als je nitro auto over de kop vliegt, wat gebeurd er dan?

• Topicstarter Topicstarter NeOpHyTe14
  • Startdatum Startdatum
N

NeOpHyTe14

Guest
Hallo!

Misschien wil ik een Traxxas Nitro Rustler kopen, maar ik heb een vraagje.

Natuurlijk komt het wel eens voor dat je auto over de kop vliegt, daarom heb ik een vraagje: als de auto over de kop vliegt, is het dan zo dat de nitro motor erg kwetsbaar is, en bij de eerste de beste keer het meteen al niet meer doet?

En is het zo, als je auto over de kop vliegt, dat hij bijvoorbeeld in de fik kan vliegen? omdat er natuurlijk nitro in zit...

Ik wacht graag op antwoord ;)

nou als dat het geval was had die van martijn al aardig wat gefikt :lol:
wat ik dervan weet is dat hij niet meteen kapot gaat als hij over de kop vliegt dan zul je toch wat meer meoten doen
en in de fik vliegen zal hij ook niet doen mits je natuurlijk geen gaten enzo in je tankje of je brandstofleidingen hebt zitten, en al zou dit zijn zou ik nog niet weten waarom want de ontbranding vind plaats in de motor zeg maar en aan de buitenkant word het alleen warm
of nitro zou een ontbrandingswarmte van 100-120 graden moeten hebben
en dat is volgens mij neit zo

motor is vaak niet het ding wat stuk gaat ;) Mijn 1:8 offroad is al zovaak overde kop geslaan en ook met snelheden van 70 km/u van een heuveltje af ;) Alleen de ophanging is een probleem. Het in de fik vliegen heb ik nog nooit gezien. Methanol is brandbaar maar tenzij je tank scheurt en er ergens vonken vanaf komen zal er niets gebeuren.

maak je er maar niet ongerust over. Als hij op ze kop ligt kun je er gewoon rustig naartoe lopen. Wel moet je er rekening mee houden dat de motor alleen nog maar de brandstof uit het slangetje krijgt, omdat de brandstof in de tank is omgekeerd. Dit is te vergelijken met een glas drinken inschenken met de fles rechtop(wat dus niet lukt).

Kijk :D hartelijk dank voor alle super snelle reacties!!!

Dit is inderdaad wel iets beter :) hoef ik me tenminste niet meer ongerust te maken ;)

Trouwens... is de traxxas Nitro Rustler een goede keuze? of is de XTM X-Cellerator beter? allebei nitro en stadiumtruck

Als je op je dak ligt ,ga niet gassen om de motor aan de praat te houden, dan is je beetje benzine van je toevoerleiding snel op.

En brandstof... eerst voor het inrijden 10% en dan 16% ? en hoe duur is die brandstof? 12 € voor 1 liter en 25€ voor 2,5liter ofzo?

En weet iemand hier waar je de brandstof kan kopen? het liefst in een winkel waar het kan worden verzonden...

Mag niet worden verzonden, sla gewoon een hoop in, bijv. 2 x 5 literblikken, is nog goedkoper ook...

Hé een naamgenoot :D maare, weet jij ook waar je die 5liter blikken kan kopen? en hoe duur zijn die dan wel niet???

hahaha jah sorry... normaal gesproken ben ik ook precies zo iemand :D google is het antwoord op (bijna) alle vragen ;)

Ik kijk daar idd wel even ;)

Bij Van der stad modelbouw,
voor 15,00 euro heb je 5 liter vliegtuig nitro (5%)geloof ik.
nitro voor auto weet ik niet maar je kunt ze bellen 024-3228122

is nog dicht bij (nijmegen) maar er zitten in arnhem ook diverse winkels hoor .

Inderdaad, de bedoeling van het forum is om mensen te helpen, maar het is niet de bedoeling dat de mensen die op dit topic antwoorden alles voor de TS gaan uitzoeken. Het is asociaal om zelf op je luie gat te gaan zitten en de andere alles te laten doen.

Het is geen moeite om even naar een internetshop te gaan en even zelf te zoeken ( tenminste, dat vind ik).

Laten we maar weer :ontopic: gaan

bij van de goor in helmond
5 liter met 16% voor 27 euro
moet je alleen wel de eerste keer zo'n kan derbij kopen maar die zijn dacht ik maar 1,50 ofzo

NeOpHyTe14 zei:
Hallo!

Misschien wil ik een Traxxas Nitro Rustler kopen, maar ik heb een vraagje.

Natuurlijk komt het wel eens voor dat je auto over de kop vliegt, daarom heb ik een vraagje: als de auto over de kop vliegt, is het dan zo dat de nitro motor erg kwetsbaar is, en bij de eerste de beste keer het meteen al niet meer doet?

En is het zo, als je auto over de kop vliegt, dat hij bijvoorbeeld in de fik kan vliegen? omdat er natuurlijk nitro in zit...

Ik wacht graag op antwoord ;)

De auto zal eerst exploderen, daarna in de fik vliegen, en als laatste zullen de onderdelen smelten en de auto zal veranderen in een rokende brei gesmolten aluminium en plastic....

Maar ja: dat is nou eenmaal het aanvaardbare risiko van het rijden met een nitro RC-Car.....

Flip zei:
bij van de goor in helmond
5 liter met 16% voor 27 euro
moet je alleen wel de eerste keer zo'n kan derbij kopen maar die zijn dacht ik maar 1,50 ofzo
Wauw :D dat is best wel goedkoop als ik zo hier en daar kijk... vaak is het zo dat je 5liter ongeveer 35€ betaald...

maar 27€ klinkt heel erg aantrekkelijk ;) Is dit dan wel goede brandstof? want als mijn motor daar snel kapot van gaat, koop ik liever iets duurdere!

16 % is goed denk ik maar goed als je je motor lang wilt behouden zou ik niet van merk en percentage verwisselen :roll:

dynaglow 16%, rij ik al 2 jaar mee.
motor loopt mooi stationair en start goed. ongeveer €23 voor 5 liter bij muco

@ Bart_Banaan: echt? nee toch? grapjas :P ik hoop dat je een grapje maakt ^^

@ Lance 03 : Wauw! Nog goedkoper! ze geven die brandstof bijna weg ^^

Back