aluminium schoonmaken

hallo.

ik heb een vraag,

ik heb een tamiya ta05 vdf blau edition.

en die wil ik zilver maken. dus als waren het blauwe laagje van het alu. er af halen.

ik kan het met afbijt doen alleen dan gaat me alu. ook werken denk.

heeft iemand er verstand van die het al eerder gedaan heb die me tips kan geven.

welke merk product moet ik dan hebben ?
is dit dan het reseltaat?
vdf1e.jpg

vdf2.jpg

Hou er rekening mee dat als je de anodisering van het alu afhaalt je ook de bescherming van het materiaal verwijderd. Het aluminium wordt daarna dus kwetsbaarder en zal eerder gaan corroderen.

Als je het wil doen zal je het erna weer moeten anodiseren alleen dan zonder kleur. Ik zou het niet doen als ik jou was...

me pa is auto spuiter mis is dus verstandig om er een blankelak laar er overheen tedoen. (niet op tinnerbasis)

ag iedereen heeft een blauwe of een goude . en een uitdaging vind ik wel leuk.
ik heb zat alu om het eerst op uit teproberen (wat ik sws ga doen)

ps . wat is coroderen ?

Zou je zo vriendelijk willen zijn om een beetje op je spelling te letten? Sommige zinnen zijn echt bijna niet te lezen.

Wat corroderen is? Je vader is autospuiter toch? Vraag het hem even? :D
Dan weet hij vast ook wel hoe je blank ongeanodiseerd aluminium moet behandelen. Je hebt de kennis vlak in de buurt dus...

me pa is auto spuiter mis is dus verstandig om er een blankelak laar er overheen tedoen. (niet op tinnerbasis)

ag iedereen heeft een blauwe of een goude . en een uitdaging vind ik wel leuk.
ik heb zat alu om het eerst op uit teproberen (wat ik sws ga doen)

ps . wat is coroderen ?

Wat is het internet zonder zoekmachines?
Corrosie - Wikipedia

Aluminium blijft nog redelijk goed als je de oppervlakte polijst en invet met bv. siliconenspray. Blanke lak moet wel hechten op aluminium en wat je vader heeft is puur als laatste laag op verf......

Dat corroderen valt zeer mee, heb er nooit last van gehad, gewoon goed je spullen schoon houden.

Wat wel zo is dat na het verwijderen van de coating je wel je aluminium moet poetsen want het komt er relatief mat uit te zien na de behandeling.

sorry voor mijn woordenschat . ik heb heel erg dislectie. ik kom soms niet uit me woorden. als iemand het niet begrijpt . moet die het even zeggen dan probeer ik het op een ander manier uit me woorde tekomen.

stel ik doe het op de maniet van manta.
( Paar minuutjes in gootsteenontstopper leggen )
en dan is het alu schoon. en dan laat ik me pa een blanke lak laak er over spuiten.

kan dat op die manier?

Zoals Manta zegt: je zult het eerst moeten poetsen. Nadeel is, dat hoe meer het glimt, hoe slechter de blanke lak blijft zitten. Ga er maar niet van uit dat lak een succes wordt.

Ik zou geen lak er over doen (die gaat op denduur ook los en bladeren door steenslag enz.)
Ik zelf zou het lekker goed polijsten dan is het ook goed schoon te houden.

Okee, dat wist ik niet van je... Geen punt.

Ik zou er ook geen lak over doen. Dat gaat het niet worden. Goed polijsten zal beter zijn en dan heb je ook weer een hogere bling factor wat je denk ik wil...

ow okee dus alleen wat manta zegt
(Paar minuutjes in gootsteenontstopper leggen)
??

ik ben de poetser bij me pa in de garage.. en van me auto heb ik ook alle onderdelen vergroomt en gepolijst. dus kwa spullen heb ik wel liggen er voor.

1. In bakje met gootsteenontstopper gedurende paar minuten, af en toe effe kijken of het er al af is.

2. Afspoelen onder de kraan en eventueel met tandenborstel tussen kiertjes en hoekjes de resterende "verf" wegborstelen.

3. Met aluminium poetsmiddel weer glimmend maken, kun je halen bij bv Blokker of Marskramer.

Niet lakken!
Niet schuren!

Om corrosie tegen te gaan op aluminium, kan je “plastic 70 van Contact Chemie” gebruiken. Dit gebruikte wij altijd op onze zelfbouw zendantennes, werkt uitstekend mits het oppervlak goed is ontvet. Alles in dunne laagjes aanbrengen..

Goed ontvetten is echt de basis voor een goed resultaat, niet meer met je blote vingers aan het onderwerp komen wanneer het ontvet is, want dit zie je meteen terug..

Je vader heeft wel een goede ontvetter als hij spuiter is van beroep, daar kan geen product uit de winkel tegenop!!!

Hier heb je ook meteen een link waar je plastic 70 kan kopen, anders even googlen

Plastik 70/200 ml in de Conrad online shop

Back