee viertakt uitlaatje aan elkaar gemaakt ging prima. De las is wel harder dan je aluminium maar is prima bewerkbaar en sterk.

Back