Alweer een beginner... zucht

• Topicstarter Topicstarter jelmer
  • Startdatum Startdatum
J

jelmer

Guest
Ja ook ik ben verslaafd geraakt aan het helicopter vliegen en ik schaam mijzelf om het zoveelste beginner draadje aan te maken.. maar ik zie door de bomen het bos niet meer!

Er zijn zoveel verschillende merken, walkera, esky, copterx, align, hirobo enz. wat is nou in vredesnaam het beste merk? Gezien de aantal walkera haters die ik ben tegengekomen... Of is het gewoon dat er over smaak niet valt te twisten, net als bij auto's....

Ik heb eigenlijk maar 1 vraag, ik weet wat ik wil!

Ik wil een CP, tenzij iemand mij echt kan ompraten naar FP, maar het gaat mij vooral om de uitdaging en de lange duur, ik ben snel verveeld! Ja ik weet dat spareparts duurder zijn voor een CP, maar ik ben geen waaghals, dus ik neem de gok! (Ik ben de co-ax zat)

De prijs moet rond de 150 euro (met een lichte uitloop naar 200) liggen, ik verwacht geen meesterwerk voor dit geld, maar de vraag is eigenlijk heel simpel:

Voor welke helicopter zouden jullie gaan voor dat geld? Het liefst zou ik een 2.4 ghz zender willen hebben. (Heb ik eigenlijk geen gegronde reden voor, 't lijkt me gewoon beter)

Ok, weer diezelfde vraag en weer diezelfde antwoorden..

Begin met updaten van je profiel.
wie ben je
waar woon je
hoe oud ben je

Dan het advies..
Zoek een lokale heli piloot en luister naar hem/haar.
Heeft diegene goede ervaring met een bepaald type probeer dat dan te volgen omdat je zijn/haar hulp goed kunt gebruiken bij de eerste stapjes en afstellingen..

Als dat allemaal niet kan neem dan een KDS450s.
en investeer in accu's en laders.. maar je budget zal snel op zijn.
Heb je veel modelbouw ervaring en hulp in de buurt overweeg dan een Kit..en bouw hem zelf verder op.

Benno

over de walkera haters is meer iets qua smaak,
zelf heb ik een walkera HM4#1 waar ik erg tevreden mee ben.

het punt is dat je zelfs een FP als beginner HEEL erg onderschat, je denkt dat het makkelijker is dan het egt is. zelfs met een fp ben je toch wel al een maandje of 2 a 3 zoet eer je redelijk kan hooveren.

als je voor een cp gaat en begint te leren of een fp denk ik dat je uiteindelijk zo veel geld hebt bespaart met een fp qua onderdelen dat je daarvan makkelijk een cp kan kopen en dan nog geld overhoud.

en verder de Walkera HM4#1 is egt een GEWELDIGE beginnersheli. heb em zelf inmiddels al een jaar en ga eind van de zomer denk ik over voor een cp.

@ plantjes

Er is helaas geen lokale bekende heli piloot aanwezig, wel diverse zaken maar ik heb het niet zo op verkoop praatjes... ik ga eerder op ervaringen van partikulieren uit.
Ik heb wel modelbouw ervaring, maar ik wil een compleet geassembleerd toestel... die KDS450s waar je het over hebt is volgens mij over de 200 euro? Dat is net iets te duur :(

@Michael16tsx
Ik geloof niet zozeer dat het over smaak ging, maar over kwaliteit?? Ik las ergens dat de HM4#1 een erg slechte zender heeft, klopt dat?

@ Plantjes (weer)
Wat ik concreet wil is een FP of een CP helicopter van de beste kwaliteit wat je voor 200 euro kan krijgen met spareparts die gewoon niet duur zijn...

Ik heb al heel wat op het oog gehad, maar ik twijfel telkens weer door het gebrek aan ervaring in deze scene.

@ Plantjes (weer)
Wat ik concreet wil is een FP of een CP helicopter van de beste kwaliteit wat je voor 200 euro kan krijgen met spareparts die gewoon niet duur zijn...

Ik heb al heel wat op het oog gehad, maar ik twijfel telkens weer door het gebrek aan ervaring in deze scene.

Als je een CP wil gewoon voor de 450S gaan.
Die is er ook als 35Mhz RTF versie en heb ik al gezien voor 209,00 euro.

Dat is denk ik gewoon de beste RTF deal die je op dit moment kan krijgen.
Als ik opnieuw zou mogen beginnen zou ik zeker met de 450S van start gaan.

Als je goedkoper wil kom je in de categorie *Goedkoop is duurkoop*.
En geloof me daar wil je niet heen :mrgreen:

450S is gewoon een goede heli met spares die zeker goed te betalen zijn.

En ik wil je niet ontmoedigen ;) Maar die 200,00 die jij in gedachten had zou zowiezo maar tijdelijk zijn. Want er is altijd de vraag naar een computer zender, snellader, en extra accu's, betere gyro etc etc.

Weet dus waar je aan begint ;)

Groet, Christian

EDIT: @ Michael16tsx
Ik ben van mening dat een CP makkelijker is, je moet er alleen wel even iemand naast hebben staan die er verstand van heeft.
een HM4-1 heb ik zelf ook in handen gehad en ik vind het niet echt een heli om mee te leren vliegen.
En aan Jelmer: koop een Simulator + USB zender erbij! Oefenen op de PC helpt aanzienlijk!

Laatst bewerkt:
ik heb qua zender nergens problemen mee. het grootste punt van de hm4#1 is eigenlijk meer de rotorkop die af en toe weg wilt vliegen maar dat komt alleen in het begin voor als je een paar x gecrasht bent.

maar zo heeft iedere heli wel zijn min punten

Als je werkelijk low budget wilt beginnen kijk dan ook een snaar die 35 dollar heli..(HK450)
Technisch is die hetzelfde als de KDS450s alleen kun je heb zelf scherp opbouwen voor onder de 100 euro..
Zit je tenminste niet met RTF zooi wat je na 3 maand weg gooit..

Maar let wel. elke onderdeeltje moet je even goed bekijken op kwaliteit.
Op zich is de kit heel betaal baar maar omdat de fabriek geen qualiteit controlle doet zit er rommel tussen..
Maar ja alle waar na zijn geld..

Benno

@ firefly02,

Waar heb je die gezien dan voor 209 euro? En is die evt ook zonder zender te kopen aangezien ik mis een 2,4 ghz zender goedkoop kan overnemen van iemand (CCPM)...
En die KDS450S is niet van Align Trex mar een namaak toch? Zijn de parts dan toch allemaal uitwisselbaar?

Ik heb de 450 vanmiddag in het echt gezien, maar die was wel van Align Trex... erg groot!! Wat als ik een stapje kleiner zou willen hebben? De 250 vind ik weer te klein!

Ps. bedankt voor de waarschuwing, ik denk ook erg goed na voordat ik ergens aan begin, vandaar dit topic ook ;)

@Plantjes,

Dat klinkt ook wel interessant, heb je een linkje? Want ik zoek op ehirobo en vliegshop maar kan die kit niet vinden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Persoonlijk ben ik een beetje van mening dat je budget voor het mooie alleen een FP toelaat.
Een FP heb je voor 120 eur (of minder, zie google), dan moet je waarschijnlijk nog batterijen en een lader hebben. Aangezien je al aangeeft verder te willen kom je al snel op een wat betere lader, waarbij je budget al aardig gevuld is.

De FP is, zoals hiervoor al beschreven, een stevige uitdaging voor beginners. Het is crashbestendiger, makkelijker af te stellen en je kan de basics er goed mee leren vliegen.

Nadeel is dat ze wat minder stabiel zijn dan een CP. Voordeel hiervan is wel dat als je na een tijd de overstap waagt, je mooie nieuwe CP niet zo snel met de pootjes omhoog hebt liggen.

Succes

Helaas, met een budget van 200 € zou ik persoonlijk ook niet voor een CP gaan. De Walkera en E-Sky RTF-kitjes kosten zelfs meer. Ga toch minimal voor een King II of iets dergelijks, maar zorg voor voldoende lipo's, veel vliegen is de enige mogelijkheid om het deftig te leren. In plaats van in een FP te investeren, koop je dan een simulator waar je veel meer mee kan leren. Ik ben ook begonnen met FP (4#1 en GWS Dragonfly) maar dat vind ik enkel nuttig als je de kans hebt om in een grote hal te vliegen. Buiten moeten de weersomstandigheden er geschikt voor zijn, binnen moet je ruimte genoeg hebben...

Met een CP in combinatie met een sim maak je m.i. de grootste vooruitgang. Maar om deftig op weg te raken met een degelijke zender en heli en sim mag je je budget al snel verdriedubbelen...

Ik ben er uit, het gaat zeer waarschijnlijk een KDS-450S woden met een 2.4Ghz zender, iets boven budget maar dat overleef ik ook wel weer..

Goede keus volgens mij volgens velen hier?? De parts zijn goedkoop te krijgen van KDS zelf, en anders kunnen ze van E-sky worden gebruikt.

Ah mea culpa... ik bedoelde natuurlijk ook KDS en Align parts.

Jelmer, zelf vlieg ik, na een co-axiaal en een FP met een Walkera 60B (premium), moet zeggen een fijne heli en betaalbare spare(of crash) parts zijn volop te verkrijgen.
Hou er wel rekening mee dat je met een CP een heli koopt die niet alleen in de lucht maar ook qua afstelling wel wat meer van je vraagt!

Weet niet of je op zeer korte termijn een heli wilt aanschaffen, 19 april is er in geervliet een indoor heli meeting, daar zou je eventueel ook wat meer te weten kunnen komen over de diverse modellen.

Ik ben er uit, het gaat zeer waarschijnlijk een KDS-450S woden met een 2.4Ghz zender, iets boven budget maar dat overleef ik ook wel weer..

Goede keus volgens mij volgens velen hier?? De parts zijn goedkoop te krijgen van KDS zelf, en anders kunnen ze van E-sky worden gebruikt.

Ik ga je dan wel succes wensen met de computer zender. Ik vlieg al wat langer fixed pitch en heb sinds kort de overstap gemaakt. De heli zelf afstellen is geen enkel probleem.Ik ben echter wel terug gegaan naar een standaard zender omdat de heli opzich al een flinke stap is. Het instellen van de zender is helemaal lastig zonder deskundige hulp!

@bbking, 19 april ben ik dan van de partij, zonder heli dan nog waarschijnlijk want het gaat zeker niet op korte termijn.
Waar en hoe laat is het precies?

@knoxville
Dus jij hebt de KDS-450S met analoge zender? Hoe bevalt dat?

@iedereen
Bedankt voor de hulp.

kds450s probleem

hallo

ik heb laatst de kds450s new version, en nou krijg ik em niet aan de praat
(handleiding erg onduidelijk voor beginner)ik heb de standaard zender k-6x

dus mijn vraag is wat moet ik allemaal doen

alvast bedankt

Deze vraag is zo algemeen dat ik zou willen zeggen:
Zoek iemand in de buurt die de nodige kennis van helikopters heeft.

Zet je woonplaats bij je gegevens dan kan iemand die wil helpen gericht kan reageren.

Als je dat niet wilt dan zul je je in moeten lezen in de artikelen van Finnless Bob.
Daar wordt heel veel uitelegd.
De enkele vragen die je daarna nog hebt kun je hier in het forum weer vragen.

Groeten en succes,

Wilbert.

Back