Als beginner willen vliegen!

Ik ben helemaal in de war...

ik heb daarom opnieuw de vragen:

1. Weet iemand een goed beginnersvliegtuig (RTF) met een prijs rond de 200 euro of lager (liefst rond de 150 of 160) 2ehands mag ook!

2. ik heb nu het probleem van de cessna is niet echt supper, teminste, invergeleken met de Minimag die ik daarna zou kopen (dat nu waarschijnlijk ook niet meer doorgaat)

en ik zal me van het weekend, of daarna nog eens chekken bij de club voor tips enzo!

Igor

Als je de prijzen echt laag houdt kan je voor dat geld ook een complete set voor een easy star kopen :P

Voorbeeld

easystar bij leuke zaak = 60 euro
2 servo's van conrad =9,90 euro
zenderset van conrad = 49 euro
regelaar rctechnics = 10 euro
lipo rctechnics = 20 euro
lijm en overige rctechnics 15 a 20 euro

totaal= +/- 170 euro

Je hebt danwel geen super zender maar als je verder wilt kun je later weer verkopen! :D

succes! 8)

gr,

niels

Ooh, dat was ik vergeten te zeggen, ik wil geen eazystar enzo (wil wel met rolroeren, en waar een lichte acrobatic mee mogenlijk is)

maar tog bedankt!

de easy glider dan

die heeft rolroeren

ik heb hem ook en hij bevalt me wel goed alleen kan je er niet heel veel mee stunten

hij kost trouwens niet veel meer dan de easy star

ik heb met de robbe arcus gevlogen (gelijkwaardig toestel) maar ik wil tog echt een motor aangedreven vliegtuig, dus een cessna, minimag, aleen ik ben nu helemaal in de war :S tog nog maar eens een keertje informeren bij de club (vandaag !?!?)

... zou ik zeker doen. En wie weet dalen de prijzen rond kerst en nieuw 2007 nog een beetje? Tegen dan ga je het misschien al weten ... :lol:

Hoi Igortje,

Ik kan me goed voorstellen dat het allemaal erg verwarrend is, al die vliegtuigen zijn allemaal fantastisch :D

Ik vlieg nog niet zo lang, vlieg zelf met een Robbe cardinal.

Of het je nu voor een zwever of een motorvliegtuig kiest, alles heeft zijn voors en zijn tegens. Maar voor het leren van de basisbeginselen van het vliegen maakt het denk ik niet zoveel uit. Het belangrijkste is dat je er lol in hebt en dat je leert vliegen.

Ik vind dit een leuk draadje, ik ben benieuwd wat uiteindelijk je eerste vliegtuig zal worde'n.
Heel veel succes in ieder geval en have fun :D

Ik denk dat een zenderset nog nietzoveel uitmaakt voor Igor.

Aangezien ik eruit op kan maken heeft hij maar een bepaald budget om uit te geven, en om nou alles uit te geven aan een goeie zender en een flut vliegtuigje lijkt me beetje stom.

Ik denk dat hij gewoon beter voor een pakket kan gaan en dan sparen voor een zender, want hij geeft zelf aan dat hij wel licht verslaafd is geworden en de interesse heeft om bij een club te gaan.
Maar als je het een beetje reeël bekijkt en wat verder in de toekomst kijk, dan zal daar een mogelijkheid zijn dat de hobby afzwakt en misschien zelfs tot een punt kan komen waar het links komt te liggen.En om dan met zo'n zender te zitten is ook niks.

Want wat heb je aan een goeie zender zonder een goed vliegtuig.

En zo'n vliegtuigpakket kan je veel tijd en plezier aan beleven het is tevens geschikt om te kijken of de hobby modelvliegen je wel aanspreekt, en denk je dan van ja ik vindt het echt leuk en wil er mee doorgaan, dan is pas denk ik de tijd om te denken aan een nieuwe goeie zender.

Ik wil hiermee niet negatief overkomen, maar dit is gewoon hoe ik erover denk.

Iedereen die een nieuwe hobby vindt is voor 200% enthousiast en wil het liefst het beste van het beste

tja igortje , je bent een lastig geval :? :D
als jij iets goedkoops, simpels, en iets dat aerobatics kan doen zoekt
dan kan je beter bij shockies kijken toch ?(ik doe maar een suggestie :o )

na, jullie begrijpen me half ;)

de zender is ook een beetje noodzakelijk,
maar natuurlijk het vliegtuig nog belangrijker

ik wou darom dus die 2ehands Minimag, dan is het goed en goedkoop. maar zoveel is er niet 2ehands te vinden...

ik dnek dat het eerst belangrijk is om een keus te maken voor wat voor model je wilt gaan en daarop blijven zodat andere mensen je ook kunnen helpen als ze iets tegenkomen bijv.

ja, dat snap ik wel, had ik ook, todat ik de minimag in zicht had (en die is nu ook niet veel meer invergeleken met de minimag)

en darom zit ik zo in de twijfel of ik doorspaar en een ander/beter model koop of de cessna

daar zouden veel beginners wat aan kunnen hebben, vanwege de tips die ik weet (vooral door mijn ''gezeur :P'') en ik er achter ben gekomen dat er mensen zijn die dit regelmatig posten (al die vragen) en daar ook veel mensen steeds antwoord op moetten geven,,, als we hier alle kleine vraagjes en antwoorden posten, worden er niet 100en topic's geopend over beginners die willen vliegen en dit en dat, niet 100 keer verteld dat je het best met een minimag of eazystar kan beginnen, en niet 100 x ga bij een club..

het is allemaal goed bedoeld :D

Back