alu velgen bij PK voor 1:10

hoi

die alu velgen bij pk van 17 euro vinf ik echt gaaf.

heeft iemand deze al gekocht??

en weet iemand hoe zwaar ze zijn?

ik ben namenlijk bang dat het voor mijn mugen vrij zwaar is (met oog op de ophanging)

of ben ik overbezorgd?

mvg

frank

Zijn wel mooi maar bij iedere crash is de kans groot dat ze beschadigd/krom raken......

Gewicht hoef je niet bang voor te zijn.

ff beetje newbee vraagje stiekem tussendoor.

Zijn die wielen standaard qua bevestiging? of gebruiken de verschillende fabrikanten ook verschillende systemen?

Roy

normaal is da allemaal hetzelfde, anders zou je namelijk geen velgen van andere merken kunnen kopen :wink:

Voor het gewicht zou je een mailje naar PK kunnen sturen...

1/10 velgen hebben voor zover ik weer allemaal dezelfde bevestiging...

Alu velgen zijn mooi, maar kijk eens naar je kunstof velgen, zijn die nog tip-top in orde (geen krassen, stukjes eruit e.d.)... Het plastic kan iets meer hebben dan het alu... enja als je het kapot rijdt kost het ook wat meer...

het kost om precies te zijn 4 euro meer

per 2

dus dat valt wel mee

mijn oude zijn vaak krom (ze schommelen) en dat hoop ik met alu tegen te gaan

en ze zijn erg mooi

twalloywiel5bl.jpg

twalloywiel5silver.jpg

twalloywiel10g.jpg

twalloywiel10gun.jpg

twalloywiel10silver.jpg

Wordt dat "schommelen" veroorzaakt door de bevestiging van de wielen of door de wielen zelf?

Wat voor meenemers heb je, plastic of metaal...?

Als het de wielen zelf zijn, wordt dat meestal veroorzaakt omdat je eens of vaker ergens tegenaan gereden bent... Je ruwe rijstijl veranderd niet met alu velgjes...

Wordt alleen maar erger met alu velgjes, een tik zal niet mee veren maar direct krom slaan....

Of de tik wordt opgevangen door de ophanging en zal daar wat breken...

Ik heb ze gekocht en terug gebracht.

Ze zijn prachtig, alleen niet uit gebalanceerd.

En elke automobilist weet wat dat met je wagen doet, rampzalig dus.

En die verkoper vond het gek dat ik had gedacht dat ze gewoon gebalanceerd waren.

Lijkt mij vrij lastig om zelf het goede gewicht plaklood erop te doen.
Ze zijn inderdaad wel heel erg mooi! 8)

Ik denk dat het vrijwel onmogelijk is die velgjes met banden uit te ballanceren... allereerst moet je weten waar je het lood moet plakken en je moet ook weten hoeveel lood je moet plakken...

Het idee alleen al...

idd het idee alleen al.

1:1 velgen doen ze met een machine, met de hand zou dit haast onmogelijk zijn

Als deze velgen gedraaid/gefreesd zijn mag je er vanuit gaan dat ze redelijk in balans zijn, zijn ze het duidelijk niet is het goedkoop gietwerk en kunnen ze mogelijk vrij bros zijn.

En neem van mij aan dat iedere wiel met band uit balans is en balanceren kan redelijk goed gaan. In ieder geval bij foam kan je in de band zo dicht mogelijk tegen de velg een speld met een beetje lijm erop prikken. Je moet wel een houder hebben om het wiel in zijn geheel in te kunnen hangen om te zien als hij in balans is.

Back