Alternatief chassis voor TT-01 in rallye setup

Discussie in 'Electro onroad' gestart door mischa72, 22 apr 2016.

  1. mischa72

    mischa72

    Lid geworden:
    5 apr 2006
    Berichten:
    289
    Locatie:
    Munstergeleen
    Beste mensen,

    Ik heb al jaren een body liggen van een Lancia Delta HF Integrale die op een TT-01 gezeten heeft. Ik heb om hier weer een rollende auto van te maken een tijd geleden een TT-01 chassis gekocht. Ik wil hier eigenlijk wat aluminium in gaan verwerken, maar wil er niet tegenaan lopen dat ik straks geen onderdelen meer krijg. Ook wil ik graag wat meer bodemvrijheid, want dat is bij een rallye-auto eenmaal zo. Onlangs gaf mij iemand de tip om op zoek te gaan naar een DF-03 RA chassis, een buggy-chassis dat door een paar aanpassingen geschikt is voor een rallye-auto.

    Ik heb hierover de volgende vragen:
    Is dit een courant chassis?
    Zijn hier voldoende hopups van te krijgen?
    Loont het wel om hier wat alu-delen in te verwerken?
    Zijn er alternatieven?

    Ik wil er uiteindelijk graag een brushless in leggen, dus het moet ook een beetje een stevig geheel worden. Ik wil er dus geen wedstrijden mee gaan rijden, het is puur voor de fun. Bashen doe ik wel met een van mijn Traxxas-sen :)

    Alvast bedankt voor jullie reacties.

    Groeten,
    Mischa
     
  2. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Ik zou lekker bij de TT-01 blijven, die is goed te upgraden en nog altijd populair. Je zou ook zijn opvolger de 02 kunnen kiezen. DF heb ik geen ervaring mee.

    Succes,

    Hugo
     
  3. mischa72

    mischa72

    Lid geworden:
    5 apr 2006
    Berichten:
    289
    Locatie:
    Munstergeleen
    Bedankt voor de tip Hugo. Ik ben er eigenlijk nauwelijks bekend mee. Stel ik zou er een brushless in willen zetten, zou dat je advies voor de TT-01 wijzigen? Wat ik zo her en der lees zou de TT-02 steviger zijn, maar dat is absoluut niet bepaald op eigen ervaringen.

    Groeten,
    Mischa
     
  4. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Nee hoor, een TT chassis kan meen ik tot 13T aan, brushless geen probleem. Sensored brushless rijdt wel fijner (beter doseerbaar) dan niet sensored. Zoek even op TT-01 rallye conversion op Google en je vindt schitterende how-to's.

    Hugo
     
  5. mischa72

    mischa72

    Lid geworden:
    5 apr 2006
    Berichten:
    289
    Locatie:
    Munstergeleen
    Nogmaals bedankt voor de tip. Vallen de verbeteringen die in de TT-01E zitten ook door te voeren in mijn exemplaar? Wat ik er zo van zie zijn dat toch wel nuttige verbeteringen. Ik zal eerst eens kijken wat er allemaal met die rally conversie gemoeid is.

    Gr. Mischa
     
  6. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
  7. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Ik heb de E-verbeteringen nooit gesnapt. Je kan ze er zo opschroeven, maar ik heb er niks mee. Ik heb de wielophanging van de -R versie genomen, net iets minder speling, maar voor rally is dat echt niet nodig. Ik zou geld stoppen in een goede (set) accu('s) en lader! Dan kan je lekker lang rijden.

    Hugo
     
  8. mischa72

    mischa72

    Lid geworden:
    5 apr 2006
    Berichten:
    289
    Locatie:
    Munstergeleen
    Filmpje maakt veel duidelijk, dank je! Simpel gezegd zou je dus na deze modificatie met een extra setje skidplates de rijdhoogte kunnen aanpassen zonder verder iets te wijzigen aan de auto.

    Gr. Mischa
     
  9. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Ik denk dat hij stiekem ook langere dempers gebruikt heeft... Daarnaast is het altijd goed om de standaard frictiedempers te vervangen door oliedempers.

    Succes,

    Hugo
     
  10. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Je kan je originele dempers langer maken door het oog onderaan de as iets naar beneden te schroeven of door een langere variant van het oog te monteren,of iets langere dempertjes natuurlijk.
    Ik heb onlangs hetzelfde idee gehad en ben voor een TL01 chassis gegaan,dit was nog voor de tt01 maar zijn nu super goedkoop en vaak te vinden.De tt01 is zeker ook een leuke auto voor zo'n ombouw.Worden ook vaak goedkoop rollers aangeboden.Over brushless in een tt01 zijn de meningen verdeeld.Ik heb 2,5 jaar gereden met verschillende brushless motoren van 13 tot 6,5 turns.Nooit een diff gesloopt,wel een keer een spur gear omdat ik een versleten pinion heb gebruikt.Wel andere zaken kapot zoals stuurblokken en draagarmen want zoals je ongetwijfeld weet is meer snelheid gelijk aan hardere crashes :) maar als je je gasvinger kan beheersen...geen enkel probleem.Echter voor rally wil je toch niet de snelste set dus...In mijn TL01 zit nu een traxxas xl5 setje,snel genoeg op 2s en waterdichte regelaar.
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2016
  11. mischa72

    mischa72

    Lid geworden:
    5 apr 2006
    Berichten:
    289
    Locatie:
    Munstergeleen
    Het klopt natuurlijk wat je zegt en ik wil er eigenlijk ook geen rallye mee rijden, meer dat de stand van de auto en de body een beetje bij elkaar passen, dus geen rally body en dan een chassis dat plat op de weg ligt. Ik ga eens kijken wat ik ermee ga doen, mogelijk blijf ik gewoon bij mijn TT-01 en bouw die leuk op. Het is ook neer dat ik er een rijdbare auto van maak voor het geval dat dan dat ik er veel mee zal rijden. Ik zal het meeste met de Trapas Slash 4x4 en de Bandit rijden, beiden brushless. Ook met de motor-regelaar set vind ik het een goede tip. Mogelijk kan het XL5 setje ook wel met een iets grotere vertanding gereden worden omdat de auto toch een stuk kleiner en lichter is dan een Slash.

    Groeten,
    Mischa
     

Deel Deze Pagina