Ik heb een 4 kleppen vleugel zwever, maar de motor kan niet op het gas kanaal want daar zit butterfly op. Hoe hebben jullie dat gedaan, ik neem aan dat je je motor niet 100% laat draaien Ik wil eigenlijk een veerschakelaar toewijzen met een draaiknop voor de snelheid. ik loop te zoeken maar kom er echt niet uit, het is iets met mixen en toewijzen aan een kanaal. Het gaat hier om de MX-20 van graupner, enige hulp zou zeer op prijs gesteld worden.
Ik wel, ik zou ook niet weten waarom niet? Ik heb setup en prop zo uitgemeten dat ik in ongeveer 20 seconden op 200 meter zit. Wil ik verder wegvliegen dan heb ik daar dus 10 seconden voor over. Wil ik lager starten dan zet ik de motor eerder uit. Sleepgas heb ik mee geëxperimenteerd maar gebruik ik nooit dus heb ik dat er maar weer af gehaald. Als je dat wilt kun je een vrije mixer gebruiken om je gas met een draaiknop terug te regelen. De vraag is dan wel of jij dat tijdens een start kunt; met twee knuppels sturen, de schakelaar omhoog houden én de draaiknop bedienen. Ik kan dat niet.
Heeft de MX20 geen schuifregelaars aan de zijkant? Die gebruik ik voor gas op zwervers, prima te bedienen met je handen aan de knuppels.
Een heel oude Graupner (software) truuc is dat je per vliegfase aan kan. 1 andere functies kunt toekennen..... Wanneer het hier om een Mx 20 gaat zou ik toch maar eens in de manual duiken
Gewoon op een 3 standen schakelaar (uit, half gas, vol gas). niet met draaiknoppen gaan prutsen, tenzij je van spanning houdt
Het is uiteindelijk Arjan z'n oplossing geworden, gaat prachtig omhoog. Bedankt voor het meedenken mannen.
het nut van het krimpkousje is voor mensen die een lichte vorm van Alzheimer hebben die niet meer weten welke schakelaar wat is en modernere vorm van het krimpkousje hanteer ik zelf :shock: de schakelaar verteld mij wat hij doet
Hahaha! Heb je mijn zender nooit gezien Wubbe? Ik gebruik rode en zwarte krimpkousjes op mijn schakelaars. Met de rode moet ik oppassen, deze beinvloeden het vlieggedrag meer dan der zwarte. Als voorbeel: Ik heb ik mijn butterfly niet op mijn gas, maar op een schakelaar met een rood krimpkousje. Een andere schakelaar is gemerkt met een zwart krimpkousje waar een thermiekstandje en speedstandje op is gemixed. Tevens weet ik onder welke schakelaars een mix staat. Wanneer er geen krimpkous op zit zit er niets onder! Volgende keer moet je maar eens naar mijn zender kijken ipv naar mijn kisten! (geintje) en wat meer vliegen want ik zie je veels te weinig op het veld!
Het ligt er aan welk veld je bedoelt (ik ben 6 weken in Frankrijk geweest, en dat 'veld' is veeeel mooier dan ons veld) Kan er nog overdag worden gevlogen in Hillegom?
geel-=sleepkoppeling blauw=vluchtfasen wit=motor rood=ontsteking en/of timer starten Ook héél handig als iemand anders met je zender vliegt en je moet uitleggen welke schakelaar wat doet.
hoi ik gebruik ook een schakelaar voor gas op mijn electro zwever. Omdat ik altijd bang was deze perongeluk te bedienen bij het oppakken van mijn zwever of iets aanstoten met je zender gebruik ik nu een 'safety switch' op al mijn modellen. Deze zit aan de andere kant van mijn gas knuppel of motor schakelaar. Ik denk hiermee de veiligheid weer iets te verbeteren, misschien is dit het overwegen waard bij modellen met een schakelaar om de motor aan en uit te zetten GR Ruud