Aluminium rotorkop voor een sky-fox mechaniek?

Hallo
ik heb nog twee sky-fox mechaniek liggen maar ze hebben een heel oude rotorkop erop staan,maar één mechaniek komt in een airwolf :D maar kan ik een rotorkop van een ander merk er op zetten ik vind dat die van vario te duur voor maar een plastieken kop ik wil een alu kop voor de airwolf .
greetz

Hallo
ik heb nog twee sky-fox mechaniek liggen maar ze hebben een heel oude rotorkop erop staan,maar één mechaniek komt in een airwolf :D maar kan ik een rotorkop van een ander merk er op zetten ik vind dat die van vario te duur voor maar een plastieken kop ik wil een alu kop voor de airwolf .
greetz
Ook de "plastieken" Vario koppen zijn nog uitstekend te gebruiken en hoeven niet onder te doen voor een ander merk. Een kop van b.v. Align is ontworpen voor veel hogere toerentallen dan waar het SkyFox mechaniek voor gemaakt is en dus moeilijker te gebruiken.

hoi een rotor kop van een trex 700 pas die op een vario as ?
Ik wil de airwolf zonder flybaar maken maar alszo een kop pas zal het mooi zijn os welke kop past wel geen vario kop iets ander wil ik.
greetz kevin
ps:en welke servos zijn goed voor de kop deze ga ik wel van 4 servo's naar 3 servo's brengen.

Als je beschikking hebt over een draaibank past alles...

Vraag is of je het wel.. met een paar nieuwe onderdelen van vario heb je de heli én origineel én stabieler..

Align koppen+lage toeren gaat t niet wordne.. daarbij is een 700 kop ook 150+ euro...

Er staan regelmatig Vario koppen en complete mechanieken te koop, bij Vario Benelux kun je een FBL middenstuk bestellen voor een paar tientjes, de boel overzetten van de std kop en klaar ben je dan.
Als je wat oudere servo's hebt moet je oppassen met direct op de swash, ik vlieg zelf met antieke Robbe RS700 servo's via 90 graden hevels op de swash en dat gaat prima.

hoi een rotor kop van een trex 700 pas die op een vario as ?
Ik wil de airwolf zonder flybaar maken maar alszo een kop pas zal het mooi zijn os welke kop past wel geen vario kop iets ander wil ik.
greetz kevin
ps:en welke servos zijn goed voor de kop deze ga ik wel van 4 servo's naar 3 servo's brengen.

Volgens mij is de hoofdrotoras van een trex 700 12mm dik, en een vario skyfox 10mm dik.
Dus die aanpassing moet je al maken dan.

En wat Bruteforce zegt klopt ook, die optie zou ik dan eerder doen, maar let wel op die servo's.

suc6

Back