Volgens mij zit het toch iets anders in mekaar.
Ik lees een 2200 (mAh) 3S pakket, vermoedelijk lipo dus. Een LiPo accu wordt volgens het Constant Current / Constant Voltage (CC/CV) principe geladen. …..
Wat er beschreven is klopt helemaal en is ook precies zoals ik het heb beschreven. Helaas is jouw interpretatie daarvan niet juist.

Hoewel, ik moet toegeven dat de beschrijving ook niet helemaal klopt dus dat je het zo interpreteert kan ik wel begrijpen.
Misschien dat ik het aan de hand van een beeldend voorbeeld beter kan uitleggen:
Stel je hebt twee emmers. De ene wordt met behulp van een vlotter tot een bepaald niveau vol gehouden met water uit de kraan. Dit kan je vergelijken met de accu aangesloten op het lichtnet.
Die vlotter kan je instellen tot de gewenste water hoogte in de emmer. Je kan dit vergelijken met het instellen van de laadspanning van je accu.
Onderaan de emmer zit een slangaansluiting met een kraan. Met een slang sluit je daar een andere emmer op aan. Hoe snel het water door de slang stroomt stel je in met de kraan. Hoe verder je hem open draait des te sneller het water er door kan stromen. Dat is te vergelijken met de laad stroom instelling van je lader.
Als de tweede emmer helemaal leeg is zal het water met de ingestelde snelheid door de slang naar de tweede emmer lopen. Er is nauwelijks of geen tegendruk van water in de tweede emmer. De waterstroom is dus alleen afhankelijk van de instelling van de kraan. Dit deel is te vergelijken met het constant current gedeelte van de laadprocedure.
Ondertussen wordt de eerste emmer door de vlotter op een konstant niveau gehouden.
Langzaam maar zeker zal de tweede emmer vol raken en naarmate het waterniveau stijgt (de accu raakt vol) wordt de tegendruk van dat water groter. Wanneer het water in de tweede emmer b.v. 5cm onder "vol" is aangekomen zal de tegendruk zo groot zijn dat de water stroom door de slang langzamer gaat worden. Vergelijkbaar met de laadstroom die minder wordt.
Omdat die water stroom minder wordt zal het lang duren voor de tweede emmer vol is. Om te voorkomen dat het uren gaat duren zit er op de tweede emmer ook een kleine vlotter die op 2cm onder "vol" staat. Als de waterhoogte daar is aangekomen zal die vlotter de kraan dicht zetten en gaat er een vlaggetje omhoog dat aangeeft dat de emmer vol is.
Dat constant voltage gedeelte is dus feitelijk niet echt helemaal 100% constant voltage. In werkelijkheid is het verschil tussen het moment dat de laad stroom af begint te nemen en het moment dat de accu vol maar heel klein. In mijn eerdere beschrijving schreef ik 0,5V. Dat is 0,5V over, in jouw geval, 3 cellen wat inhoudt dat het ongeveer 0,167V per cel is. Als je meer cellen hebt zal die spanning dus ook hoger zijn. Met minder cellen natuurlijk lager.
Dat spanningsverschil zal ongeveer kloppen maar als je een heel goede accu hebt kan dat kleiner zijn. Iets van 0,1V per cel is goed mogelijk, dat zou dan 0,3V zijn voor een 3S accu. Je ziet dat het erg veel op constant voltage lijkt maar het niet echt is. Laten we het "almost constant voltage" noemen.