Alula

Deze twee vogels zijn klaar om losgelaten te worden in de bergen.
Laat de zomer maar komen.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi Gert,

Let op met dat leuke bijgeleverde schuurlinnen/plakband. Binnen de kortste keren is de vleugel rood. Hoe weet ik dat:rolleyes:

Veel plezier ermee

groet

Terence

Ja dat weten we nog.

Volgende week 12 graden hier, met veel zon dan gaat het wel omhoog op de helling met de sneeuw als ondergrond.

Mooi Gert,

Let op met dat leuke bijgeleverde schuurlinnen/plakband. Binnen de kortste keren is de vleugel rood. Hoe weet ik dat:rolleyes:

Veel plezier ermee

groet

Terence

proficiat met je aanwinsten!

ja, zelf heb ik ook snel dat schuurpapier weggehaald... ik had geen zin om elk weekend mijn duim te laten dichtgroeien :)

ik neem hem gewoon op het schuim vast en dat werkt ook prima!

wel even fotos laten nemen in de vlucht! geeft een knap beeld bij de alula.

dat lijkt me nauw toch relaxen :-)

hey mees! leuk dat je ook weer opt forum bent...

ja, je hebt er wel fun mee gehad he ;)
stuur je pap in zijn werkhok en sluit hem op tot je een DLG hebt :D
als je hem water en brood geeft gaat het misschien nog net ietsje sneller afzijn!

snij een schuim vleugeltje... houd langer als een depron profiel als je toch ineens iets goed wil doen...

hoe dunner het profiel hoe hoger je het kan gooien... uiteraard mag het ding er niet onder lijden bij het zweven, dus een goede compromis zoeken...
de alula is redelijk dik vind ik, waardoor hij ook niet erg hoog raakt (130gram is zelfs meer als mijn ELF, maar raakt niet half zo hoog)

een staartboom is ook altijd beter als een vleugeltje...
en zo belanden we bij de mimi ;)

snij een schuim vleugeltje... houd langer als een depron profiel als je toch ineens iets goed wil doen...

hoe dunner het profiel hoe hoger je het kan gooien... uiteraard mag het ding er niet onder lijden bij het zweven, dus een goede compromis zoeken...
de alula is redelijk dik vind ik, waardoor hij ook niet erg hoog raakt (130gram is zelfs meer als mijn ELF, maar raakt niet half zo hoog)

een staartboom is ook altijd beter als een vleugeltje...
en zo belanden we bij de mimi ;)

Als je een Mimi wil moet je inderdaad een Mimi bouwen, en je hebt er zeker geen spijt van.

Als je een Alula wil moet je een Alula kopen, en je hebt er zeker geen spijt van.

Als je iets als een Alula wil moet je iets als een Alula bouwen, en je hebt er waarschijnlijk geen spijt van.

Rick

Profiel/Tekening Alula-achtig

Ik heb nog een tekening gevonden van een SAL zwever geïnspireerd op de oude Alula (toen nog gesneden uit schuim).
full

Het heeft een FAD16 profiel, de coördinaten staan op de tekening, maar ik kan ze verder niet als dat file vinden op internet.
Wel kan ik ze een keer overtypen en ter beschikking stellen.

Als je de tekening wil stuur dan een pb.

Rick

Laatst bewerkt door een moderator:
Back