AMB Personal Transponder

• Topicstarter Topicstarter Kensei
  • Startdatum Startdatum
K

Kensei

Guest
Yo,

Zijn er verschillende soorten transponders?
Als ik een PT koop hoe is die dan uniek gemaakt voor mij?
Moet ik bij het kopen van een transponder eerst bekijken wat het telsysteem is waar ik ga rijden? Of maakt dat niets uit?

All the best,

Kensei

Elke AMBrc Personal Transponder heeft een nummer. Met dit nummer kan je dus jouw rondetijden terug kijken op MyLaps. Je kan daar een account aanmaken en daar dus ook jouw nummer invoeren en zo maak je hem dus persoonlijk. In Nederland kan je overal terecht met je AMBrc PT. Tenminste op nagenoeg alle vaste banen en zeker op alle vaste buitenbanen.

Er is maar één type AMBrc Personal Transponder voor de rc wereld dus je hebt er geen keuze in, ze zijn allemaal hetzelfde afgezien van het nummer...

Joost.

Yo,

Zijn er verschillende soorten transponders?
Als ik een PT koop hoe is die dan uniek gemaakt voor mij?
Moet ik bij het kopen van een transponder eerst bekijken wat het telsysteem is waar ik ga rijden? Of maakt dat niets uit?

All the best,

Kensei

Je moet inderdaad eerst even kijken welk telsysteem jouw club heeft waar je gaat rijden. Ik denk dat de kans erg groot is dat dat een AMB systeem is.

Elke AMB transponder heeft zijn eigen Unieke nummer wat door het telsysteem wordt herkend.

Als jij een verse transponder koopt is die uniek. Laat je hem klonen bij MRT bestaat de kans dat je ooit een ander met jouw nummer tegen komt.

Dat merk je dan snel genoeg op MyLaps... Als er resultaten staan op plekken en tijden dat je zelf niet gereden hebt... Als je een AMB transponder overneemt van iemand moet je namelijk altijd vragen of diegene zich uitschrijft van MyLaps. Dat doen ze zelf namelijk niet voor je dus als je dan nog steeds tijden tegenkomt van diegene staan die op jouw naam en weet je ook meteen dat er een kloon is...

Joost.

Dat merk je dan snel genoeg op MyLaps... Als er resultaten staan op plekken en tijden dat je zelf niet gereden hebt... Als je een AMB transponder overneemt van iemand moet je namelijk altijd vragen of diegene zich uitschrijft van MyLaps. Dat doen ze zelf namelijk niet voor je dus als je dan nog steeds tijden tegenkomt van diegene staan die op jouw naam en weet je ook meteen dat er een kloon is...

Joost.

je moet dan iemands amb site overnemen. je kunt de transponder niet meer verwijderen.
Als je dus meerdere nummers in je lijst hebt staan kun je er niet 1 meer van verkopen zonder dat die ander zijn gegevens niet meer in lan vullen. je blijft dus zijn resultaten tegen komen.

je moet dan iemands amb site overnemen. je kunt de transponder niet meer verwijderen.
Als je dus meerdere nummers in je lijst hebt staan kun je er niet 1 meer van verkopen zonder dat die ander zijn gegevens niet meer in lan vullen. je blijft dus zijn resultaten tegen komen.

Of je moet 40 euro willen neertellen zodat AMB het voor je kan veranderen!
Dan liever een naam van een ander! :D

Of je moet 40 euro willen neertellen zodat AMB het voor je kan veranderen!
Dan liever een naam van een ander! :D

ja je kunt de naam dan verranderen maar ik heb er meer dan 1 in staan.
is leuk bedacht van AMB. willen ze weer geld verdienen.

AMB zou door Europa op het matje geroepen moeten worden omdat ze een monopolie hebben en daarvan misbruik maken.

Heb hier hetzelfde probleem.Heb twee PT's ivm verscheidene rc disciplines en de eerste is netjes op mijn eigen naam geregistreerd.... de tweede is amper gebruikt maar staat op naam van een bekende.
Veertig euro?, die lui zijn mesjogge .....

betalen om te laten veranderen?

Ik verkocht een tijd terug, één van m'n twee AMB-transponders .. en toen bleek dat je inderdaad de eigenaar-gegevens niet meer kon wijzigen.
Na een mailtje of twee bleek dat ze bij AMB eigenlijk niet erg duidelijk waren geweest ivm deze regeling en dat ze daar een beetje verveeld mee zaten.
't Werd gewoon opgelost, gratis, na een mailtje.

en
Als jij een verse transponder koopt is die uniek. Laat je hem klonen bij MRT bestaat de kans dat je ooit een ander met jouw nummer tegen komt.

voor zover ik weet, klopt dat niet.
Als je JOUW AMB-nummer laat klonen, en je AMB-transponder niet doorverkoopt aan MRT (in ruil voor korting op de MRT-transponder), dan blijft die nummer eeuwig de jouwe.

Waarom zou je uberhaupt je transponder laten klonen en dan je originele inruilen. Als je behoefte hebt aan je originele nummer lijkt het mij dat je het bewijs ook in je eigen bezit wilt houden.

MRT bezit tot zover ik weet geen nummers voor vrije uitgave en toch verkopen ze losse transponders met zelfs 10 nummers. Ergens moeten die nummers vandaan komen lijkt mij

MRT bezit wel deglijk een boel AMB-nummers en het zijn deze die ze gebruiken in hun transponders.

Ofwel laat je je jouw AMB-PT clonen: je stuurt je AMB-transponder op, MRT kopieert die code dan en stuurt je jouw AMB-transponder terug, samen met de geclonde.
Bij een volgende MRT-transponder hoef je jouw AMB-pt niet meer op te sturen want ze hebben die code opgeslagen én zijn er zeker van dat je de eigenaar bent omdat je bij de eerste keer, de originele AMB meezondt.

Ofwel zend je MRT jouw AMB-pt op en krijg je in ruil een leuke korting bij de aankoop van een gewone MRT. MRT wordt in dat geval dus eigenaar van jouw AMB-code.

... en die AMB-codes gebruiken ze dus in de gewone MRT-pt's waar er standaard 10 of 20 van ingebakken zitten in de pt.
Met een druk op een klein knopje kan je switchen tussen de verschillende code's in de MRT-pt ... mocht dat uberhaupt al eens nodig zijn.

Zelf heb ik dus m'n AMB-transponder + de MRT-pt en heb ik gewoon het gemak dat ik met verschillende wagens kan rijden (op bvb een Tamiya-cup) en toch dezelfde transponder blijf houden in al m'n wagens.
+ daarbovenop is die MRT-pt volgens mij kwalitatief beter, sterker ... maar dat is een andere discusie.

bijna,
heb 'ns voor iemand m'n manual ingescand en gepubliceerd op rctech ... antwoorde iemand dat hij andere pt-nummers had in z'n lijstje.
Mensen uit m'n omgeveing hebben idd dezelfde 20 nummers.
Kom je RUIM mee toe

Back