AMB Personal Tranpoder, Hoeveel spanning?

Beste modelbouwers.

Ik heb al enige tijd een AMB Personal Tranponder in mijn bezit. Maar dit kleine stukje elektronica wordt op een 3de kanaal van je ontvanger voorzien van de nodige spanning.
Nu heb ik (nog) een 2 kanaals ontvanger en dus geen plek voor een AMB PT. Er is mij al verteld dat ik een "kanaal-splitter" kan aanschaffen, maar ik wil die draden bende niet in mijn auto. Dus nu is mijn vraag. Op hoeveel Volt werkt een AMB Personal Transponder. (stom gezegd, hoeveel spanning staat er op een ontvanger kanaal uitgang?)

Stel nou dat deze op 7,2 Volt werkt, zou ik er voor kunnen kiezen om hem op mijn Regelaar draden te solderen. Is dit niet zo heb ik een probleem. Vandaar mijn vraag.

Groet Robo

Of je gaat even naar www.amb-it.com

Specifications:
AMBrc Direct Powered Transponder
Max. transponder height: 15 cm, 6 in
Max. speed: 120 km/h (75 mph)
Dimensions: 22 x 28 x 7 mm (0.9 x 1.0 x 0.3 in)
Weight: 8 g
Temperature range: 0-50 C (32-122 F)
Humidity: max. 90% relative
Power feed: from a free receiver channel (ch3 or batt)
Connection Plug: Standard servo plug
Power consumption: < 15mA @ 5VDC
Operating voltage: 4-8 VDC

Dank je Roelof, ik wist niet dat AMB ook een site had :oops:
Toppie, maar ik ben eigenwijs, ik wil even kort sluiten, Als ik dus de AMB op mijn voedings draden plaats gaat hij niet stuk, ik zal enkel (puur in theorie) minder rijtijd hebben? Ik vraag het toch even voor de zekerheid :) Vindt het zonde als zo'n ding stuk gaat door onkunde.

GroeT robo

De personel transponder mag volgens de specificaties gevoed worden door een voedingsspanning tussen de 4V en 8V. Als de voedingsspanning van jouw auto dus tussen die spanningen in zit kan en mag je die transponder zonder problemen op die voeding aansluiten. Is de spanning hoger dan zou ik het niet doen want dan bestaat er de kans dat je de transponder opblaast.
Overigens is de korting op de rijtijd zo goed als 0 want de transponder gebruikt maximaal maar 0,015Amp. Vergeleken met de motorstroom is dat vrijwel 0. Toch is het voldoende stroom om je accu in een aantal dagen helemaal leeg te trekken. Maak de transponder aan het einde van de dag dus wel los van je accu.

Back