Als beginner willen vliegen!

mischien ga ik wel een bevestigings systeem maken ;) en dan dat ik die kist makkelijk op en van mn fiets kan halen ;)

aleen dan steekt de vleugel wel boven de bak uit denk ik :S

effe denken hoor :)

idd, aleen daar moet ik volgend weekend maar nog eens gaan kijken, en dan even alles afspreken, snel sparen en dat vliegtuig kopen!

"Igor wil vliegen" al 6 pagina's lang. Ben benieuwd op welk paginanummer je écht vliegt :wink:

Haha!!!

Ik heb gevlogen :D

maar dan wle met het toestel van gravit,
ik was toenet gaan kijken, hij ging vliegen,
hij had em op hoogte gebracht, ik achter de knuppels :o dat was leuk!

paar rondjes, (in het begin beetje wennen) daarna paar rondjes gevlogen! en toen...
toen viel de motor in de lucht uit...
ik kon nog een halve cirkel maken, recht houden, en een (voor mij) perfecte noodlanding maken! niks kapot ofzo (aleen voordat we gingen vliegen het achterste vleugeltje waar het hoogteroer aanzit)

maar dat had gravit getaped.

kan niet wachten dat ik er een heb!!!

dat doe ik ook al met stukken piepschuim en mn x-twin :P

EN IK HEB MN KROSFIETS VERKOCHT VOOR 75 EURO!!! (binnen 2 weken komen ze em ophalen)

dus dan heb ik die cessna al zowat bij elkaar!

dan word het komende zomer vliegen, vliegen mischien 2 weekjes op vakantie), vliegen, vliegen :D

nu nog een baantje en dan heb ik die cessna zo bij elkaar!

Ja je hebt inderdaad netjes gevlogen, en dat zelfs met een kapot hoogteroer 8O

Ik denk dat jij het vliegen binnen no time onder de knie heb, Igor vloog zelfs beter als mij voor de eerste keer met een cessna en dan nog gelijk een noodlanding moeten maken dankzij legen batterijen.

Al met al het was gezellig en volgende keer vliegen we met 2 cessna's :D

hoogteroer ligt nu te drogen morgen hopelijk weer mooi weer en dan maar de lucht in met een volle accu :!:

gravit zei:
Voor de eerste keer met een cessna en dan nog gelijk een noodlanding moeten maken dankzij legen batterijen.
Ik stelde met vliegen altijd een timer in op m'n telefoon. Zodra die ging zette ik de kist aan de grond. En natuurlijk niet de hele tijd vol gas vliegen, dan is 'ie erg snel leeg.

Ben vanavond overigens begonnen aan de bouw van een andere "Conrad Cessna" van 1,60 meter met 4-takt motor. Die Cessna's blijven een enorme aantrekkingskracht hebben op mij :D

Benno Z zei:
"Igor wil vliegen" al 6 pagina's lang. Ben benieuwd op welk paginanummer je écht vliegt :wink:
:lol: :lol: :lol:

Maar over je laatste post hier net boven, Benno Z: was het hele idee van electro niet dat je 'voelt' wanneer je moet landen omdat je accu leeg raakt?
Gewoon 'Oeps ik stijg niet meer, dus nu moet ik landen'? :wink:

Nee, niet bij deze Cessna. Als de accu beneden een bepaalde waarde komt doet de motor het niet meer (servo's nog wel uiteraard). Dit voel je (bij-na) niet aankomen.

(heb je al 8 kisten de grond in geboord? :wink: )

Is het niet zo'n systeem dat de motor uitvalt en je dan even naar idle moet met de stick en daarna de motor weer kunt gebruiken?

Nee, bij de meeste andere electrotoestellen wel maar bij deze Cesna blijft de motor ten allen tijde uit. Er is echter onlangs wel een nieuw model uitgebracht: borstelloos en met lipo, waarschijnlijk kan het met dit toestel wel.

(heb je nog wel tijd om te vliegen tussen het forummen door? :wink: )

haha, ik heb geen broertje :P

wel 2 broers, maar voor die fietsen van hun krijg je amper 5 euro :P
ik heb nu nog wat rotzooi op marktplaats staan, hopen dat ik dat nog verkeoop, nu in 1 week al 2 dingen op marktplaats verkocht!

Back