ALZRC Devil 380

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door Johannes59, 26 okt 2019.

  1. Johannes59

    Johannes59

    Lid geworden:
    18 sep 2019
    Berichten:
    549
    Locatie:
    Zwolle
    Nagekeken en hij blijft op de zelfde bank, zelfs als ik de 3 standen schakelaar voor de vlieg stand omschakel blijft hij op de zelfde bank, tenminste hij laat dat niet zien op de computer.
     
  2. mr. mark

    mr. mark

    Lid geworden:
    31 okt 2006
    Berichten:
    448
    Locatie:
    Nijmegen
    ok, dan is lijkt het me geen vbar issue

    Stopt de swash echt rond midstick, of voelt het alleen zo? Bij het opstijgen kan je inderdaad wel het gevoel hebben dat hij ineens omhoog schiet. Ik hoorde dat je redelijk veel toeren draaide, en dan wordt het best een fel beestje.

    Je kan het makkelijk testen, even de motor draden los koppelen en de pitch stick bewegen in de vliegstand, dus niet op hold
     
  3. Johannes59

    Johannes59

    Lid geworden:
    18 sep 2019
    Berichten:
    549
    Locatie:
    Zwolle
    Ga ik uitproberen morgen
     
  4. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
    Lijkt mij ook een instel issue. Bedenk dat je bij het optoeren altijd wat negatieve pitch moet hebben, anders valt je heli om. Er is een moment dat je naar positieve pitch moet en daar zit h'm de kneep. Een helikopter moet bij het opstijgen altijd een hupje maken om uit het grondeffect te komen en niet om te vallen als je positieve pitch geeft en nog op de grond staat. Dat hupje is voor jouw gevoel te heftig en volgens mij is dat prima naar je eigen zin in te stellen.

    Helixer
     
  5. Johannes59

    Johannes59

    Lid geworden:
    18 sep 2019
    Berichten:
    549
    Locatie:
    Zwolle
    Pitch staat op -4 naar +12. Als de motor loopt ( gedaan zonder bladen) kun je echt zien dat hij even wacht. Bij motor uit loopt de swashplate gewoon linear met de stick mee. Zal morgen filmpje maken om het beter zichtbaar te maken.
     
  6. mr. mark

    mr. mark

    Lid geworden:
    31 okt 2006
    Berichten:
    448
    Locatie:
    Nijmegen
    Ik zou dan toch even de pitch curve en eventuele expo dubbel checken in alle flight modes
     
  7. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
    Ik heb ook wel eens een probleem gehad met zenderinstellingen die ik maar niet kon vinden. Wat ik toen deed is gewoon een "nieuw model aanmaken" in de zender en alles er opnieuw ingezet. Probleem was toen opgelost. Misschien is dat een idee?
     
  8. Johannes59

    Johannes59

    Lid geworden:
    18 sep 2019
    Berichten:
    549
    Locatie:
    Zwolle
    Zender instellingen heb ik al 2x opnieuw gemaakt, gewoon met niets begonnen.
     
  9. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
    Ook je V-bar? Er is vast wel een default instelling en dan helemaal opnieuw instellen.
     
  10. Johannes59

    Johannes59

    Lid geworden:
    18 sep 2019
    Berichten:
    549
    Locatie:
    Zwolle
    Kbar heb ik ook helemaal opnieuw gedaan.
     
  11. mr. mark

    mr. mark

    Lid geworden:
    31 okt 2006
    Berichten:
    448
    Locatie:
    Nijmegen
    In de vbar kan ik niet echt een setting bedenken waar de pitch beweging wordt beperkt zoals je beschrijft. Vandaar dat ik toch denk aan een zender instelling.
    Misschien helpt het om er een filmpje van te maken, zodat we precies zien wat er gebeurt
     
  12. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
    Problemen zijn leuk en leerzaam. ;)
     
  13. Johannes59

    Johannes59

    Lid geworden:
    18 sep 2019
    Berichten:
    549
    Locatie:
    Zwolle
    Filmpje ga ik morgen doen
     
  14. Johannes59

    Johannes59

    Lid geworden:
    18 sep 2019
    Berichten:
    549
    Locatie:
    Zwolle
    Vandaag alles klaar staan om filmpjes te maken, werk alles ineens goed. Snap er helemaal niets van. Maar afijn op naar de volgende keer.
     
  15. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
    Dat klink heel mooi, maar toch met wat vraagtekens. Ik vraag me hard op af of dat geen bind issue is. Typisch iets voor Spektrum. Ik hoop niet dat ik anderen boos maak, maar ik gebruik Spektrum in ieder geval alleen voor mijn kleinere modellen. Voor mijn grotere modellen(vliegtuigen) gebruik ik Futaba, maar wie weet zijn de nieuwere zenders van Spektrum beter hoor. Heb ooit een Spektrum zender aangeschaft omdat ik het wel makkelijk vond bij die kant en klare bind and fly modellen die vlogen met Spektrum, maar dat is al weer een jaar af 6 geleden.

    Nou ja, strikt genomen is het probleem dan nog niet opgelost, toch? Vooral met een helikopter wil je toch 100% zekerheid.

    Helixer
     
  16. Johannes59

    Johannes59

    Lid geworden:
    18 sep 2019
    Berichten:
    549
    Locatie:
    Zwolle
    Natuurlijk wil je zekerheid, we zullen het in de toekomst zien. Iedereen bedankt voor het meedenken
     
  17. mr. mark

    mr. mark

    Lid geworden:
    31 okt 2006
    Berichten:
    448
    Locatie:
    Nijmegen
    Hmm, apart. Heb je wel gezien dat de swash even blijft hangen rond midstick of voelt het alleen zo.

    Niet lullig bedoeld, maar misschien moet je gewoon even wennen aan het gevoel bij het opstijgen? Het blijft natuurlijk een lastige hobby, maar de ervaring komt vanzelf. Heeft de piloot die er op het tweede filmpje mee vloog het probleem ook zo ervaren?
     
  18. Johannes59

    Johannes59

    Lid geworden:
    18 sep 2019
    Berichten:
    549
    Locatie:
    Zwolle
    De gene die er later mee vloog had nergens last van zei hij, meer ervaring met vliegen. Heb zelf gezien dat er een hik midstick zit, niet echt dood punt maar kwam dan langzamer op het punt wat ik wilde.
     
  19. Dirk W

    Dirk W

    Lid geworden:
    16 dec 2004
    Berichten:
    344
    Locatie:
    Beveren-Waas belgiƫ
    Zou bijna gaan denken dat het expo is, dat kan rond midstick een vertraging opleveren.
    Alleen zou ik niet weten waarom he expo op de throttlestick zou hebben, misschien per ongeluk expo op alle sticks geprogrammeerd.
     
  20. mr. mark

    mr. mark

    Lid geworden:
    31 okt 2006
    Berichten:
    448
    Locatie:
    Nijmegen
    hmm, ik denk dat ik het weet:
    Je zegt dat je een pitch bereik hebt van -4 tot +12 graden. Ik ga er van uit dat je op midstick 0 graden pitch hebt (is dit ook zo?)

    Dan is het goed te verklaren. De onderste helft van je stick heeft maar een bereik van 4 graden. De bovenste helft 12 graden, 3 keer zoveel. Boven midstick wordt de heli dus 3 keer zo fel op de pitch.
    Als het dit is, zou je je pitch bereik wat kunnen verkleinen, naar een graad of 9/10
     

Deel Deze Pagina