Als beginner willen vliegen!

Discussie in 'Beginners' gestart door Igor, 12 mei 2007.

  1. Igor

    Igor

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    2.083
    Locatie:
    Eindhoven
    Hey,

    Wil je beginnen met vliegen zoals mij en velen anderen?
    Hier kan je onderandere kleine vraagjes stellen die je niet snapt, of overleggen welk vliegtuig je wil.

    eerst denken dan kopen, niet andersom, anders zit je straks met een niet goed vliegend model!

    ik noem even de meest aangeraden beginnerstoestellen op (deze lijst doe ik graag bijwerken indien nodig)

    Easy star (electro)
    [​IMG]
    http://www.multiplex-rc.de/hp/produkte/index.jsp?node=xx0106#
    Merk: Multiplex

    Minimag (electro)
    [​IMG]
    http://www.multiplex-rc.de/hp/produkte/index.jsp?node=xx0106#
    Merk: Multiplex

    Cessna (electro)
    [​IMG]
    http://www.art-tech.cn/english/ArticleShow.asp?ArticleID=86
    Merk: Art-tech, Skyartec, en nogmeer merken.

    Zo zijn er volgens mij Vast nog meer modellen (ook brandstof??).
    Post ze desnoods hier, dan doe ik ze aan de lijst toevoeggen!

    het kopen van een vliegtuig.
    je moet letten op
    voornamelijk voor jongeren, je budget.

    Termen.
    ARF - Almost Ready to Fly, vliegtuigen die vaak aleen nogmaar een zender, of andere kleine dingen nodig hebben om te kunnen vliegen.
    RTF/R2F - Ready To Fly, vliegtuigen die klaar zijn om te vliegen, niks meer nodig (soms baterijen voor de zender of zoiets)

    er zijn vast dingen die ik hier nogmeer aan toe kan voeggen, post ze even en dan voeg ik ze toe.

    Mischien hebben sommige beginners hier wat aan!

    Igor

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------​
    Hey,

    ja, dit is al mijn zoveelste topic, maar dan ook even de laatste.
    Ik vlieg nu met een x-twin, en wil nu overstappen op een ''echt'' vliegtuigje.
    Ik zat eerst te kijken naar de minimag en eazystar, nu lijkt mij de cessna van de conrad ook wel wat, niet zo duur, en ik denk dat het goed is om daarmee de ''feeling'' te krijgen van het modelbouw vliegen. Gravit, ook van het forum heeft ook een cessna gekocht, en woont niet zo ver van mij vandaan, maar die is erg tevreden met zijn cessna, en het prijs verschil is voor mij best belangrijk, want straks is het geen leuke hobby (is het hopelijk wel) maar dan ben je al dat geld kwijt, dan koop ik liever eerst de cessna en dan daarna sparen voor een minimag of ander model!

    reacties, comentaar zijn welkom

    Igor
     
  2. Awol

    Awol

    Lid geworden:
    22 feb 2006
    Berichten:
    1.421
    Locatie:
    Nistelrode
    Je hebt je keuze gemaakt begrijp ik uit je bericht...alles wat hier over gezegd kan worden heb je elders al gelezen/gehoord. Doen en vliegen zou ik zeggen......
     
  3. Igor

    Igor

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    2.083
    Locatie:
    Eindhoven
    nee maar zijn er mensen die zeggen dat ik het wel moet doen of echt niet moet doen?
     
  4. Awol

    Awol

    Lid geworden:
    22 feb 2006
    Berichten:
    1.421
    Locatie:
    Nistelrode

    :roll:

    Hier zijn enorm veel posts en meningen over te vinden hier op het forum
     
  5. Mijnheer Rob

    Mijnheer Rob

    Lid geworden:
    14 sep 2005
    Berichten:
    1.676
    Locatie:
    Aarle-Rixtel
    Hoi Igor, volgens mij kun je gewoon hier verder :|
    Lijkt me niet nodig om weer een nieuw "wat na m'n x-twin" topic te openen, voegt niks toe...

    Zoals Awol al aanhaalde, je keuze lijkt gemaakt, doen & vliegen :)

    Succes en we zien de foto's en filmpjes wel verschijnen :thumbsup:
     
  6. Igor

    Igor

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    2.083
    Locatie:
    Eindhoven
    Darom deed ik dit.. (sorry als het niet goed was :oops: )
     
  7. Commander Clumsy

    Commander Clumsy

    Lid geworden:
    20 feb 2007
    Berichten:
    1.503
    Locatie:
    Proud of brushless sprouts
    En ik had hem dat aangeraden omdat mensen vonden dat hij teveel in alle topics aan het posten was. :wink:


    Igortje, bedoel je DEZE of DEZE?
     
  8. Awol

    Awol

    Lid geworden:
    22 feb 2006
    Berichten:
    1.421
    Locatie:
    Nistelrode
    Ik neem aan dat ie de tweede bedoelt........(hoop ik).....Gaan met dat ding Igor :p
     
  9. Benno Z

    Benno Z Guest

    Hey Igor,

    Zelf heb ik ook leren vliegen met de Cessna van Conrad (die van 129,-) Erg leuk toestel, vliegt goed alleen wat kwetsbaarder dan bijvoorbeeld de duurdere Easystar. Maar hij is heel goed te lijmen met gewone constructielijm. Ik heb er 9 maanden met veel plezier mee gevlogen en ben onlangs overgestapt op de Calmato. Ik zou zeggen gewoon doen.
     
  10. Igor

    Igor

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    2.083
    Locatie:
    Eindhoven
    Oke, en ja ik bedoelde inderdaad die van 129 euro :p van dat ding van 50 euro kan je niet veel verwachten denk ik!

    bedankt voor de reply's!
     
  11. Ik heb ook zo'n X-twinnetje (sport model) en het vliegt wel leuk, alleen jammer dat ie echt niet veel wind aankan.

    Ik was ook aant zoeken naar een 'volgend' vliegtuigje om mee verder te gaan, en ik kwam op deze site uit: http://modelbouw-hans.nl/

    Hier staat mooi op uitgelegd hoe je die modellen maakt met plannetjes en al !
    Jammer genoeg heb ik binnenkort examens, maar derna begin ik onmiddelijk met de bouw van zo'n F-22 of zo'n hydrofoam ding.

    mvg
    Maarten
     
  12. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    En laat die Hans van die site nu ook nog eens hier rondkijken en posten onder de naam Tita. Zo kun je hem ook nog eens opzadelen met al je vragen over zijn modellen.
     
  13. Wartexx

    Wartexx

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.860
    Locatie:
    Wijchen
    De modellen van Hans zijn helaas niet echt beginners modellen. zeker de f22 en hydrofoam niet.
     
  14. Igor

    Igor

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    2.083
    Locatie:
    Eindhoven
    Lol, die site ook al gevonden,,
    zat net in de cessna topic's te kijken en hier:

    http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=27804&postdays=0&postorder=asc&&start=645

    de eerste paar bladzijdes door gelezen, en de FMS (model vlieg simulator) gedownload en even gegoogled naar de cessna 182, zo gevonden!

    even ge oefend, is best wel moeilijk, aleen na 10 x proberen gaat het een stuk beter!, het lande lukte ook al aardig, en loopings lukken ook!

    Igor (spaart door!)

    Edit:

    Hier de fligt simulator: http://n.ethz.ch/student/mmoeller/fms/index_e.html

    en hier de cessna 182: http://www.wattflyer.com/forums/showthread.php?t=7454

    topic: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=27804&postdays=0&postorder=asc&&start=0
     
  15. TITA

    TITA In Memoriam

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    892
    Locatie:
    Leeuwarden
    Hoezo Theo,

    Ik ben er al die tijd wel aanwezig hoor, alleen weet ik niet of de modellen die ik maak
    voor hem geschikt zijn. Wel kan ik hem aanraden om te beginnen met de aesystar en
    dat is wat ik velen aanraad die beginnen willen met Elektro-vliegen.

    Als men dan het vliegen onder de knie heeft, dan eens proberen met depron te gaan werken.
    Het is natuurlijk niet fout om van te voren wat met depron te gaan oefenen.
    De hydrofoam is geen beginners vligtuig al lijkt het eenvoudig te maken.

    Hans.
     
  16. Commander Clumsy

    Commander Clumsy

    Lid geworden:
    20 feb 2007
    Berichten:
    1.503
    Locatie:
    Proud of brushless sprouts
    Veel blijven oefenen op FMS, is weinig natuurgetrouw maar goed voor het aanleren van de reflexen.
    En verder alle topics die je vindt over die Cassne 182 volledig doorlezen natuurlijk, zo leer je de plus- en minpunten van het toestel alvast kennen.

    Het vliegtuig is een heel stuk minder sterk als een Easystar en zal waarschijnlijk ook niet zo makkelijk vliegen, maar ik begrijp dat het bij jou een beetje een budgetkwestie is.
    Ik zou er in ieder geval een extra accupakket bijbestellen om langer te kunnen vliegen en zeker reservepropjes, als ze op de neus zitten gaan ze gemakkelijker kapot.

    Over niet zelf de eerste keer proberen hoef ik je niks meer te vertellen zeker? :wink:
    Verder: gaan met die banaan! :banana:
     
  17. Igor

    Igor

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    2.083
    Locatie:
    Eindhoven
    Haha!

    Ik zal even wat dingen laten weten :D

    Het oeffenen op FMS gaat goed, aleen ik kan bijna aleen maar goed landen met achteraanzicht (zijaanzicht lukt wat moeilijker)

    Ik heb ook de minimag, eazystar uitgeprobeert op FMS, en de minimag vliegt nog lastiger, en de eazystar vliegt wel heel relaxed, aleen ik ga tog liever voor de cessna (de eazy star nooit echt iets ''leuks'' gevonden)
    Bedankt van de tip van het accu paket, en de prop's zou ik ook wel kopen.

    zelf oefenen ga ik niet doen, ik had al eerder een topic over instructeur gezocht omgeving bergen op zoom, en daar hebebn al 2 mensen uit deze omgeving op gereageerd. dus dat komt ook goed.

    nu nog even door sparen.
     
  18. Benno Z

    Benno Z Guest

    Hee Igortje,

    Ik heb even wat speurwerk voor je verricht en het blijkt dat er een nieuw model Cessna wordt verkocht op 35 Mhz, met een bestuurbaar neuswiel én met rolroeren (2 servo's). Conrad verkoopt echter de oude uitvoering op 40 Mhz, met vast neuswiel en zónder rolroeren. Je kunt hem o.a. bestellen op http://www.schlaukauf.net/product_info.php?products_id=502 voor slechts € 114,50 excl. verzendkosten. Daarnaast is er ook een uitvoering leverbaar met borstelloze motor en met lipo accu, maar die is uiteraard weer wat duurder.

    Neue Art-tech Cessna 182 jetzt mit BL Motor, Lipo Akkus und 2 Querruder Servos
    [​IMG]
     
  19. Igor

    Igor

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    2.083
    Locatie:
    Eindhoven
    Hardstikke bedankt, dan spaar ik voor deze, is zeer mooi,, die rolroeren en wieltjes, ik hoef ze nog niet in het begin te gebruiken, maar handig dat ze er bij zitten :D
     
  20. Misschien ga ik ook tot zo'n ding sparen.
    Maar ik doe het eerst nog maar even met m'n x-twin.
     

Deel Deze Pagina