Omdat ik pas de eigenaar geworden ben van een Losi 22 wil ik hier andere lipo's voor aanschaffen. De lipo's die ik hier heb liggen passen namelijk net niet. ( Hardcase Turnigy 5200mAh 30-40C ).
Omdat ik graag wil weten hoeveel C-rating ik het beste kan nemen op lipogebied, zou het handig zijn om de Amp draw te kunnen berekenen.
Ik heb al flink lopen googlen, en uiteraard hier ook de zoekfunctie gebruikt, maar helaas heeft dat niet geholpen.
De motoren die ik hier heb :
Speed Passion Ultra Sportsman 9,5T (1e versie nog van 2007)
Speed Passion Ultra Sportsman 10,5T (1e versie nog van 2007)
LRP X12 Vector 6.5t (deze zat bij de aankoop Losi 22)
De regelaar die bij de koop zat is de : GM-Genius Race 80R.
Deze kan Max. continuous current: 80 A en Max. motor current (10 sec.): 160 A aan volgens de specificaties.
Nu vraag ik me dus af of er een formule bekend is om de Ampères te bepalen van de motor?
(Ik begin nu namelijk te twijfelen of de regelaar misschien wel te zwak is voor de motoren?)
Manual van de 6,5T
http://www.lrp.cc/fileadmin/lrp_anleitungen/anl_27726_ma00207-vector-x12-e-090518fv.pdf
Van de 9,5T en 10,5T kan ik helaas geen gegevens vinden behalve het aantal turns.. is het aantal Ampère dan niet te achterhalen bij deze motoren?
Omdat ik graag wil weten hoeveel C-rating ik het beste kan nemen op lipogebied, zou het handig zijn om de Amp draw te kunnen berekenen.
Ik heb al flink lopen googlen, en uiteraard hier ook de zoekfunctie gebruikt, maar helaas heeft dat niet geholpen.
De motoren die ik hier heb :
Speed Passion Ultra Sportsman 9,5T (1e versie nog van 2007)
Speed Passion Ultra Sportsman 10,5T (1e versie nog van 2007)
LRP X12 Vector 6.5t (deze zat bij de aankoop Losi 22)
De regelaar die bij de koop zat is de : GM-Genius Race 80R.
Deze kan Max. continuous current: 80 A en Max. motor current (10 sec.): 160 A aan volgens de specificaties.
Nu vraag ik me dus af of er een formule bekend is om de Ampères te bepalen van de motor?
(Ik begin nu namelijk te twijfelen of de regelaar misschien wel te zwak is voor de motoren?)
Manual van de 6,5T
http://www.lrp.cc/fileadmin/lrp_anleitungen/anl_27726_ma00207-vector-x12-e-090518fv.pdf
Van de 9,5T en 10,5T kan ik helaas geen gegevens vinden behalve het aantal turns.. is het aantal Ampère dan niet te achterhalen bij deze motoren?