alu.staarthuis ge draait trx600

Een heli-maatje en ik hebben beide een torque tube op onze t-rex600
maar na wat rach werk en het versteld staan van de piro-rate
zagen we dat het staarthuis iets ge draait was,..

Bij het alum.staarthuis zit nl. niet een palletje dat precies in het gaatje van de carbon buis valt, tegen het draaien
wat bij de standaard kunststof huis wel het geval is.
Nu hebben we hem opnieuw gemonteerd met epoxy (2 componenten lijm) er tussen, om het draaien voorkomen.
Als dit niet blijft zitten denken we zelfs aan een kleine popnagel door het st.huis en st.buis

epoxy moet toch voldoende zijn :?:

hmmm heb ook een torquetube alleen bijna nog niet gevlogen, .... goede tip dan om m beter vast te zetten maar je moet m ook makkelijk weer los kunnen krijgen neem ik aan....

Ja, dat is een na deel want dat gaat dan dus niet meer. heel houden dus :wink:
Het had wel makkelijker geweest als er gewoon net als bij de kunststof versie een palletje in het staarthuis zat.
verder vind ik het een mooi upgrade en loopt hij volgens mij echt wel lichter dan met een band/snaar.

Klein schroefje achter de fin (zodat je hem niet ziet) door de pijp en huis en hij draait nooit meer!

Kijk maar op de diverse forums voor deze aanpassing

Ik heb hem al zo'n 100 vluchten gemonteerd zonder bijzonder maatregelen, maar een schroefje is inderdaad een slimme oplossing om er 100% zeker van te zijn dat hij nooit eraf kan vallen.

Bij mij zit hij op de alu staartbuis behoorlijk vast overigens.

Cheers,

Richard

Bij die maat van me zit hij ook op een aluminium buis en bij mij op carbon
Het huis was ook maximaal aangedraait, (wat de eerst keer wel scary was omdat je niet wil dat de carbon buis barst)
toch draaide hij bij ons beide,..Nu alweer aardig wat lipotjes leeg gevlogen en hij zit nog als een huis.
Maar in het vervolg zet ik hem ook met een schroefje of popnagel ipv epoxy

ik kon van mijn nieuwe 600 de staart ook niet helemaal recht krijgen in de lucht, heb vandaag de torquetube eruit gehaald en bleek dat lagertje wat ongeveer in het midden moet zitten helemaal achter opde tube te zitten.....

ongeveer op het midden van de TT zitten allemaal beschadigingen van waarschijnlijk rondtollen in de staart buis....

heb dat lagertje vast gelijmd zoals in de vid van finless maar is toch los gekomen denk ik.... :evil:

opzich weet je nooit of dit lagertje vastzit als je de staart helemaal afbouwd..... ook gaat hij er stroef in, wie heeft er een idee over? Richard? stefan?

Ik heb hem zelf niet gelijmd maar ik verwachte ook niet dat hij kon gaan schuiven, omdat hij er id stroef in gaat.
Misschien zit die van mij nu ook wel tegen het staarthuis:?
De Finless video's kende ik nog niet maar ik heb er een paar gevonden,.. ga ff kijken

bart,.. Wil je ff de link plaatsen? over het lijmen van het lager in de staartbuis
ik vond alleen DIT filmpje over het vervangen van de TT pinion
alvast bedankt he

bartjuuuhhh zei:
die van jou ken ik niet,....

Hij stond bij T-rex600-N
Wat ik wel handig vond om te checken in dit filmpje is of het tandwiel wel recht was,
Dat onderdeel dat hij met een accuboor/schuurpapiertje recht schuurde.
Ook lijm ik vanavond het lager op de shaft, tegen het verschuiven

Back