In de zomervakantie heb ik wat foto's heb gemaakt van een orginele AME Dassel en op MBF geplaatst: trendsetter-eind-jaren-70-a .
In dit draadje werd ook enige aansdacht besteed aan een eerder AME project: Das Pfeil
Deze werd op dat ogenblik gerestaureerd.
Inmiddels heb ik van de huidige eigenaar, Hartwig Sprenger uit Berwang, wat foto's van Das Pfeil ontvangen. Das Pfeil vliegt weer!
Inmiddels bestaat de AME-vloot van Hartwig uit 2 Dassels en 1 Pfeil!
Das Pfeil intussen in de orginele kleuren gespoten
Pfeil P731
spanwijdte 1760 mm gewicht 1190 g
Commentaar van Hartwig: fliegt super!
Mooi dat zo'n unieke kist weer vliegt!
Ik hoop bij een volgende gelegenheid dat ik in Berwang ga vliegen, de kist "live" te zien vliegen.
PS:
Voor degenen die belangstelling hebben om een keer in Berwang te gaan vliegen: Het is goed vertoeven in Hotel Edelweiss van de familie Sprenger, goed geoutilleerd voor de modelvlieger (electro-veld, hang, bouw/reparatieruimte) en hun aanhang (wellness faciliteiten)
In dit draadje werd ook enige aansdacht besteed aan een eerder AME project: Das Pfeil
Deze werd op dat ogenblik gerestaureerd.
Inmiddels heb ik van de huidige eigenaar, Hartwig Sprenger uit Berwang, wat foto's van Das Pfeil ontvangen. Das Pfeil vliegt weer!
Inmiddels bestaat de AME-vloot van Hartwig uit 2 Dassels en 1 Pfeil!
Das Pfeil intussen in de orginele kleuren gespoten
Pfeil P731
spanwijdte 1760 mm gewicht 1190 g
Commentaar van Hartwig: fliegt super!
Mooi dat zo'n unieke kist weer vliegt!
Ik hoop bij een volgende gelegenheid dat ik in Berwang ga vliegen, de kist "live" te zien vliegen.
PS:
Voor degenen die belangstelling hebben om een keer in Berwang te gaan vliegen: Het is goed vertoeven in Hotel Edelweiss van de familie Sprenger, goed geoutilleerd voor de modelvlieger (electro-veld, hang, bouw/reparatieruimte) en hun aanhang (wellness faciliteiten)
Laatst bewerkt door een moderator: