Geen echt bouwverslag maar ik denk dat sommigen onder jullie dit ook wel interessant zullen vinden.
Enkele jaren geleden tijdens een vliegvakantie in de Languedoc ging mijn Alpina 5001 lelijk op zijn bek en sindsdien ligt hij met een flink gekraakte romp en geknikte vleugel op het schap. Hem van de hand doen daar was geen sprake van maar de moed om hem te repareren ontbrak ook tot nu toe. Maar, eergisteren tijdens de jaarlijkse fly-inn in Henri-Chapelle had ik een interessant gesprek over het repareren van epoxy rompen, het ging over de Platzli-techiek. http://www.swiss-composite.ch/pdf/i-blaetzlitechnik.pdf
Terug thuis heb ik het opgezocht en aandachtig bekeken en vrijwel meteen heb ik de romp van het schap genomen en ben eraan begonnen.
Hier de Alpina nog in volle glorie aan de voet van de Banne d'Ordanche,
Alpina 5001 001 by Dirk Wouters, on Flickr
En op de Pic du Vissou,
Alpina 5001 002 by Dirk Wouters, on Flickr
Alpina 5001 008 by Dirk Wouters, on Flickr
Alpina 5001 006 by Dirk Wouters, on Flickr
Alpina 5001 007 by Dirk Wouters, on Flickr
en tenslotte enkele seconden voor de fatale klap,
Auvergne 2012 07 by Dirk Wouters, on Flickr
Er waaide toen een flinke wind en koppig als ik ben wilde ik hem zelf lanceren maar tijdens het gooien trok ik per ongeluk alle remmen en eens de Alpina uit mijn hand was vloog hij met de wind mee alsof het een blaadje was, om dan achter ons in te slaan als een meteoriet van zeven kilo., de woorden die ik toen sprak zijn niet geschikt voor publicatie.
Ondertussen is de romp gericht, provisoir gelijmd met ZAP en voorbereidt om op de breukplaatsen nieuwe glasmat te lamineren.
ALpina 5001 by Dirk Wouters, on Flickr
ALpina 5002 by Dirk Wouters, on Flickr
ALpina 5003 by Dirk Wouters, on Flickr
ALpina 5004 by Dirk Wouters, on Flickr
ALpina 5005 by Dirk Wouters, on Flickr
ALpina 5006 by Dirk Wouters, on Flickr
wordt vervolgd
Dirk
Enkele jaren geleden tijdens een vliegvakantie in de Languedoc ging mijn Alpina 5001 lelijk op zijn bek en sindsdien ligt hij met een flink gekraakte romp en geknikte vleugel op het schap. Hem van de hand doen daar was geen sprake van maar de moed om hem te repareren ontbrak ook tot nu toe. Maar, eergisteren tijdens de jaarlijkse fly-inn in Henri-Chapelle had ik een interessant gesprek over het repareren van epoxy rompen, het ging over de Platzli-techiek. http://www.swiss-composite.ch/pdf/i-blaetzlitechnik.pdf
Terug thuis heb ik het opgezocht en aandachtig bekeken en vrijwel meteen heb ik de romp van het schap genomen en ben eraan begonnen.
Hier de Alpina nog in volle glorie aan de voet van de Banne d'Ordanche,

En op de Pic du Vissou,




en tenslotte enkele seconden voor de fatale klap,

Er waaide toen een flinke wind en koppig als ik ben wilde ik hem zelf lanceren maar tijdens het gooien trok ik per ongeluk alle remmen en eens de Alpina uit mijn hand was vloog hij met de wind mee alsof het een blaadje was, om dan achter ons in te slaan als een meteoriet van zeven kilo., de woorden die ik toen sprak zijn niet geschikt voor publicatie.
Ondertussen is de romp gericht, provisoir gelijmd met ZAP en voorbereidt om op de breukplaatsen nieuwe glasmat te lamineren.






wordt vervolgd
Dirk