alweer een gered van de sloop

ik kan het niet laten wederom een zeilboot opgekocht en wel een houten schip, op spanten gebouwd,lengte 1 meter mast hoogte 1,50 meter voorzien van zeil lieren en roer servo.het schepie ziet er nog redelijk uit,zeker haar dek uit latten op gebouwd mogelijk paranapine ,ik heb haar voorzien van een ontvanger om er mee te kunnen proef varen.zal hier foto,s van plaatsen.ik ben benieuwd of er iemand is die het model mogelijk herkent.
vandaag wel even de 3 servo,s getest op werking ,nou deze doen het dus alle 3 bijde zeil servo,s zijn voorzien van gesloten trommels waar de lijnen in lopen en deze gaan door koperen doorvoeren in het dek naar bijde bomen.de mast is van aluminium de boompjes zijn van hout.wat het contra gewicht betreft, een loden torpedo,heb ik het idee dat deze wat aan de lichte kant is .maar dat gaan we zien bij de proefvaart.
hoe dat af gaat lopen laat ik jullie weten.vgr de vrijevaarder,,tonsr.

Laatst bewerkt:
ze heeft gevaren ,echter door dat ze toch redelijk licht is gaat ze snel hangen ,toch vaart ze wel prettig en ook met weinig wind redelijk snel,al met al een pretig schepie om te varen.
helaas na een paar uur varen gaf de roer servo het op , dus deze even controleren of vervangen.
foto,s van haar volgen.vgr tonsr
ps:klik op google type in,, vrijevaarders uit rotterdam,, dan kom je op onze site,ga naar foto,s het schepie met de groene zeilen is het schip waar het om gaat.

Laatst bewerkt:
joost ,ik heb dit schepie naar me toe gekocht om het te redden,maar ze is geen blijvertje daar heb ik helaas de ruimte niet voor.als er een liefhebber in geintresseerd is mag ze tegen kost prijs weg dus iemand intresse stuur maar pb tje.vgr tonsr

ze heeft gevaren ,echter door dat ze toch redelijk licht is gaat ze snel hangen ,toch vaart ze wel prettig en ook met weinig wind redelijk snel,al met al een pretig schepie om te varen.
helaas na een paar uur varen gaf de roer servo het op , dus deze even controleren of vervangen.deze is nu goed werkend
ps:klik op google type in,, vrijevaarders uit rotterdam,, dan kom je op onze site,ga naar foto,s het schepie met de groene zeilen is het schip waar het om gaat.
dit leuke schip mag weg voor 80 euro alleen 3 kanaals ontvangertje met zendertje plaatsen en je kan er mee varen

bovenstaand schepie is verkocht en in goede handen gekomen,nadat ik in het bijzijn van de nieuwe eigenaar haar bij het zeilen door een val wind haast de kelder in joeg
ze zakte met haar kont onder water ,en bleef drijven op het lucht dichte voordek,had de nieuwe eigenaar had zo iets dit is een uit daging ik ga haar weer in orde maken.
inmiddels is ze leeg gehaald en staat ze te drogen.vgr tonsr

het schepie heeft door de nieuwe eigenaar groot onderhoud gekregen ,is voorzien van andere luiken en stagen de electronica eruit gehaald en herplaatst
ze is voorzien van een nieuwe mast voet en nu weer vaarklaar voor de komende tijd.
bij deze behouden vaart toegewenst .vgr tonsr

Hoe is het met de Boomerang?Al met een stevig windje gevaren?
Of ben je te druk met je modeljachtmakelaardij en museum?;)
Ard

halo ard ,nee nog niet met stevige wind gevaren,had wat anders te doen ,ben met de aggrip ook stevig in de weer geweest,kijk onder werkschepen bij de aggrip,ik kom ruimte te kort heb te veel projecten jo.de tanker is verkocht ook de orion ,en de been akker,en dat zeil schepie hier boven,had ook de aggrip aan geboden maar deze is nu zover dat hij toch maar hier blijf nu ik wat ruimte heb gekregen ,ik heb nu de stoomsleper de atlantis en die grote houten zeilboot en de boomerang.ook nog op vak geweest dus het gaat goed komen.vgr tonsr.

Back