alweer een probleempje met de hotshot bootje.

• Topicstarter Topicstarter hotshot-racer
  • Startdatum Startdatum
H

hotshot-racer

Guest
hallo was ik weer

ik heb de volgende probleempje gevonden

ik heb de motor van de vin af gehaalt ik neem aan dat dat de vin is
waar de motor op komt tezitten ?

maar goed die is er dus af nu maar nu zie ik dat
waar de uitlaat poort zit dus waar je zo op de zuiger kunt kijken !
dat daar geen pakking zit

want als ik de motor erop leg dan heeft ie daar rond omheen
een spleetje over

en ik denk dat dat het gene is dat me bootje nie wil starten
ik denk zelf dat de druk weg is door dat die ruimte rond omheen heeft
hoort daar een pakking tezitten ?
of hoort dat zo want de water kan er zo in lopen lijkt mij !!

want op die koperen stangetje wqat er door heen loopt wat dan naar de prop heen gaat daar zit aan de binnen kant een rubberen slang op en die komt dan weer aan de zijkanten van de vin weer naar buiten !!

dus wat ik mij dus af vraag is wat is nu eigenlijk de uitlaat van de boot ?

want elke brandstof motortje heeft een uitlaat

en ik kan zo nie thuis brengen waar die zit op deze bootje ..
en waar dienen die 2 toetjes voor die op de
kop van de motor zitten ?

want op die ene toetje gaat die slangetje wat op die koperen stangetje zit
die met een bocht naar de prop heen gaat denk dat die voor overtollige nitro dient of zo ?

ik snap der weinig van hoe dat nu precies zit !!

wie kan mij dat uitleggen of een site geven waar dat allemaal staat ?
wel graag nederlandse site !!!

want de bot start ook niet en ik zie dat de benzine niet word aangezogen door de slang heen naar de carberateur
dus ik denk dat dat aan die uitlaat poort ligt waar ik denk dat daar een pakking hoort tezitten !!

wie kan mij helpen alvas bedankt .....

Je bent niet helemaal duidelijk in je omschrijving, maar ik kan je één advies geven; de hele zwik onder je arm en naar Bussum rijden. Peet kan je helpen. Misschien niet 1,2,3 met onderdelen maar wel met de juiste adviezen. Als je zelf 0 ervaring met dit soort motoren hebt, niet verder sleutelen. Hij is zo stuk. Zo is de juiste brandstof (met de juiste olieen inde juiste hoeveelheden) heeeeel belangrijk.

De uitlaat zit in het staartstuk (de vin in jouw verhaal)
De siliconenslang is de koeling voor de kop (vanaf de pickup in de staart, dmv stuwdruk)
Pakking dat lijkt mij logisch, of je monteert de boel niet goed.
Handleiding K&B's:
http://www.mecoa.com/kb/89/8907.htm
Exploded view:
http://www.mecoa.com/kb/89/8907-exp.pdf
Carburateur
http://www.mecoa.com/kb/carbs/carb35.pdf

De K&B is op zijn zachst gezegd een "handenbindertje" en daar moet je heel precies mee omgaan.

Hoi hotshot racer, zoals marc ook al aangeeft, gelijk stoppen met verder slopen van je motor want je doet meer kwaad als goed.
Ik vaar zelf alleen maar met k/b motoren en weet er dus wel het een en ander vanaf.
Die dingetjes aan je cilinder kop zijn de in en uitlaat voor je koelwater.
Als het goed is is de ene via een slangetje aangsloten op een koperen buisje dat achter je prop (schroef) het koelwater opneemt (water pick-up), de andere waar geen slang op zit is de uitlaat van je koelwater, origineel gaat deze de uitlaat in (dat is hetgene dat jij vin noemt).
Je kan je motor wel weer monteren, knip dan wel eerst een pakkingkje als deze niet goed op je uitlaat aansluit.
Gloeit je gloeier wel goed? Deze zijn vaak kapot als je niet de juiste gemonteerd hebt. Verder zal het wel aan je afstelling liggen dat hij niet starten wil. Aan de linkerzijde van je carburateur (vanaf achter gezien) zit een stelschroef (naald) draai deze om te beginnen 2.5 a 3 slagen open en als je gloeier werkt zal de motor zo moeten kunnen lopen.
Controleer tevens even of de carburateur niet helemaal dichtstaat, je moet een klein kiertje kunnen zien wil hij kunnen lopen.
Let er wel op dat je hem niet te lang laat draaien zonder dat hij in het water ligt. De flex as heeft hier een hekel aan en je motor koelt ook niet op het droge. Als je hem af wil stellen zorg dan dat hij op het droge veel te rijk staat, in het water heeft hij meer brandstof nodig.
Als hij goed warm wordt moet je hem ook iets rijker zetten. (meer brandstof geven) je kan dit doen door de naald iets verder open te draaien (linksom)
Als je hier niet uitkomt ga dan naar iemand toe die het wel snapt want k/b motoren zijn nare dingen om goed aan het lopen te krijgen.
Je mag ook wel met het hele zooite bij mij komen, dan help ik je er wel mee, het zou zonde zijn als je het daar onkunde kapot maakt of weer stopt met de hobby,

Succes ermee.

Erwin

Dat hij niet loopt heeft overigens niets met het spleetje tussen je uitlaat te maken.Heb je trouwens het slangetje vanaf je uitlaat wel op je tank aangesloten? Zonder druk in de tank zal de motor ook geen brandstof krijgen. Stuur me anders eens een pm of mail met wat duidelijke foto 's.

ja bedankt allemaal
eehm ja dat klopt mijn verhaal is wat onduidelijk
opmdat ik zelf ook nie weet hoe alles precies heet

kep altijd fg en nitro autos gehad en dit is totaal anders !!

ik heb een foto van de compleet motor met vin opgezocht op het net !!

alleen ik weet niet hoe je die hier moet plaatsen !!
want dan zal het 1 en ander wel duidelijk worden !!

laat even weten hoe je die hier plaatst
en dan snappen we elkaar miss wat beter want ut zegt mij allemaal niks zo al die namen en in laaty en uitlaat en voor het koelwater enz...

ik hoor ut wel alvast bedankt !!

foto hoeft niet want victor heeft al die link er neer
gezet dat is dus de motor en de hele onderstel
die ik ook heb !!

dus laat maar horen wat ik dan niet goed doe
en zoals ik zie op die ander linkjes van de motor die helemaal uitelkaar
staat beschreven

en dan zie ik dat daar ook geen pakking tussen zit
dus dat is die uitlaat poort waar je zo op de zuiger kijkt
en die komt dan op die onderstel van de vin
en die moet dan in dat gat komen
maar hoort daar ruimte tezitten dan ?

laat even weten alvast bedankt !!

Bij mijn motoren zit er inderdaad ook geen pakking bij de uitlaat.
Wat is er nu precies nog niet helemaal duidelijk aan mijn uitleg?
Zet om te beginnen gewoon je motor weer in elkaar zoals hij zat.
Ik weet wel bijna zeker dat het aan je afstelling, brandstof toevoer of aan je gloeiplug ligt.
Als je de motor wil starten zie je dan wel dat hij brandstof aanzuigt door de slang vanaf de tank?
Je kan om wat extra brandstof in je carburateur te krijgen tijdens het rondstarten van de motor ook even met je duim of vinger het gat in je carbuerateur afsluiten. als het goed is zie je dan zo de brandstof naar binnen lopen.
Doe dit overigens niet te lang, dit hoeft normaal gesproken helemaal niet nodig te zijn. Als je de cilinder vol benzine pompt op deze manier en je blijft rondstarten dan kan je grote inwendige schade veroorzaken, voorzichtig dus!! Heb je de slangetjes vanaf je tank niet verkeerd om aangesloten? m.a.w. zit de aanvoerslang wel aan je carburateur? anders zal hij het ook nooit doen. Is het misschien een idee om met de boot naar de vorige eigenaar te gaan, die zal je toch wel het een en ander uit kunnen/ willen leggen......

hoi ja dat zou kunnen ja maar ik weet niet wie de eigenaar is
kep um 2e hands uit een modelbouw zaak gekocht !!

maar net wat je zegt ik denk dat ut ook aan de gloeiplug
of de afstelling licht

en welke kant moet ik nu op draaien dan met de starter ?
links om of rechts om

want de 1 zegt links om en de ander zegt rechts om
dus ja weet iemand wel hoe dit zit ?

en of ie brandstof aan zuigt hij zuigt wel iets maar hij komt der niet helemaal door heen
ik moet um steeds aan zuige met me mond met die andere slangetje wat erop zit die haal
ik dan van de vin af en dan zuig ik naar de tank heen
en dan loopt
de benzine wel door de slang naar de carb heen

maar ik zal morgen effe een nieuwe plugje kopen dan weet ik zeker dat ut daar niet aan ligt !!

maar hebben jullie ook zon zelfgemaakt branstof tankje in de boot zitten ?
bij mij is het een vierkant flesje met een dop erop en die is plat neer gelegt
en daarop zijn dus 2 van die dingetjes op gedraait waar de slangetje op komen !!

maar ik heb er seconde lijm overheen gedaan
omdat ik in het begin dat ik op die slang ging blazen
dat er lucht langs de zijkant weg ging

maar is er nog een andere manier om een tankje temaken want deze
tankje bevalt mij voor geen meter

weet iemand hoe dat beter kan ?

ja sommige zullen wel denken wat zeurt die vent toch
nou ik vraag liever 100 keer dan dat ik het sloop ....

dus ja ik neem geen risicos
dat spul is duur zat !

maar laat even weten alvast bedankt ..

ik zou zegge spreek een keer af met iemand die er verstand van heeft..

ik ben over het algemeen wel berijd om te helpen.

greetz jaimy

Ik weet dat Jaimy zelf ook met ouboards vaart en ik ook dus kom eens naar een vaarwater of wat mij betreft bij mij, dan komt het best wel goed.
Wel een vreemde winkel als ze je wel een boot verkopen maar je er niet mee helpen.
Wat die tank betreft, bij zit er ook gewoon een vliegtuigtankje in die plat ligt. En als de boot er altijd mee gevaren heeft waarom zou dat dan nu ineens niet meer werken....
Ga eerst maar eens een gloeiplug halen of kijk of degene die nu gemonteerd is gloeit. Als dit in orde is aan de afstelling beginnen.
Je startmotor moet de verkeerde kant op draaien, dus je rode draad (+) op de min pool van je accu zetten. Je kan controleren aan je prop of hij dan de goede kant op draait.

Succes weer !

Erwin

hoi ja kep gewoon 16 % nitro erin zitten !!
dat is toch goed ?
ja dat zij de modelbouw winkel hier dat ik
die moest heben .

ja ik ga morgen een gloeiplug halen !!

die wat er nu in zit die gloeit ook wel maar de spiraal wat er in zit wat gloeit die gloeit niet helemaal meer

de eerste paar bochtjes van de spiraaltjes gloeit niet en de rest wel

die hjoort toch helemaal tegloeien
van af de boven punt tot helemaal onder ?

wie weet wat zon K&B motor met vin en al nieuw kost ?

ja kep weinig tijd gehad afgelopen dagen
maar ik zal morgen een plug halen en dan hoor je ut of ie ut doet !!

ik leg de boot wel in de bad kuip neer met water en dan zal ik um starten !!!

alvast bedankt .

Gloeiplugje hoort gewoon goed fel rood op te gloeien.
In de badkuip starten zal niet meevallen denk ik.
Een nieuwe k/b zal in nederland niet meevallen denk ik, ik heb er enkele maar verkoop ze zeker niet. Ik denk dat je zeker 250 euro voor een nieuwe kwijt bent als je er eentje kan vinden.

Back