alternatieve servo met metalen gear voor stock servo?

Hoi,

klopt het dat de stock Traxxas servo's niet zo sterk zijn omdat de gears van plastic zijn?

En in hoeverre moet je hierop inspelen door dus te investeren om ze te vervangen?

Persoonlijk ga ik zo weinig mogelijk bashen met mijn rustler, tis meer een straat racer.
Dus misschien is dit in mijn geval niet zo belangrijk en zal mijn stock servo niet zo rap slijten...?

de krachtigste traxxas servo is bijna standaard op alle laatste traxxas modellen te vinden, de 2075 met volgende specs:
Torque: 125 oz-in
Speed: 0.16 sec @ 60°

Nu zijn de metalen varianten wel krachtiger, sommige zelfs iets trager en vooral duurder.
Hitec, Futaba, Associated etc.

Wat ik vooral wil weten, zijn de laatste nieuwe traxxas servos (2075) een must om te vervangen (ook bij weinig bashen) en zoja, welke servo met metalen gears is aan te raden, zonder te zot te gaan in prijzen.

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
ze zijn zekers niet slecht.
maar zo sterk zijn ze nu ook weer niet.
ik heb ze op de revo vervangen door 1 ace
en die is krachtiger dan de 2 traxxas samen!
maar op een rustlerke zijn deze sterk genoeg hoor!

Bij de Stampede VXL heb ik nu 2x in 4 maanden een servo aan gort gehad. Eerst de standaard Traxxas, nadat we een muurtje aangetikt hadden... Heb toen een Graupner gekocht en deze ging afgelopen weekend stuk: plastic tandwielen afgesleten. Kon niet zien waarom dat was, maar was wel balen. Ik denk dat de servo saver niet zo effectief is...

Ben dus aan het rondkijken voor een sterkere servo met metalen tandwielen en een betere servo saver...

Ben dus aan het rondkijken voor een sterkere servo met metalen tandwielen en een betere servo saver...

Is dat de servo die je 2e hands gekocht hebt? Misschien was hij al ver heen, wellicht is het de moeite waard om op ebay te zoeken naar een tandwielsetje en het dan eens te proberen, zou niet meer moeten kosten dan een paar euro.

Ik heb eigenlijk al 20 jaar met plastic gereden en nog nooit een probleem gehad.

Met metaal ben je wel zeker van de problemen af.

Bij de Stampede VXL heb ik nu 2x in 4 maanden een servo aan gort gehad. Eerst de standaard Traxxas, nadat we een muurtje aangetikt hadden... Heb toen een Graupner gekocht en deze ging afgelopen weekend stuk: plastic tandwielen afgesleten. Kon niet zien waarom dat was, maar was wel balen. Ik denk dat de servo saver niet zo effectief is...

Met een goede servosaver alleen moet het al opgelost zijn. Ik had namelijk hetzelfde probleem in mijn tamiya wild dagger. In toaal in een paar maandjes tijd 3 of 4 setjes servotandwieltjes kapot gereden. Sinds ik een servosaver van kimbrough ofzoiets erop had gezet nooit meer problemen gehad! Hoop dat je hier iets mee kunt

Er zijn ook Brushless servo's van Futaba; en vooral over de bls 451 lees ik wel wat goeds op diverse fora...
De specs zijn ook niet mis: Futaba® Search

Torque: 4.8V: 118 oz-in, 6V: 147 oz-in
Speed: 4.8V: .13 sec, 6V: .10 sec

specs-futm0552.jpg

En qua formaat normaal ook geen probleem als je al een 2056/2075 hebt, want de afmetingen zijn quasi identiek zo blijkt...

P1030881B.jpg

P1030882B.jpg

P1030883B.jpg

P1030885B.jpg

Iemand ervaring met futaba servo's in het algemeen of met deze servo specifiek?
En is een brushless servo echt beter of een brushed servo?

Trouwens een site gevonden die deze verkoopt aan 60 euro (excl verzending uit Duitsland)

Maar wat ik niet goed snap is dat verschil dat men aangeeft tss 4.8V en 6V, wanneer is de 4.8V van toepassing en wanneer de 6V?

4,8V zou kunnen in een nitro auto bij een ontvangeraccu van 4 cellen.

6V zal bij ontvangeraccu van 5 cellen of BEC zijn.

naar wat moet je dan kijken om te weten of je 4.8V of 6V hebt?

stel je rijdt met een stock VXL systeem van traxxas op 3S lipo?

Nusti had mij nav mij servo schade een aantal stevige alternatieven doorgemaild:

...de servo's waar ik het over had waren van Sävox. De importeur is Jaap Dienaar, op het forum bekend onder de naam bart banaan. Op de site www.savoxservos.nl zie ik dat ze allemaal uitverkocht zijn, je zou hem een pm kunnen sturen of hij ze nog heeft of hoelang het duurt voordat hij ze heeft.
Voor de Stampede heb je echt maar een simpele servo nodig, als deze maar metalen tandwielen heeft en 6 volt aankan. Je moet rekenen op zeker 6 kg/cm (60N/cm) aan kracht. Bijvoorbeeld deze:
Savöx SC-0254MG – Servo 7,2kg en 0.14 sec/60° Savöx Servo Shop

...Ik gebruik zelf thundertiger (ace) servo's. De 1015 en de 1213 die voor jou behoorlijk overkill zijn en ook erg duur, maar wel erg goed.

De hitec HS645mg is erg fijn en heb ik lang gebruikt in een Revo en kost 40 euro.

De graupner des 707 mg ziet er ook goed uit maar heb ik geen ervaring mee, kost 30 euro.

Ik heb 2 nieuwe traxxas servo's in de post zitten. Als ze binnen zijn kunnen ze weg. Om deze topic niet te misbruiken: stuur maar een PB'tje als je interesse hebt. Ik zet ze pas te koop, als TPG ze afgeleverd heeft

naar wat moet je dan kijken om te weten of je 4.8V of 6V hebt?

stel je rijdt met een stock VXL systeem van traxxas op 3S lipo?

Ik denk dat je dan 6V hebt omdat je een BEC gebruikt. (de servo wordt gevoed door de regelaar via de ontvanger.)

De regelaar zou van de 11V van de accu 6V moeten voeden aan de ontvanger.

de servo weet in dat geval automatisch dat het 6V gebruikt, je moet dus zelf niets instellen?

En die Sävox servo's hebben precies ook heel erg leuke specs, vooral de Savox SC-1257:
Speed (sec/60°): 0.07
Torque (kg-cm/oz-in): 10.0/138.8

Maar hoe goed zijn die Sävox? want ik zie en hoor daar pecies niet veel van...

De servo weet niets, die krijgt gewoon 4,8 of 6V.

Savox heb ik geen ervaring mee, Bart Banaan ofwel Jaap Dienaar is daar de importeur van. Hij heeft ook een eigen site:

Savöx Servo Shop

$18,28 = €12.00

617MGHG.jpg

BMS-617MG+HS Super Fast Servo (Mos-FET) for Competition 6.8kg / .10sec / 46g

1. Metal gear
2. curve gear with smooth.
3. Double M9.6 ball bearing (si-oil)
4. 3 pole strong torque of motor with low signal affect and success get CE certification.
5. Rubber fitting case for waterproof
6. Same with Futaba 25 tooth spline
7. Heavy duty servo case
8. middle of heat sink

BMS-617MG+HS Super Fast Servo (Mos-FET) for Competition 6.8kg / .10sec / 46g
The servo designed for racing only, due to racing tough competition make servo hot even over use, the upgrade assist parts are heat sink settle down motor overuse. With a servo accessory package and is made with a heavy duty servo case, the servo is designed for R/C high performance Car applications. Double ball bearing with flexible rubber waterproof, otherwise the output spline is same with Futaba 25 tooth.
This servo comes with JR/Hitec S Connector also known as a "Universal Connector". Even thought this servo comes with JR/Hitec S Connectors, this servo is electrically compatible with Futaba receivers.

heb al wat opzoekingen gedaan en iemand van dit forum (mss Bart banaan) heeft al wat bevindingen gepost, en de savox zijn precies snel + krachtig + goedkoop gezien hun kwaliteit-prestatie.

en blue bird zou brol zijn

ik zal eens zien waar ze de SC-1256TG nog in stock hebben...

Back