Als 1:16 te klein word

hallo
deze kon ik nog niet maar er zijn nog een paar joetjoep filmpies met
grote rc grondverzetmachines zoals een liebherr shovel met die man zelfs in de bak zittend,
als volvofh16660 of arm1986 deze op hun dieplader willen hebben betwijfel ik,
groeten markioo

hee

das mooi om te zien al die kranen enzo.
1:3 ofzo?

groetjes erik:cool:

Tjaa,het zal wel aan mij leggen,maar had het niet makkelijker geweest om meteen een 5.5 tonner te kopen.......overigens moet ik wel zeggen dat hij het netjes heeft gedaan..

M.vr.gr.

Jan

hallo
lijkt wel een minigraver met andere opbouw,
schaal is 1:2,5 zoals die ik op joeptjoep had gezien,
op de duitse modellbau forum stond ook zoiets met bouwverslag,
die man werkte bij de komatsu fabriek dus sponsering en cnc machines
en tekeningen/gegevens in overvloed,
die had een bulldozer en een shovel en was nu met graafmachine bezig,
mvg markioo

ik hoorde in het filmpje dat die liebherr zo'n 40.000 euro moest opleveren.
ongelooflijk toch.daar is stefans zijn liebherr bijna niks bij. hoewel ik die van stefan, wel wat mooier gedetailleerd vind.

ik hoorde in het filmpje dat die liebherr zo'n 40.000 euro moest opleveren.
Volgens mij hoorde ik 50.000 Eurietjes ... (is eigenlijk nog een koopje voor 1000 uur werk)
ongelooflijk toch.daar is stefans zijn liebherr bijna niks bij. hoewel ik die van stefan, wel wat mooier gedetailleerd vind.

Hoezo mooier gedetailleerd .... ???? .... deze is niet van echt te onderscheiden, een soort "Honey I schrunk my excavators", een betere detaillering is "onmogelijk"

50000 dollar denk ik ;)

dit is toch wel knap :d verkocht hij de kraan ook? of is het enkel zijn hobby?

wel knap dat dit allemaal gebeurd met de robbe f14 he :p ( dan kan iedereen nog een beetje dromen :p )

ach ieder zo zijn hobby al moet je wel een beste schuur hebben voor dat spul.
nah ik hou het wel bij 1:4 is mij groot zat dacht ik zo

50000 dollar denk ik ;)

dit is toch wel knap :d verkocht hij de kraan ook? of is het enkel zijn hobby?

wel knap dat dit allemaal gebeurd met de robbe f14 he :p ( dan kan iedereen nog een beetje dromen :p )

Ik heb het filmpje nog een paar keer afgeluisterd ... en ja het is "slechts" viertzieg'tousendt oiro (kaum zu verstehen ;-)) waarvoor de Zwitser de "Liebherr 934 Litronic koop" ... en dat is met recht een koopje voor 1000 uur/1 jaar werk, dus hij doet het voor de hobby ;-) ...

Dat is inderdaad een koopje.
Je moet ook nog de materiaal kosten eraf rekenen.
Dan blijft er denk ik niet veel meer over

Het is een hele mooie Caterpillar shovel en een een hele mooie Liebherr rupskraan.
Super mooi gebouwd, maar je kan er verder niet zo veel mee, als alleen voor eigen gebruik, of om klusjes in de tuin te doen bij de buren, familie enz.

Maar om met zo'n grote shovel of rupskraan naar een show te gaan, lijkt mij erg lastig, bovendien zijn er volgens mij ook geen clubs in de schaal 1:2.5
Bovendien moet je nogal een behoorlijke aanhangwagen of klein trailertje hebben om het spul te vervoeren !!

Maar het blijft fasinerend om naar deze rupspkraan en shovel te kijken !!

Wat ik me ook afvraag, is dit nog hobby, hebben jullie z'n werkplaats gezien, het is gewoon een kleine machinefabriek-constructie werkplaats !!

Back