Aluminium sleephaak te koop.

knikvleugeltje

In Memoriam
Hallo,

ik heb maar een nieuw draadje geopend voor de sleephaken, anders loopt alles door elkaar.
Dit is het vervolg van pag. 5 uit het draadje DFS Habicht.

Ik heb te koop:

Lasergesneden delen om zelf een sleephaak in elkaar te zetten.

Geleverd wordt:

2 zijplaten
1 haak
1 'hevel'
1 tussenstuk
6 boutjes
6 borgmoeren
2 messing busjes
1 handleiding (wordt nog aan gewerkt)(pdf-file / download??)

Dat geeft volgend resultaat:

s3.JPG

Foto is ruwbouwstaat.

Ik heb de messing busjes nog niet klaar. In de loop van de volgende week kan er geleverd worden.

Prijs voor de haak: 19,50 euro, bestel je er gelijk 2, dan betaal je voor de volgende 18,50 per stuk.
Ik geef 5 jaar garantie op de onderdelen.
Afmeting haak: 80 x 35 mm.

Verder ben ik nog bezig met de gedachte om een hoogstarthaak te maken, maar daarvoor wil ik graag reactie van jullie kant.
Dit had ik nog liggen:

S_E-haak.JPG

De kwaliteit van de foto is knap waardeloos, maar ja...
Deze haak is ooit door Simprop Electronics geleverd.
Wie heeft deze haak gebruikt?
Wat zijn de ervaringen?

Ik dacht zo iets te maken:

tek_hoogstarthaak.JPG

Natuurlijk in de zelfde kwaliteit als de foto helemaal boven.

Wat denken jullie er van??
Afmeting zijplaat: 82 x 20 mm.

De haak op de tekening is veel eenvoudiger en robuuster dan de kunsstof variant.

Heeft iemand wel een een boeg- en een hoogstarthaak in één zwever ingebouwd? Ze zouden door één en dezelfde servo te bedienen zijn. (min of meer in serie)

Graag reacties......

Gr,
Taco.

Taco,

Zoals in het ander draadje aangegeven wil ik graag 2 sets van je kopen. Ik wacht het pb-tje wel af.

Zelf heb ik nog een lierhaak liggen uit aluminium gefreesd, deze is geheel open te klappen dmv een servo en een veermachanisme, is zal er eens een foto van maken.

De Simprop haak werkt op zich ook goed alleen voor een grotere zwever vind ik het niet zo'n passende haak.

Gr.
Alex

Ja, maak eens een foto, ik ben benieuwd.
Nadeel van die kunsstof simprop-haak vind ik dat hij niet helemaal opengaat.

Als ik de handleiding en de messing buisjes heb stuur ik een PB.

Gr.
Taco

grappig! Ik heb die hoogstarthaak in mijn stokoude van mijn vader overgenomen carrera zitten.
Zelf heb ik er (nog) nooit mee gewerkt omdat die kist alleen nog maar helling heeft gezien maar toen ik vroegah als klein mannetje achter de parachute van mijn vader aan mocht rennen heb ik heel veel starts meegemaakt.
Ik kan me duidelijk herinneren dat hij in de noodgevallen aan het elastiek en later de lier ALTIJD los te gooien was.

Hij moet binnenkort het luchtruim weer kiezen dus hopelijk kan ik mijn ervaring er ook mee delen

groeten

Justus

Nog een tip met betrekking tot het op lengte maken van de messing buisjes:

buis_vijlen.JPG

Ik heb een gaatje geboord in een 'werkplankje'.
Het messing buisje klemmend in de haak en de hevel.
Dan één kant in het gat stoppen, zodat je vastigheid hebt om het buisje op lengte te vijlen.

Resultaat:
kant en klaar :wink:

haak_gemonteerd.JPG

gr.
Taco.

De onderdelen voor de haken zijn binnen. Dus nu ook leverbaar.

Deze haak hieronder afgebeeld is voor sleepkisten, zie posting ergens hierboven over MFI. De haak heb ik iets veranderd om een groter moment te kunnen krijgen.

DSC_7096.jpg

Taco.

Laatst bewerkt:
Back