Als het nou even stopt.... -->maiden flight

• Topicstarter Topicstarter RicoJ
  • Startdatum Startdatum
R

RicoJ

Guest
Dan kan ik m'n maiden vliegen met:

afb7365.jpg

Dornier WAL vliegboot uit 1930
2 x speed 280 sport
1200 2cell Lipo (tenminste... de fut lijkt er eigenlijk een beetje uit)
95% depron, 4 latjes balsa en 4 koolstof staafjes
300 gram vliegklaar

Moet lukken toch???

grtz,

Richard

Stoppen met waaien ok, maar regen kan ie toch wel hebben als watervliegtuig :wink:

Leuk gebouwd depron modelletje, overigens. Ik geloof dat iedereen een beetje baalt van het weer momenteel.

dunno: ik dacht dat dit toch een parkflyer zou wezen....
Wel een park met water maar toch....

super gaaf ding ik zal daar ook een x aan moeten beginnen zelf een vliegtuigje bouwen

@Daniel:

Alles is te bouwen, pak gewoon een leuk vliegtuig en begin! De "tekening" voor dit model heb ik gemaakt door van de FMS flightsim het 3D draadmodel in een 3 view te printen op een door mij gekozen spanwijdte van zo'n 90 cm. Die had ik "bepaald" naar aanleiding van de GWS bn2, die is 93 cm. Het blijft natuurlijk spannend of het vliegt...

@Xander:

Past meer thuis in beginnersforum maar maakt niet uit, grofweg:

+/- een halve plaat depron -> 2 euro
restjes koolstof en balsa -> 2?
beetje verf -> 5
servo's 2*13 -> 26
ontvanger -> 40
accu -> 25
regelaar -> 25
-------------------------------------------
totaal 125 euro

Nog wat vergeten?

Ik weet nog niet hoe het vliegt, dus lijkt me niet iets om mee te beginnen.

groeten,

Richard

Gisteren eerste poging met de vliegboot gewaagd. Goed en slecht nieuws: hij vloog. Golfslag was toch nog zo'n 10 cm, dit was te veel. Steeds vleugeltips in het water en die bleef dan "plakken" zeg maar. Dus kwam ie niet meer recht. Eigenlijk toch nog teveel wind maar ik had geen zin meer om te wachten (stom ja, ik weet het) dus maar een handstartje geprobeerd. Dat ging, beetje bochtjes draaien totdat ik een te scherp bochtje draaide, waardoor de vleugel verschoof en beide props tegen de balsa vleugeldragers aanknalden. Tja, dan stoppen ze dus. Gebeurt dat in een scherpe bocht.... Mooie spiraal naar beneden en beng! Schade: Motoren los (nog niet gekeken of de assen nog recht zijn eigenlijk), neus aardig gekreukeld, 1 motordrager los en het afdekkapje weg.

afb7718.jpg

Ondertussen alles al gerepareerd dus nu wachten tot het echt windstil is...

Back