alluminium delen voor TL01 waar te krijgen in NL ?

Discussie in 'Electro onroad' gestart door billy, 25 jul 2004.

  1. billy

    billy Guest

    beste RCers,

    ik was een beetje bij google aan het zoeken naar TL01 en toen kwam ik dit tegen http://www.megatech.com/tamiya_tl01.html
    op deze site staan allemaal alluminium onderdelen zoals ophanging en knuckle Arms ofzo ik heb daar best wel belang bij maar waar kan je dat in nederland kopen ?

    MVG Billy,
     
  2. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    geen geld in steken spaar beter voor long suspension arms
     
  3. Guest

    Guest Guest

    kijk eens in het conrad boekje ( is gratis te bestellen via www.conrad.nl ) 8)

    Daar vind je het

    Veel suc6, Jeroen :D
     
  4. koop een andere auto.
     
  5. nismo46

    nismo46 Guest

    dat is een beetje heel erg overdreven :?

    mischien dat je het via die site kan bestellen, of mischien heeft tower het
     
  6. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    cees, als billy vraagt naar alu onderdelen voor een tl01 zal ie niet van plan zijn om een andere auto te kopen....

    maar billy, je kunt zeker wel alu delen krijgen, alleen raad ze zeker niet aan voor delen van de ophanging zoals draagarmen.

    Als je een tl01 beter wilt maken zijn de belangrijkste hopups:
    -kogellagers
    -speed tuned gear
    -oliegevulde dempers
    -turnbuckles

    een lichtgewicht aandrijfas en chassis verlaagt het gewicht, en een alu motorplaat helpt koeling van de motor
     
  7. maar als je voor 100/150 aan tuningsdelen gaat kopen kan je beter een andere auto kopen.

    heb pas mijn eigen tl01 verkocht eigenlijk zonde dat ik daar best veel geld heb in gestoken
    groet Cees
     
  8. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    daar heb je inderdaad gelijk in
    dan zou je kunnen gaan kijken naar een auto die dat alles al standaard heeft

    maar dan ben je ineens heel wat geld kwijt, terwijl je tunen 'in delen' kunt doen...
     
  9. billy

    billy Guest

    ik ben cker niet van plan om een andere auto te kopen omdat deze auto mij zeker goed bevalt. maar over die lagers en zo ik heb al best veel aangepast.

    orion team optimal 12x3
    conrad top 60C electro snelheids regelaar
    licht gewicht chassis
    carson tunings set
    3300 Mah accu

    ik rij nu met een top van ongeveer 65 km/u (gemeten met scooter er naast rijden)

    en eigelijk heb ik die LSA al want ik heb een tl01la en die turnbuckles heb ik ook al. maar waarom zouden die alu parts niet goed zijn dan ?
     
  10. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    Nou, alu in draagarmen en andere delen van de ophanging die zwaar belasten raad ik af
    het is wel sterker dan plastic, maar waar plastic afbreekt blijft alu heel, je breekpuint verplaatst zicht dan naar andere delen zoals aandrijfassen.

    Hierdoor kan de schade groter worden dan een simpel setje draagarmen, omdat dan bijvoorbeeld je aandrijfassen en diff outdrives erg op hun donder krijgen.

    Deze kunnen dan ook zo buigen waardoor ze in onbalans raken wat ook voor meer schade kan zorgen.

    Ik zou eerder voor versterkte (dus ook stijvere) plastic draagarmen gaan. (is ook veel goedkoper dan alu)

    Kijk voor goede hopups eens op
    http://www.tamiya.nl/tamoptions/tam_53000_tl01.html
    daar staan best nuttige naar mijn mening
    alu onderdelen in aandrijfassen en motorsteunen kunnen daarentegen wel nuttig zijn.
    ze kun je op aandrijfassen dan veel gewicht besparen en in de aandrijflijn maakt dat veel verschil.
    Alu motormounts voeren makkelijk hitte af, waardoor je minder snel problemen met je motor krijgt.

    Als laatste een denk ik best nuttig artikeltje
    http://www.tamiyausa.com/product/rc/setuptips/tl01xb.html
     

Deel Deze Pagina