Alula met KF-profiel

Nou.. eindelijk eens de stoute schoenen aangetrokken en de "Alula-Eva" eens
meegenomen op een klein reisje naar de maasvlakte... :D
Ik ben daar bijna 6 uur bezig geweest en niet geheel zonder resultaat.
Ze laat zich vrij makkelijk vliegen maar helaas penetreerd ze de lucht niet erg
goed met wat flinke wind, en zal ik dus wat aan de aerodynamica moeten
doen en waarschijnlijk de airfoil aanpassen.. (dit dacht ik eigenlijk al wel.. maar
had het maar even zo gelaten.. en de KF-stappen werken ook niet echt mee denk ik)

Het was trouwens niet eens zo'n slecht idee van mij om dit vliegertje te motoriseren..
Want dat heeft mij die dag toch uit flink wat benarde posities gehaald.. ;)




Maar niet alle benarde posities, wat je goed kunt zien in het volgende filmpje.. :(




Al met al was het een hele leuke ervaring en ga ik zeker nog verder met het hellingvliegen..!! :D

Maar eerst weer even de "Alula-Eva" repareren en aanpassen...
en anders moet ik maar gelijk beginnen met een "Alula-Eva 2.0" ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk! En mooi duidelijk gefilmd ook :)

De volgende evolutie van YT gaat dan zijn, dat de kijker zelf op de motor-on en motor-off knoppen kan clicken :)
 
Leuk! En mooi duidelijk gefilmd ook :)

De volgende evolutie van YT gaat dan zijn, dat de kijker zelf op de motor-on en motor-off knoppen kan clicken :)

JA...!!!

Dat zou geweldig zijn... en dan zet ik ook de sticks in beeld...
Dan kun je ook gewoon de "Alula-Eva" zelf besturen... hehehe..!!! :D
 
Heb je misschien ook een google-maps linkje naar de coördinaten van waar je in die filmpjes vliegte Remko? :)
 
Thanks alvast! Het is vanaf Zwollywood wel een eindje rijden natuurlijk, maar ik wil daar ook wel es wat de lucht in werpen :)
 
Maasvlakte

full


Deze afbeelding is verkleind. Klik op deze balk om de volledige afbeelding te bekijken. De originele afbeelding is 800x671 en 53KB.
Click the image to open in full size.
1: centrale aanrijpunt knooppunt Maasvlakteweg/Maasvlakteboulevard
Hier kom je aan als je de bruine borden ‘’Maasvlakte strand’’ volgt vanaf de N15.
Er zijn alternatieven maar dit is het eenvoudigst.
Coordinaten N 51.55.983 E3.58.620
2: Het ‘’oude duin’’
Wind: ZW ,Coordinaten N 51.55.189 E 3.59.304
Het hoogste duindeel maar ook onregelmatig gevormd, toegang vrij tot aan daar waar het natuurstrand begint.
Nadeel: wordt ook het meest bevlogen door de schermvliegers en soms zeilvliegers.
Modelvliegers vind je meestal aan het meest noordwestelijke deel van deze spot.
3: parkeerplaats bij het extensieve strand
Wind ZW tot W Coordinaten: N 31.57.163 E 3.58.002
Strak nieuw duin ,niet al te hoog.
Nu ter discussie wegens afrastering en nieuwe aanplant?
4: parkeerterrein extensieve strand
Wind NW Coordinaten: N 51.58.582 E 3.58.734
Iets hoger nieuw duin, ook ter discussie wegens afrastering en aanplant?
5: Parkeerterreinen intensieve recreatiestrand (badstrand)
Wind ZW
Strak nieuw duin, alleen gedoogd vliegen bij minimale stranddrukte.
Ook ter discussie wegens afrastering en aanplant?
6:Bocht-hellingkje; nieuw duin bij iets rustiger deel van het recratie strand: zie pnt 5.
Te belopen vanaf eerste parkeerplaats intensieve strand
Wind ZZW
full


Nog een overzicht: Deze afbeelding is verkleind. Klik op deze balk om de volledige afbeelding te bekijken. De originele afbeelding is 800x572 en 63KB.
Click the image to open in full size.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben daar bijna 6 uur bezig geweest en niet geheel zonder resultaat.
Nou, zeg dat wel! Als ik zie hoe weinig je het motorke gebruikt dan gaat het prima! (toen had ik de bloopers natuurlijk nog niet gezien :rolleyes:)

Ik ben er tijdens de herfsvakantie mee aan het gooien geweest en vond het matig. Ik kon hem niet hoger gooien dan een meter of 6 - 7 en dan is tie weer zó beneden. ;) Ik had geen helling en er was erg weinig (vrijwel géén) wind.
Als ik jouw resultaten zie dan ga ik serieus over motoriseren denken. Dan krijg ik hem in ieder geval een stuk hoger en dus een stuk meer zweefruimte :-) Helemaal naar de kust rijden (vanuit Boxtel) voor een paar uurtjes zweven doe je (ik :-)) niet zómaar.

....zal ik dus wat aan de aerodynamica moeten doen en waarschijnlijk de airfoil...
Waar denk je dan aan?

...En mooi duidelijk gefilmd ook
Ik ben ook benieuwd hoe je dat doet. Ik heb eens geexperimenteerd met een cameraatje op mijn petje en dat ging best goed. Mooi rustig beeld. Moet alleen nog wat verder testen met de stand van dat cameraatje (hoger/ lager) omdat mijn kistje toch uit beeld verdween.
 
Waar denk je dan aan?

Nou.. ik zat te denken om de "leading edge" een behoorlijk stuk scherper te maken..
hij is nu namenlijk behoorlijk stomp.
En ik wil proberen om de vleugel zonder de KF-stappen te gaan maken om op die manier
een stuk minder "Drag" te veroorzaken... (ik wil gaan kijken of dat werkt)


Ik ben ook benieuwd hoe je dat doet. Ik heb eens geexperimenteerd met een cameraatje op mijn petje en dat ging best goed. Mooi rustig beeld.

Ik heb een GoPro'tje op m'n pet zitten waarmee ik in "Full HD" film...
En die beelden doe ik naderhand op de pc stabiliseren en monteren...
Zo krijg je een vrij vloeiend eindresultaat... :D

Moet alleen nog wat verder testen met de stand van dat cameraatje (hoger/ lager) omdat mijn kistje toch uit beeld verdween.

Het richten van de GoPro doe ik met m'n telefoon... op de camera zit
wifi waarmee je een live verbinding met je smartphone kunt maken en
zo dus precies kunt zien of de camera goed staat... een erg handig snufje vind ik zelf.
Verder blijft het natuurlijk wel zaak om het vliegertje goed te blijven volgen met je
hele hoofd en niet alleen met je ogen.. ;)
 
Thanks voor alle lokatie-info heren! :D
Yep.. eindje rijden, maar ik heb hier meer zin in dan aan een dijkje staan tobben ;)

Volgend weekend Lijken de omstandigheden weer redelijk te worden (?)
 
Back
Top