Alluminium draagarmen

ik heb een vraagje over Alluminium draagarmen.
ik rij een robitronic mantis en nu wil ik Alluminium draagarmen onder mijn auto doen, weet iemand waar ik die kan kopen?
ik heb ook al zitten denken om ze zelf te maken maar dat is wel een rot klusje, nou vind ik het wel leuk om een beetje te rommelen in mijn schuur:p maar het moet niet te moeilijk worden natuurlijk.
ik hoor wel als jullie tips of een adres weet waar ik ze kan kopen.
alvast bedankt.

Mag ik vragen waarom je aluminium draagarmen wil? Ze presteren namelijk niet beter en draagarmen zijn redelijk kwetsbaar bij een crash, aluminium is dan erg duur om te vervangen.

ja ik weet dat me auto niet beter preteert daardoor, maar Alluminium draagarmen zijn toch wel sterker dan plastic? en gaan daardoor minder vaak kapot. of heb ik het fout?

ja ik weet dat me auto niet beter preteert daardoor, maar Alluminium draagarmen zijn toch wel sterker dan plastic? en gaan daardoor minder vaak kapot. of heb ik het fout?
gho,alminum plooit gemakkelijk en is zoals thybaut al aanhaalde het is duur,
dit is wel mooi maar het gaat je meer kosten,
en plastic buigt en klein beetje door bij en harde botsing en gaat veel mindersnel stuk

mvg

Je verlegt het breekpunt, met alu draagarmen breek je de volgende keer een diffhuis wat niet alleen duurder is maar ook meer tijd kost om te vervangen. Naast dat is inderdaad opgemerkt dat platic veert en aluminium buigt, dat buigen kan resulteren in een moeilijk handelbare auto.

oke ik hoor het al, ik moet dus mijn auto lekker op plastic laten staan!
maar zijn er wel dingen die ik mischien wel beter kan vervangen voor alu? of is de auto zoals die nu zo staat prima?
mijn auto is overegens nog orgineel.

oke ik hoor het al, ik moet dus mijn auto lekker op plastic laten staan!
maar zijn er wel dingen die ik mischien wel beter kan vervangen voor alu? of is de auto zoals die nu zo staat prima?
mijn auto is overegens nog orgineel.

Er zijn wat Mantis topics op dit forum, zoek ze eens op en lees ze door en kijk als de eventuele gemelde problemen ook voor jouw auto op gaan want door de jaren heen worden er verbeteringen doorgevoerd.

Verder denk ik dat je de hobby anders moet benaderen. Als je wat kapot rijdt moet je niet direct naar versterkte onderdelen grijpen want op vol gas tegen een stoeprand, paaltje of een plots overstekende boom aan knallen is geen productfout maar een rijdersfout zoals met zoveel gebroken delen.

Voor optionele delen geldt hetzelfde, rij met die auto, voel de auto aan en probeer te vertallen wat je niet zint. Vaak is het op te lossen met alleen een andere veer, demper olie, diff-olie en/of andere instellingen aan de geometrie (Hudy setup book even downloaden).

Back