Als beginner willen vliegen!

Discussie in 'Beginners' gestart door Igor, 12 mei 2007.

  1. Benno Z

    Benno Z Guest

    Ik heb er mee leren vliegen in ieder geval, de eerste 10 keer alleen en later heb ik les gehad. Het is wel raadzaam om niet meteen alleen te gaan vliegen met dit toestel maar even bij een club o.i.d.
     
  2. Tristan_nl

    Tristan_nl Guest

    Ik heb mijn onderstaande bericht verplaatst naar het cessna 182 Subject, daar past het beter

    Hallo,

    ik ben door de mooie verhalen erg geinteresseert geraakt in de cessna 182,
    het lijkt mij wel wat om er 1 te hebben, nu wil ik natuurlijk de 4CH borsteloze versie met Lipo.
    Deze zie ik nieuw op marktplaats staan voor 139 euro:

    Nieuw,
    Mooie Cessna beginnervliegtuigen.
    Deze cessna wordt als RTF toestel geleverd.
    Stuur over 4 kanalen, hoogte, staart, rolroeren en gas.
    Er zit dus een zender bij een ontvanger een borstellozeregelaaar een borstelloze motor 3x servo een lipo-accu 11,1 V en een lader voor 220 en 12 volt.
    Een hele goede startset met veel power meteen onboard.



    Dit is toch een goede prijs? want op modelbaushop is hij 144.95 eur.
    Zou iemand in de omgeving van Delft, mocht ik mijn cessna hebben gekocht mij een middagje op weg willen helpen?
    Ik heb ervaring met nitro auto's (savage) en electro heli (lama v2)

    met vriendelijke groeten Tristan
     
  3. Igor

    Igor

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    2.083
    Locatie:
    Eindhoven
    Hey,

    Het is idd een mooi vliegtuig voor een mooie prijs!
    ik heb wel gelezen dat de versie met 3 servo's (dus maar 1 servo voor de rolroeren) sneller een defect had bij die servo, of dat echt zo is weet ik niet.

    Je kan iig even langs een club bij jouw in de buurt (aangezien je een lama v2 hebt weet je er mss al een te vinden) en daar wat info vragen en vragen of iemand je wil helpen met de eerste paar keer vliegen.

    ik hoop dat je er zo uitkomt!

    Mvg

    Igor
     
  4. Benno Z

    Benno Z Guest

    Ik had dat inderaad eens geschreven maar de fabrikant heeft de fout ontdekt en het is nu aangepast. De kabel schiet nu niet meer los in de nieuwe uitvoering.
     
  5. hyperspeed

    hyperspeed Guest

    heey
    maar welke is het meest crash bestendig???
     
  6. hyperspeed

    hyperspeed Guest

    heey
    maar welke is het meest crash bestendig???
     
  7. BlackBird

    BlackBird Guest

    Met mij en me'n EasyStar gaat het prima!
    hij heeft een paar kleinen deukjes en krasjes op gelopen, maar dat hou je niet tegen.

    Ik ben ook net terug van vier weken vakantie en daar heb ik zelfs mijn eerste nacht vlucht gemaakt!

    Groeten Tim.
     
  8. Benno Z

    Benno Z Guest

    Het zijn verder identieke toestellen, dus even crashgevoelig :wink:
     
  9. hyperspeed

    hyperspeed Guest

    ok bedankt
     
  10. Igor

    Igor

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    2.083
    Locatie:
    Eindhoven
    Hoi,

    Vandaag was/ben ik zo blij, en dacht opeens weer aan dit topic!

    Ik had vandaag mijn 4e vlucht met de minimag, en dat ging super!

    dus 4e vlucht = vliegtuig onder controle en zelf landen ect... ik kan en mag nu dus zelfstandig vliegen op de club met de minimag!

    Daarna gevlogen met het (ik dacht dat het een extra-achtig brandstofvliegtuig was) vliegtuig van mn leraar, rondjes, achtjes, loopings, rols, en het lukte allemaal!

    Dit is dus mijn verhaal van vandaag!

    Igor
     
  11. Joris R.

    Joris R. Guest

    Hoeveel kost zo'n easy star met alles erop en eraan dat ik dadelijk kan vliegen.
     
  12. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Dat hangt veelal van de betreffende winkelier af. veelal is het ready to fly pakket zo rond de 200 euro, maar met de bijgeleverde zender kun je niet verder en soms hebben de instructeurs problemen met die zender omdat die niet aan de eisen van een goede modelvliegzender voldoet.
     
  13. Benno Z

    Benno Z Guest

    Hee Igor,

    Mooi dat het zo goed gaat met vliegen. Wat voor zender heb je uiteindelijk gekocht?

    Groet, Benno
     
  14. Igor

    Igor

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    2.083
    Locatie:
    Eindhoven
    Die zender komt over 1 of 2 weken pas :p heb tot nu toe met de zender van mn leraar gevlogen met een kabeltje, het word de Futaba T4EX
     

Deel Deze Pagina