Als je denkt dat je alles al heb mee gemaakt

Donderdag namiddag wat gaan oefenen voor het komende WK F3C. Eerst de Hirobo Freya nitro wat afstellen en enkele hooverfiguren geprobeerd. Hier na de Hirobo Eagle WC3, die omgebouwd is naar elektrisch, genomen. De zenderbatterij geeft met een signaal aan dat hij low is, dus effe andere batterij erin. Model Eagle geselekteerd, en opspoelen, toerental meten. 1750 rpm in normale mode. Dit is niet wat ik voorop ingesteld heb in de zender, bij 30% zou hij maar 1650 rpm mogen hebben. Dus even overschakelen naar idle 1, 70% en de toeren zakken tot 1650 rpm dus omgekeerde wereld. Ik zet de schakelaar terug naar normale mode en .... zender schakelt zich uit om enkele seconden later terug aan te gaan en de Eagle spint op zonder dat ik gas geef. Full negatief en het toerental van ik denk dat het niet sneller meer kan. Stom verbaast niet direkt weten wat te doen kijk ik naar mijn scherm en zie dat het model Eagle veranderd is terug in model Freya. Terug menu in , select model, Eagle, data load (dit alles terwijl de Eagle zit te huilen tegen 200 per uur) en toen kwam de rust terug, in de heli maar ik had bijna een hartstilstand. Schade bleef beperkt tot twee bevel gears voor de TT aandrijving. Het gaat hier om een T12FG met een 2.4 module. Thuis gekomen heb ik al verschillende pogingen ondernomen om de fout te manipuleren maar tot heden blijft de zender gewoon werken zal hij het zou moeten doen. Gelukkig heb ik nog een T12FG en heb de modellen hier op gecopieerd.
De zender wordt nu op non-actief gezet en tijdens de wintermaanden in een indoortoestelletje getest, hij gaat zeker niet meer als wedstrijdzender dienen.

groeten
Jos

PPpfjew jos;

Klinkt als een bangelijk momentje. Gelukkig negatieve pitch, positief wil ik zelf niet aan denken.

Succes met het herstellen van het vertrouwen

Stevo

Pff dat is inderdaad angstzweet kweken...! Al zou het vertrouwen in de zender nu wel een aardige deuk hebben opgelopen?

@ Stevo, dank U, en ja "wat als" hij een ander model had genomen met reverse pitch :( . Mag er niet aandenken.

@Ketnet Als dit een eenmalig feit is, blijft het zoeken naar een naald in de hooimijt. En anders als het zich nog eens voor doet gaat ie zeker richting Jan.

@Jonkje, daarom een andere zender genomen , wil geen risico nemen.

Met de andere zender net een proefvlucht ondernomen en het vertrouwen kom terug. Je weet eigenlijk zelf wel dat het weer goed komt maar het is telkens weer je eigen opkrikken.

groeten

Jos

ja, ok eenmalig... maar misschien is dat e gekend probleem?
ennuh.... de vraag is WANNEER zal zich dit nog eens voordoen?
morgen?
overmorgen?
groeten

Back