motorsports
Forum veteraan
Recentelijk ben ik het bezit gekomen van een nitro auto die voorzien is van een Kyosho GS26 motor , en er is onbekend wat de status van de motor is en hoeveel liter nitro er al verstookt is , laat staan het percentage nitro .
Nu is de bedoeling om deze te gaan demonteren en te gaan controleren op slijtage ect , ik heb al wat sticky's gelezen over de " do en dont's " omtrent nitro motoren en ook al een artikel gelezen op RCjunkies mbt het schoonmaken van "oude" nitro motoren .
Is buiten de Diesel methode ook nog een andere methode om de restanten nitro te verwijderen uit de tank en motor ?.
En wat is nu beter om verder te gaan mbt de afstelling van de Nitro motor ?, maw ik weet niet of de motor al is "ingelopen" en ook niet met welke brandstof , is het raadzaam om dan eerst weer te starten met het inlopen ,of kan dat de prestatie van de motor beïnvloeden of slechter maken ?.
Ik denk zelf dat , gezien de onbekende staat van de motor het inlopen het beste is , en welke pluggen zijn raadzaam?. Behoeft geen wedstrijd niveau te worden , maar voor af en toe .
alvast bedankt
Nu is de bedoeling om deze te gaan demonteren en te gaan controleren op slijtage ect , ik heb al wat sticky's gelezen over de " do en dont's " omtrent nitro motoren en ook al een artikel gelezen op RCjunkies mbt het schoonmaken van "oude" nitro motoren .
Is buiten de Diesel methode ook nog een andere methode om de restanten nitro te verwijderen uit de tank en motor ?.
En wat is nu beter om verder te gaan mbt de afstelling van de Nitro motor ?, maw ik weet niet of de motor al is "ingelopen" en ook niet met welke brandstof , is het raadzaam om dan eerst weer te starten met het inlopen ,of kan dat de prestatie van de motor beïnvloeden of slechter maken ?.
Ik denk zelf dat , gezien de onbekende staat van de motor het inlopen het beste is , en welke pluggen zijn raadzaam?. Behoeft geen wedstrijd niveau te worden , maar voor af en toe .
alvast bedankt