aluminium velgen

goedemorgen mensen

ik ben net begonnen met driften met een 1:10 kyosho, nu heb ik dus mijn eerste setje velgen (kunststof) kapot gereden op de baan. Ik ben dus opzoek naar een stevig setje alu velgen. helaas kan ik er dus maar weinig vinden op internet,

mijn vraag is dus, weet iemand waar ik alu velgen vandaan kan halen? en vooral waar ik een beetje een ruime keus heb?

mvg
sam

Aluminium is een dure oplossing welke niet echt een oplossing is tenzij je met kromme velgen wilt doorrijden. De flex die een platic velg biedt als nooit een aluminium velg geven....

Kijk eens naar velgen voor 1:10 brandstof, zijn een stukje steviger. Doel ik op de velgen voor bijvoorbeeld de Kyosho V-One S serie, zoals: KYOSHO - Felge#1/10, 24mm, Speichen, weiss
Spreek uit ervaring, dochter reed telkens met haar TT-01 het hart uit de velgen, nu mijn oude brandstof velgen erop en nog geen velg kapot gereden. Veel van deze velgen heb ik al jaren in bezit en regelmatig voorzien van nieuwe banden. Lijken onverwoestbaar 8)

Laatst bewerkt:
dus ik kan het best voor kunstofvelgen van brandstof auto's kunnen kijken?
heeft iemand dan nog suggesties voor merken en of webshops?

Kunststof velgen zijn niet alleen voor brandstofauto's hoor :)
Kijk gewoon in de shop bij pk racing :D daar hebben ze er genoeg en prijzen kunnen oplopen maar goedkopere sets hebben ze ook hoor.
Anders conrad of hobbyking,daar zijn er ook goedkopere.

edit: Had niet gelezen hierboven dat de brandstof velgen steviger zouden zijn, excuses :)

Mat maakt een specifieke brandstof velg?
Mij zegt het niets dat er specifieke brandstof velgen zijn.... Dat foambanden alleen (veel) in de brandstof gebruikt worden is waar en die velgen zijn ook los te koop maar zijn niet geschikt om er rubberen banden op te lijmen. Overigens worden deze velgen juist heel flexibel gemaakt voor meer grip.

Zie mijn eerste reactie met link. Deze velgen gebruikten wij met de KWC, tot ze daar op foam overgingen. Zijn een stukje steviger en ook zwaarder dan menig elektrovelg.
Mijn link is ook een webshop, maar elke Kyosho winkel/webwinkel kan ze leveren.
En ja Roelof, het zijn specifieke brandstofvelgen, auto is zwaarder, moet een finale van minimaal 1/2 uur overleven. Passen 24mm rubberbanden op.

Laatst bewerkt:
Alumiumvelgen zullen in de regel als nadeel hebben dat de massatraagheid van een aluvelg een stuk groter is dan van een kunststof velg. Voor de leek; je auto komt trager op gang en remt trager.

@Alex F: In de veronderstelling dat het voordeliger was. Maar ook omdat er weinig rubber banden zijn/waren die geschikt zijn voor de brandstof. Zoals ook voor de velgen, geldt dat de banden minimaal 1/2 uur achter elkaar moeten presteren, niet zoals bij elektro, waar je max 7 of 8 minuten achter elkaar doorrijdt. Bijkomstig probleem was dat Kyosho van leverancier was gewisseld en geen goede banden meer leverde. Ook was in 2008 een leverprobleem van rubber vlak voor de grote Duitse finale, waar toen op het laatste moment besloten werd deze finale op foam te rijden.

@Bart: ik denk dat de massa niet het grootste probleem is. Kans is groot dat je een dure aluminium velg krom rijdt, zit totaal geen flex in. Kunststof velgen vangen de klap beter op, maar als je pech hebt, breekt het hart eruit, of brokkelen er stukjes van de velg-rand, of je rijdt ze finaal doormidden. Daarom mijn tip, geen van deze problemen heb ik ooit gehad met de bovengenoemde Kyosho velgen.

Het verhaal van Marten kan ik onderschrijven, de Kyosho velgen zijn heel sterk, Het enige nadeel is dat het zeskantje in de velg iets minder diep is (zo uit mijn hoofd 3mm, om 4-5 bij anderen) waardoor je de velgen iets voorzichtiger moet monteren om een goede passing te krijgen en beschadigien aan de velg door de zeskantjes van de assen te voorkomen.
Deze set is er overigens in divere kleuren.

bedankt voor jullie handige reacties.
ik kan alleen niet zo makkelijk velgen vinden speciaal voor brandstof auto's.
kom wel verschillende hpi en kyosho velgen tegen, die opzich beide wel stevig overkomen. maar schijn kan natuurlijk bedriegen.
waaraan kan ik zien - of hoe kom ik erachter - of het om een brandstof velg gaat?

Dan zal ik het voor de derde keer posten en proberen nog duidelijker te verwoorden. In eerste reactie heb ik een link geplaatst naar de Kyosho website. Daar staat het artikelnummer: 92012-8W
92012 is het soort, de 8 staatvoor 8 stuks en de W voor wit. Als je bij Kyosho dus onder 92012 zoekt, kom je alle modellen tegen, de link: KYOSHO - Zoeken naar 92012

Dan zal ik het voor de derde keer posten en proberen nog duidelijker te verwoorden. In eerste reactie heb ik een link geplaatst naar de Kyosho website. Daar staat het artikelnummer: 92012-8W
92012 is het soort, de 8 staatvoor 8 stuks en de W voor wit. Als je bij Kyosho dus onder 92012 zoekt, kom je alle modellen tegen, de link: KYOSHO - Zoeken naar 92012

en wat nu als ik een ander model velg zoek? is er dan niks te verkrijgen voor brandstof? of zit ik perse vast aan deze velgen, zoals jij het laat overkomen

Daar komt het min of meer wel op neer ja, brandstof wordt op wedstrijdniveau nauwelijks op rubber gereden, maar altijd op foam. Kyosho is een van de weinige fabrikanten die heel succesvol jarenlang een wereldwijde wedstrijdserie heeft georganiseerd, waar in de hoofdklasse uitsluitend met brandstof op rubberbanden werd gereden. Ik denk dat je dit dus niet snel bij andere merken dezelfde kwaliteit producten zult vinden, omdat ze daar geen belang bij hebben of noodzaak in zien. De enige keuze die je hebt is de kleur, overige velgen van Kyosho durf ik ook niet dezelfde garantie te geven dat ze zo sterk zijn.

Back