Alu miet voor vervoer?

Alu kist voor transport?

Vroeg mij af of jullie alu koffers gebruiken voor transport van jullie kisten. Heb zelfeen slechte wrvaring met transport. Nu rij ik een alfa 159 waar een skiluik in de achterbank zit sus het kan wel maar bij voorkeur zoek ik een vrij grote alu kist om mn plane in te vervoeren. Iemand hier daar ervaringen mee? Wellicht een adresje waar je er een op maat kan laten maken?

ik heb een kunstof flightcase laten maken. weegt niet veel en super sterk
120eb264d9e21a05c6bcb0e0e8ad82d1.jpg

10eeeb7ed1e4f22ce2efd6f9e45a4a64.jpg
6af8aa6d6f6c3e25882f94f37428fc09.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb een koffer op maat gemaakt voor mijn F3F modellen, zo dat hij juist in mijn auto past.
Koffer.jpg

Met 'standaard' hoekprofielen van bovengenoemde 'zelfbouwcase' site. Netjes op maat met alle 90° en 45° hoeken geleverd.
Vlot, niet heel goedkoop maar zeker niet duur.
Ik heb carbon sandwich vloerplaten van de Airbus gebruikt (goede vrienden is goud waard), maar triplex of kanalenplaat is ook mooi.
Voor mijn LiPo Heaterbox heb ik een kistje gemaakt met hun N-Case profielen.

Rick

Mooi!

Bedankt voor de tips; ga ermee aan de slag.
Met name zon lichtgewicht kunstof box lijkt me wel wat en zal ook wel minder deuken.

Mocht je hem willen laten bouwen kan ik je het adres wel geven van het bedrijf die hem voor mij heeft gemaakt

Mocht je hem willen laten bouwen kan ik je het adres wel geven van het bedrijf die hem voor mij heeft gemaakt

Ja interessant!
Graag. Waar moet ik ongeveer aan denken qua kosten? Zelf maken lijkt me ook wel goed te doen netjes werken en plaat materiaal en alu profielen op maat zagen

Hallo Jeedee,

Beetje een oude koe omhoog halen maar ik heb weldra ook zo'n koffer nodig. Als je mij de contact gegevens van dit bedrijf kunt sturen zou ik je dankbaar zijn.
Voor die 200 euro of zo kun je ook niet zelf gaan sukkelen. (Althans, ik in ieder geval niet maar ik ben ook gewoon niet zo handig met zulks. Begin er altijd met goede moed aan en eindig met een halve banaan, ben het beu halverwege of het neemt 3 jaar in beslag. :oops: )
Gaan de scharnieren vanzelf niet verder dan 90 graden open of kunnen deze helemaal open zodat het deksel als het ware aan je scharnieren hangt?
En zo ja, heeft dit evt. hangen aan de scharnieren volgens jou een nadelig effect op de levensduur van de scharnieren?
Het weegt allemaal niets natuurlijk maar jij bent nu de ervaringsdeskundige :D

Gr.
Paul

Back