Amewi Rocket US-1

Discussie in 'Speedboten' gestart door Danny Verkade, 30 aug 2020.

  1. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    Stelregel: eerste keren dat je vaart niet langer als 1,5 - 2 min. Altijd nameten hoeveel mAh er vervolgens in de LiPo gaat, wat de theoretische vaartijd is op volle LiPo en welke vaartijd je aanhoudt met 25% marge. Je vaart je LiPo’s immers nooit leeg en ook niet op het randje. Geef mij één reden waarom je als recreant een LiPo leeg of tot LVC zou varen.
     
  2. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.690
    Locatie:
    Sneek
    Hallo Danny,

    1) Hoe lang had je gehoopt te kunnen varen? De wedstrijden waar deze boten worden ingezet duren 6-7 minuten, daar is de aandrijving (motor, prop en lipo) op gebaseerd.
    Welke capaciteit heeft je lipo?

    2) Definieer crash; als ik crash heb ik meestal schade die het gebruik van epoxy en glasweefsel betreft (lees: gat in de romp, of componenten los geschoten). Een klapper waarbij de boot op z'n dak terecht komt, door een ongelukkig overvaren golf is geen crash, da's een flip.

    Filmpje?

    Groeten, Jan.
     
  3. Danny Verkade

    Danny Verkade

    Lid geworden:
    30 aug 2020
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Ridderkerk
    Was tegen een sloep aangevaren , nu zit er idd een scheur in mijn romp.
    Overigens excuses voor de late reactie , verschrikkelijk druk gehad op werk.

    hoop tussen kerst en oud en nieuw nog even te kunnen varen (als het weer het toelaat)
     
  4. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Ik vermoedt dat de lipo's geen 45c leveren. En gewoon inkakken. Daardoor gaat misschien je lvc in werking.

    Al je 1 accu hebt mishandeld richting de 2.00volt per cel dan is het mooie er ook wel af denk ik.

    Is het aantal mah wel ongeveer gelijk per accu wat er in gaat?
     

Deel Deze Pagina