Alweer(?) een Dusseldorf.

Discussie in 'Werkschepen' gestart door Bardo van der Wielen, 28 jun 2019.

  1. Bardo van der Wielen

    Bardo van der Wielen

    Lid geworden:
    28 jun 2019
    Berichten:
    6
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Hallo allemaal,

    Sinds gisteren ben ik in bezit van Dusseldorf. Ik wilde deze boot al meer dan 20 jaar geleden ofzo, echter toen ik hem wilde halen, bleek hij "uit de vaart te zijn gehaald". Daarna is van RC niet veel meer van terecht gekomen, totdat ik vorig jaar ontdekte dat de boot weer in productie genomen was. Ik zei dit vorig jaar tegen mijn vrouw en dat heeft ze onthouden, want gisteren kreeg ik als verjaardagscadeau de Dusseldorf incl. beslagset, functieset, diverse lijmen, verf en nog wat klein spul.
    Nu is de Dusseldorf niet bepaald een gemakkelijke boot (understatement, denk ik) om mee te beginnen, zeker niet als je alle toeters en bellen er op en aan wilt hebben. Maar ik maak het mezelf graag moeilijk, anders was ik ook niet getrouwd... ( :hammer:) .
    Ik heb al op het forum gelezen dat als je alle mogelijkheden wil installeren je dit al in een vroeg stadium moet doen, daar je er anders maar moeilijk bij gaat komen zonder sloopwerk.
    Nu heb ik dus een aantal vragen:
    - Zijn er nog meer do's and do not's aangaande deze boot waar ik aan moet denken? En ja, ik wil alle mogelijkheden, dus verlichting, anker, waterkanonnen, boot achterop, sirene's, radar, motorgeluid....
    - In de handleiding staan diverse artikelen die je nog aan moet schaffen zoals motoren e.d. Ik las al dat men beter de Robbe Power 755/40 (zijn veel stiller) aan kan schaffen dan degene uit de handleiding. Geldt dit ook voor andere artikelen?
    - Is er iemand op dit forum die bekend is met de Dusseldorf?
    - Is er een NL of anders een Engelse handleiding? Duits ben ik niet echt bedreven in.

    Mvg,
     
  2. Fuel Monkey

    Fuel Monkey

    Lid geworden:
    6 jun 2010
    Berichten:
    2.230
    Locatie:
    Hoofddorp
    Tik bovenaan in de zoekbalk Dusseldorf dan op zoeken en dan krijg je een hele waslijst.
    Succes met de bouw van dit mooie en uitdagende schip.

    Grt John
     
  3. piet

    piet

    Lid geworden:
    29 jul 2004
    Berichten:
    1.528
    Locatie:
    zaandijk
    Bardo, ik heb de Dusseldorf gebouwd en het is waar je moet soms van te voren bedenken wat je wilt doen en waar het ingebouwd moet worden.
    waar ik toen tegen aan liep waren de blusmonitoren, in de doos bevindt zich siliconen slang, 5x1mm.
    omdat ik toch best een krachtige pomp had ingebouwd werd die slang opgeblazen als een ballon.
    daarna alle slangen vervangen door 5x2mm en het euvel was over, bijkomstigheid is dat je dan de veertjes in monitoren niet hoeft te plaatsen.
    ik zal eens kijken of ik nog wat bouwfoto's kan vinden en dan kom ik er wel op terug.
    veel succes met de bouw.
    groet Piet
     
  4. piet

    piet

    Lid geworden:
    29 jul 2004
    Berichten:
    1.528
    Locatie:
    zaandijk
    verwijderd, dubbel geplaatst
     
  5. Bardo van der Wielen

    Bardo van der Wielen

    Lid geworden:
    28 jun 2019
    Berichten:
    6
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Dank je wel Piet. Ik had al in een andere post van jou gelezen over de Robbe Power 755/40 dat deze veel stiller zijn. Deze had ik gevonden middels een zoektocht op de naam Dusseldorf ( ;) ) op dit forum. En staat dus op de Dusseldorf bucketlist. Bij voorbaat dank hiervoor. En uiteraard ook weer voor de vermelding voor de slangetjes (dat met die veertjes had ik idd ook gelezen). Mag ik vragen welke pomp je had ingebouwd?
    Eerst maar eens kijken hoe het beste die extra rand van de romp eraf gehaald kan worden. Ga eerst nog gereedschap halen, want dat had m'n schatteke helaas vergeten.
     
  6. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.117
    Locatie:
    Oostvoorne
    Bardo, Als je nog geen ene regelaars hebt, kijk dan eens in het bouwverslag van de Yarra, gebouwd door Lex Verkuijl. Die heeft daarin brushless motoren gebruikt. Ze zijn een stuk lichter en gebruiken minder stroom. De motoren zijn niet meer leverbaar, maar een goed alternatief zijn de 750 kv Racerstar motoren van Banggood. Voor de ESC's die hij gebruikte heb je wel een programmeerkaart nodig. Zelf heb ik er zeer goede ervaringen mee. Heb veel bruikbare info uit het verslag gehaald. Succes met de bouw! Gr. Klaas.
    https://www.modelbouwforum.nl/threads/havensleper-yarra-van-deans-marine.236592/page-6
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2019
  7. Bardo van der Wielen

    Bardo van der Wielen

    Lid geworden:
    28 jun 2019
    Berichten:
    6
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Neuh, ik heb verder nog niets dan de boot, beslagset en functieset. Maar ik zal eens kijken bij die link. Dank je wel voor je antwoord.
     

Deel Deze Pagina