Altis V4 logger, ervaringen

Discussie in 'F5J' gestart door arno888, 29 apr 2013.

  1. arno888

    arno888

    Lid geworden:
    12 mei 2006
    Berichten:
    3.469
    Locatie:
    Selfkant-Tüddern Duitsland
    Gebruik Altis V4

    Inhakend op het vorige mailtje van "Blacquièrdinges" over "veilig vliegen" het volgende:
    De V4 biedt verschillende opties. De eerst die standaard aan boord is wordt simpelweg aangeduid met F5J, maar is het ook weer niet helemaal, want...
    binnen dit eerste programma kun je de motorlooptijd langer of korter maken en kun je een trainingsmodus toevoegen, waarbij het mogelijk is de motor opnieuw te starten. Wat in deze modus wel helemaal F5J is, is de hoogtemeting die 10 sekonden na motor-uit plaats heeft. (behalve wanneer je de motor een tweede maal gestart hebt want dan is deze hoogtemeting verdwenen...)
    Een perfecte modus dus om te trainen !! In een eventuele noodsituatie kun je dus de motor opnieuw inschakelen.

    Apart te downloaden is ook de officiele F5J software waar deze optie, de motor nogmaals in te schakelen, niet meer geboden wordt. Geheel vlgs de regels dus!
     
  2. Willem P

    Willem P

    Lid geworden:
    21 okt 2006
    Berichten:
    1.975
    Locatie:
    Hoeven/ Oudenbosch
    Ook ik heb de logger inmiddels ontvangen.
    Direct bij 1e aansluiting krijg ik het verzoek voor een update, is deze al aan te bevelen?
    of nog even mee wachten?
    Hopelijk binnenkort in de gelegenheid om de V4 uit te testen.....
     
  3. Superior

    Superior

    Lid geworden:
    6 sep 2003
    Berichten:
    1.890
    Locatie:
    Zierikzee
    Hoi Willem.

    Deze updates kun je gelijk uitvoeren. Zowel van de flight manager als van de altis zelf.
    De twee nieuwste updates zijn deze: Firmware v1.3
    F5J FAI Firmware v5.1

    De F5J FAI firmware is voor de wedstrijden en firmware 1.3 kun je helemaal zelf configureren.
    We horen wel als er iets niet duidelijk is.


    Gr: Adrie
     
  4. Willem P

    Willem P

    Lid geworden:
    21 okt 2006
    Berichten:
    1.975
    Locatie:
    Hoeven/ Oudenbosch
    Alvast bedankt, eerst zelf ontdekken en dan hulptroepen inhuren:)
     
  5. jacobbos

    jacobbos

    Lid geworden:
    13 apr 2008
    Berichten:
    3.090
    Locatie:
    Gorredijk. FRL
    Mooi apparatski

    Vanavond de Climaxx nog even losgelaten met de Altis V4 aan boord. Vorige week zo dom geweest om de data per ongeluk te wissen, nu niet!

    De Altis had ik voorzien van de 'oefen'-firmware, dus niet de F5J en dan kun je op lage hoogte inderdaad je motortje nog eens aanzetten. Mooie optie. Verder doet ie gewoon wat ie moet doen en is het heerlijk om direct op het display te zien wat je starthoogte is geweest. Thuis kun je dan weer lekker stoeien met grafiekjes waarbij ik de 'meetmogelijkheid' erg leuk vind.

    [​IMG]

    En ja, vanavond rond 19:00 was er nog wat thermische activiteit (boven omgeploegd bouwland)

    Lekker apparatski!

    Groet,

    Jacob Bos
     
  6. Evert PH

    Evert PH

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    52
    Locatie:
    Engelen
    Ik heb sinds F5J Dalfsen ook een Altis V4. Ik wilde de vlucht data van Dalfsen uitlezen. Hiervoor was een dag later een nieuwe versie van Altis Flight Manager (v3.00) beschikbaar die het nieuwe format kon lezen. Na installatie lukte het maar niet om data in te lezen. Wel korte testen van 1 of 2 minuten maar geen langere vluchten. Een update naar versie 3.01 loste dit probleem niet op.

    Ik heb het daarna nog een keer geprobeerd op een andere nieuwe computer maar dat werd ook niks. Dan maar een email gestuurd naar Aerobtech. Daaruit ontstond een email uitwisseling met info van mijn kant en suggesties van Jozef. Inmiddels is versie 3.02 beschikbaar en daar gaat inlezen van data zonder enig probleem. Over de support mag ik zeker niet klagen, bij ons zeggen ze " goed bezig " :thumbsup:

    De data van Dalfsen was inmiddels weg maar deze vlucht was sowieso veel beter:
    [​IMG]
    Bij 550 meter vond ik de twee meter zwever wel klein genoeg geworden. Rem uit en steil naar beneden!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  7. Blacquièrdinges

    Blacquièrdinges

    Lid geworden:
    3 apr 2013
    Berichten:
    509
    Locatie:
    Assen
    Vandaag weer lekker gevlogen, nu met de altis tussen regelaar en ontvanger. Weer alleen in logging - f3j training mode. Helaas kan ik de laatste vlucht van de dag succes volle f5j ronde niet uitlezen. Iets met een negatief getal windows fout. Wellicht eens kijken of ik bij de ontwikkelaar een oplossing kan vinden.
     
  8. Evert PH

    Evert PH

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    52
    Locatie:
    Engelen
    Ik had dezelfde foutmelding Blacquièrdinges.
    Een update naar versie 3.02 loste dat op. De update vind je op de website van Aerobtech. Kijk eens of dat jouw inlees probleem ook oplost.


    An unexpected exception has occured. Please contact Aerobtech.......

    Exception message:
    The index is outside the range. This index cannot be negative and has to be smaller than the size of the sum of all values.
    Parametername : index.
     
  9. Blacquièrdinges

    Blacquièrdinges

    Lid geworden:
    3 apr 2013
    Berichten:
    509
    Locatie:
    Assen
    Ik heb vanochtend al met Aerobtec gemaild en de versie infos gemaild. Ik gebruik inderdaad al 3.02 en nieuwe firmware 1.3 (om te trainen).
    Het is al eens gezegd hier, maar toch wil ik het nog even herhalen.

    Aerobtec reageerd erg snel en goed op mail, TOP!!!
     

Deel Deze Pagina