alternatief op Flight Power EVO25 2170mah 11,1V

Ik wilde vandaag bij de modelbouwzaak bovenvemelde lippo gaan kopen. Deze bleek niet meer beschikbaar te zijn. Welke Flight Power lippo moet ik dan best nemen. Ongeveer met dezelfde capaciteit en gewicht. Ik vernam iets over een EVO30....Dit is de eerste Lippo die ik zou kopen, dus ik ken er niets van. Tot nu toe enkel met brandstof gevlogen...

Deze moet dienen voor op mijn Minimag die ik een weekje geleden hier op het forum gekocht heb.

ik zie de laatste tijd de evo serie bij verschillende winkels verdwijnen en daar de nieuwe eon serie voor terug komen. deze hebben nu een ontlaad capaciteit van 28C en 20mah meer (niet dat je dat gaat merken).

de evo 30 is/was de accu voor als je vooral vermogen uit je accu wil hebben en niet zo zeer een lange vliegtijd, daar is nu de eon 33 voor in de plaats gekomen

artikel van flightpower uk:
Lithium Polymer (LiPo, EONLITE, EON28, EON33) batteries for RC models from global leaders FlightPower

de accu die de evo 20 2170 vervangt als ik het goed heb:
Welcome to flightpower.be

ze zijn alleen nog niet leverbaar.

andere accu's werken natuurlijk ook prima zo lang je maar hetzelfde voltage, capaciteit (hoeveelheid mah) en aantal maal C (ontlaadcapaciteit) gebruikt.

Tom

EVO is nu vervangen door EON, een nieuwere serie...
De enige EVO's die je nog zal vinden, zijn gewoon lipo's die de winkels nog op stock hadden...

De EON lipo's zijn zeker al verkrijgbaar in de betere modelbouwzaak :-)

EVO is nu vervangen door EON, een nieuwere serie...
De enige EVO's die je nog zal vinden, zijn gewoon lipo's die de winkels nog op stock hadden...
De EON lipo's zijn zeker al verkrijgbaar in de betere modelbouwzaak :-)

Hacker blijft de EON's onder de naam EVO voeren zo had ik begrepen. In ieder geval mijn EON 5400 die ik nu een maandje gebruik heet gewoon Hacker EVO 5400

Laatst bewerkt:
Hacker blijft de EON's onder de naam EVO voeren zo had ik begrepen. In ieder geval mijn EON 5400 die ik nu een maandje gebruik heet gewoon Hacker EVO 5400

Weet ik niets van, als ik het tegen dan niet vergeten ben (:-) ) vraag ik het maandag eens bij flightpower

Back